Skocz do zawartości

BMW m52b25 12.1996 r. pomoc przy wymianie licznika z golasa na full OBC + navi 4:3 + MFL + tempo


shawn_karwoski

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Skrzynia jest teraz ok, jak gałkę z pozycji D przesuniesz w lewo na S a następnie zmienisz bieg gałka wyskoczą cyferki. 

Wtyczka navi pin 9 idzie do odbiornika GPS stosowanego z czytnikiem MK2, pin 10 prędkość koła z ABS. Zaraz sprawdzę te 2 przewody co we wtyczce licznika zostały.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 224
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

9 minut temu, szumrak napisał(a):

Skrzynia jest teraz ok, jak gałkę z pozycji D przesuniesz w lewo na S a następnie zmienisz bieg gałka wyskoczą cyferki. 

Wtyczka navi pin 9 idzie do odbiornika GPS stosowanego z czytnikiem MK2, pin 10 prędkość koła z ABS. Zaraz sprawdzę te 2 przewody co we wtyczce licznika zostały.

Dokładnie. Biegi perfekt! Kolejny ukłon! (fotka)👏👍👊 Jeżeli chodzi o czytnik to ja mam chyba mk3.

IMG_20230920_225322.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jest pompa ABS pod maską? Kontrolka ABS po włączeniu zapłonu świeci?

Czarna wtyczka starego licznika pin8 do wtyczki niebieskiej nowego licznika pin15 

Czarna wtyczka starego licznika pin18 do wtyczki czarnej nowego licznika pin11.

Jeżeli w białej wtyczce starego licznika masz pin23 to daj go do czarnej wtyczki nowego licznika pin2

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
35 minut temu, shawn_karwoski napisał(a):

To jak te piny 9 i 10 w fioletowej kostce navi poprzepinać jak mam MK3 i gdzie i do czego je podłączyć bo w tej chwili są w powietrzu? 😁

Nie mają one większego wpływu na działanie, prawdopodobnie czytnik masz uszkodzony. LCM2 już dotarł?

Upewnij się jeszcze raz czy nie został jakiś przewód luźny.

Masz założoną manetkę do bc?

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, szumrak napisał(a):

Jest pompa ABS pod maską? Kontrolka ABS po włączeniu zapłonu świeci?

Czarna wtyczka starego licznika pin8 do wtyczki niebieskiej nowego licznika pin15 

Czarna wtyczka starego licznika pin18 do wtyczki czarnej nowego licznika pin11.

Jeżeli w białej wtyczce starego licznika masz pin23 to daj go do czarnej wtyczki nowego licznika pin2

Pompa jest i kontrolka ABS się świeci przy włączeniu zapłonu. Kabelki przepnę może jutro bo dzisiaj musialem juz jechac do chaty. W białej wtyczce starego nie mam pinu 23.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, szumrak napisał(a):

Nie mają one większego wpływu na działanie, prawdopodobnie czytnik masz uszkodzony. LCM2 już dotarł?

Upewnij się jeszcze raz czy nie został jakiś przewód luźny.

Masz założoną manetkę do bc?

Rozejrzę sie za nowym czytnikiem. LCM2 ma dotrzec jutro. Żadnych więcej luźnych przewodów już nie ma. Mam manetę do BC już założoną. Mogę przełączać funkcje wyświetlane w liczniku. 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ok, podepnij to co napisałem trzeba zmienić moduł i go przekodować pustym plikiem, połącz się przez licznik. Pasoftem popraw przebieg i VIN.

Jak przekodujesz pustym plikiem to komunikaty powinny się pojawić na liczniku i gong powinien ożyć.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, szumrak napisał(a):

Jest pompa ABS pod maską? Kontrolka ABS po włączeniu zapłonu świeci?

Czarna wtyczka starego licznika pin8 do wtyczki niebieskiej nowego licznika pin15 

Czarna wtyczka starego licznika pin18 do wtyczki czarnej nowego licznika pin11.

Jeżeli w białej wtyczce starego licznika masz pin23 to daj go do czarnej wtyczki nowego licznika pin2

Siemka. Podpiąłem:

Czarna wtyczka starego licznika pin8 do wtyczki niebieskiej nowego licznika pin15 

Czarna wtyczka starego licznika pin18 do wtyczki czarnej nowego licznika pin11.

W białej wtyczce starego licznika nie mam pinu 23. Nie mam tez pinów 24 i 26 ktore byly w retroficie (linie CAN). Ekonomizer dalej stoi ale po przekręceniu stacyjki zapala się na środku zegarów pomarańczowa kontrolka trójkąta z wykrzyknikiem i dookoła strzałeczką która po chwili gaśnie. To jedyna różnica którą zauważyłem. 😁 Biorę się teraz za wydłubanie LCMa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co dla potomnych, zaktualizowany retrofit na przejściówkę do zegarów z dwóch wtyczek na trzy do przedlifta dla licznika z plecakiem. To oczywiście dzięki współpracy z @szumrak i @piotr520. SZACUN Panowie za wiedzę i dotychczasową pomoc oraz WIELKIE DZIĘKI!!!

IMG_20230921_205813.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sterownik silnika ms41 ma wyjscie sygnalu na ekonomizer z pinu nr 9 i przewód tego koloru musi być we wtyczka starego licznika. Może w pasofcie w zakladce recoding jest coś nie tak odznaczone, np zaznaczony can, a wszystko jest podpięte ok.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na starym liczniku ekonomizer działał? Zobacz w parametrach silnika czy przepływomierz mierzy masę powietrza, bo może przepływka zdechła.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, piotr520 napisał(a):

Sterownik silnika ms41 ma wyjscie sygnalu na ekonomizer z pinu nr 9 i przewód tego koloru musi być we wtyczka starego licznika. Może w pasofcie w zakladce recoding jest coś nie tak odznaczone, np zaznaczony can, a wszystko jest podpięte ok.

Sprawdziłem jeszcze raz i mam nieobsadzone piny 9 i w czarnej i w białej wtyczce starego licznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź jaki ma kolor przewód przy sterowniku silnika na pinie nr 9

Dziwi mnie trochę że tam nie ma linii can , bo ms41 posiada te linie na pinie 85 i 86, z skrzynią musi mieć połączenie i z licznikiem tez powinien.

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Racja popatrzyłem nie na ten schemat, ale z tego 9 leci na czarną wtyczkę starego licznika pin7 i jest poprowadzony na pin13 niebieskiej wtyczki i niby tak ma być, posprawdzaj wszystkie zakładki w pasofcie odnośnie licznika i powrzucaj tutaj.

Czy w teście zegarów ekonomizer działa?

No i sprawdź czy w silniku pokazuje masę powietrza, oraz czy zmienia się po wciśnięciu gazu.

Odczytaj błędy z licznika i ABS i sterownika silnika, skasuj i zobacz co wyskoczy. 

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mamy to. Po podłączeniu LCMa ładnie od razu komputer w licznikach wystartował. Zmieniłem VIN, zmieniłem przebieg, przekodowałem pustym .manem i mam w LCN błąd jak na zdjęciu. Odczyt liczników wygląda też jak na zdjęciach. Nie wiem jakie jeszcze zakładki mam Wam pokazać.

IMG_20230921_235309.jpg

IMG_20230921_235353.jpg

IMG_20230921_235430.jpg

IMG_20230921_235503.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.