Skocz do zawartości

Pytania o konfigurację 420d


Henzir

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, zastanawiam się nad 420d, prosiłbym użytkowników o podpowiedzi co sądzicie o mojej konfiguracji:

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/39ml0n9j

Z tego co widzę na otomoto to te samochody (inne konfiguracje) chodzą w okolicach 300-400tys. mi wyszło niecałe 300tys. więc zastanawiam się, czego mi brakuje 😉

1. Tapicerka - z tego co już się naczytałem, to zarówno materiałowa jak i ta ekoskóra jest chwalona. Czy ktoś ma jakieś negatywne odczucia związane z którąś z nich?

2. Galwanizowane elementy - opłaca się dopłacić?

3. Czy to fakt że nie mogę sobie sam kupić opon+felg poza BMW?

4. Rabaty - po ostrych negocjacjach max niecałe 12% z grupą zawodową. Czy to max?

5. Pytanie o wrażenia z jazdy z tym silnikiem - czy nie jest za słaby? Nie potrzebuję jakiegoś demona prędkości, ale niestety nie miałem okazji wypróbować tej wersji silnikowej.

6. Jakieś inne propozycje, rady?

 

Z góry dzięki za wszelkie rady i pomoc 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Galwanizowane elementy jak najbardziej polecę, opłaca się za efekt estetyczny.

3. Nie wiem jak z felgami, opony jak najbardziej można, muszą tylko mieć homologację BMW jeśli nie chcesz mieć potem problemów z gwarancją. 

5/6. Jeździłem 320d i trochę to zamulone. Nie wyobrażam sobie 2.0D w serii 4, niektórzy chwalą 420i, moc zbliżona ale jednak to benzyna. Jako optymalny silnik polecę 430i. Do miasta wystarczająca moc, na trasie jak trzeba to pokaże jakiś tam pazur, dobrze się tym wyprzedza, ogólnie fajne dynamiczne auto i do tego oszczędne jak na to co potrafi ( miasto ok 10l/100, ekspresówki nawet ok 6l/100) ( opis dotyczy wersji G22). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Ja mam odpowiedz od BMW Polska, ze opony musza miec homologacje, felg to nie dotyczy. Ale z doswiadczenia - po co kombinowac. Jesli nie planujesz zadnego tuningu po prostu poszukaj dobrej promocji na koniec zimy u Dealerow. 

6. Naprawde chcesz wydac 300k pln na auto z felgami 17 cali? Juz moja 1er wyglada smiesznie czasem... Minimum to 18 cali + przyciemniane szyby. 

Najlepiej usiadz z jakims doradca produktowym, ktory by Ci ogarnal te konfiguracje w miare porzadnie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, karlos91 napisał(a):

Naprawde chcesz wydac 300k pln na auto z felgami 17 cali? Juz moja 1er wyglada smiesznie czasem... Minimum to 18 cali + przyciemniane szyby. 

Najlepiej usiadz z jakims doradca produktowym, ktory by Ci ogarnal te konfiguracje w miare porzadnie.

Dokładnie, auto z konfiguracji to praktycznie golas. Przy takich oszczędnościach daruj sobie lasery za 8 tyś, których użyteczność jest bardzo mocno ograniczona.
Poza większymi felgami i przyciemnianymi szybami pomyśl o wyposażeniu, które ma już większość aut popularnych marek nie premium, tj. tempomat adaptacyjny, czy kamery 360 i inne systemy asystujące.
Oświetlenie ambientowe to wydaje się zbędny bajer, ale bez tego takie auto wygląda trochę biednie i niedzisiejszo.
Śmiało możesz sobie darować ładowarkę bezprzewodową, u mnie od nowości ona w ogóle nie spełnia swojej roli i z tego co czytałem u wielu osób jest podobnie, nagrzewa telefon tak mocno po kilku minutach, że i tak przestaje się on ładować i ściągasz z niej gorący i zamulający telefon. To jest jakiś totalny bubel, za który kasują 1000 zł.

Pomyśl też o pakiecie naprawczym na 4 lata, to jest przedłużenie gwarancji w sensownej cenie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za wszystkie odpowiedzi i rady 🙂

Skoro 420d to muł, to zmieniamy silnik na 430i xdrive.

Dwa, to zmiana felg na większe i ewentualnie przyciemniane szyby.

Co do systemów asystujących, to wcześniej wybrałem w konfiguracji "Systemy asystujące kierowcy Professional". Wydawało mi się, że w tym pakiecie jest wszystko (oprócz kamery 360), w tym między innymi adaptacyjny tempomat, czy jednak jest inaczej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W systemach asystujących kierowcy professional jak najbardziej jest adaptacyjny tempomat. Jest dokładnie tak jak mówisz.

430i xDrive wydaje się eleganckim złotym środkiem, mi osobiście dużo bardziej leży ta wersja niż 420d.

Większe felgi koniecznie -> to połowa dobrego wyglądu auta.

G26 bez przyciemnianych szyb wygląda dziwnie, jakoś nienaturalnie, ale to może tylko moje odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy od dealera - jego przydzialow produkcyjnych, a czasem odrobiny szczęścia. Też miałem terimn na pół roku ale auto wyprodukowano w rekordowym czasie 2 miesiecy od zamówienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 5.09.2023 o 23:19, Henzir napisał(a):

Panowie, zastanawiam się nad 420d, prosiłbym użytkowników o podpowiedzi co sądzicie o mojej konfiguracji:

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/39ml0n9j

Z tego co widzę na otomoto to te samochody (inne konfiguracje) chodzą w okolicach 300-400tys. mi wyszło niecałe 300tys. więc zastanawiam się, czego mi brakuje 😉

1. Tapicerka - z tego co już się naczytałem, to zarówno materiałowa jak i ta ekoskóra jest chwalona. Czy ktoś ma jakieś negatywne odczucia związane z którąś z nich?

2. Galwanizowane elementy - opłaca się dopłacić?

3. Czy to fakt że nie mogę sobie sam kupić opon+felg poza BMW?

4. Rabaty - po ostrych negocjacjach max niecałe 12% z grupą zawodową. Czy to max?

5. Pytanie o wrażenia z jazdy z tym silnikiem - czy nie jest za słaby? Nie potrzebuję jakiegoś demona prędkości, ale niestety nie miałem okazji wypróbować tej wersji silnikowej.

6. Jakieś inne propozycje, rady?

 

Z góry dzięki za wszelkie rady i pomoc 🙂 

1. obie są oki , tylko w lato bez wentylacji może się tyłe przykleić i mocno nagrzać 

2. ja zawsze biorę dla jednych kicz , dla innych ok

3. możesz , opony muszą mieć tylko homologację bmw czyli gwiazdkę 

4. cos co dla niektórych jest maxem , dla innych początkiem negocjacji , wszystko zależy od wielu czynników ale 12% całkiem ok

5. z punkt A do B przewiezie 😉 

6. inny motor 😉

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co do 420d vs 430i, wszystko zależy od tego kto ile i jak jeździ, u mnie jeździ głównie żona, robimy 35k rocznie, 80% obwodnicą więc dla nas lepsze będzie 20d niż 30i, bo jednak obroty niższe przy pewnych prędkościach, a nie potrzebujemy piłować od świateł do świateł 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, jaavi666 napisał(a):

Co do 420d vs 430i, wszystko zależy od tego kto ile i jak jeździ, u mnie jeździ głównie żona, robimy 35k rocznie, 80% obwodnicą więc dla nas lepsze będzie 20d niż 30i, bo jednak obroty niższe przy pewnych prędkościach, a nie potrzebujemy piłować od świateł do świateł 🙂

właśnie o to chodzi ja jeżdżąc wkoło komina nie mogę mieć diesla .....

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie głównie krótkie trasy, więc idę w kierunku 430i. W pierwszej kolejności chciałem 420d, bo cena niższa i też niskie spalanie, ale przy moich przebiegach nie ma to sensu.

Dodatkowo felgi 18' i przyciemniane szyby. Więcej zmian jak na razie nie planuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.