Skocz do zawartości

Plyn hamulcowy


karol

Rekomendowane odpowiedzi

Serdecznie witam kolegow. Mam pytanie.Musze zmienic plyn hamulcowy , czy moge zalac DOT-4,ile go wchodzi.Czy sa jakies problemy pozniej z odpowietrzeniem hamulcow i sprzegla.Czy ktos z kolegow samodzielnie taka operacje wykonywal czy sa jakies problemy.Jesli ktos ma jakies wlasne sugestie to bardzo prosze o rade.Moje Auto to E-36 318i 91r m-40 hamulce (przod klocki tyl bebny) Pozdrawiam karol :mrgreen:
NIE MA JAK 192 KM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiscie nie polecam ci samodzielnego odpowietrzania chamulcuw.

ostatnio zleciłem wymiane płynu mechanikowi ktury udawał ze sie na tym zna.

i spartolil robote.

jezdziłem do niego dwa razy na poprawki i za karzdym razem było gorzej.

przy takiej wymianie płynu trzeba odpowietrzyc pompe chamulcowa i sprzegło.

nie wystarczy odpowietrzenie samych kół.

idzie zima i chyba nasze bezpieczenstwo jest warzniejsze niż pore pln -.ów

ja proponuje ci porzadny płyn chamulcowy ATE DOT -4

zleciłem to mechanikowi ktury ma do tego celu specjalny przyrzad kturym uzupełniaja płyn podcisnieniowo i jestem zadowolony i czuje sie bezpieczny. zapłaciłem za tą robote wraz z płynem 120pln.

ŚMIERĆ PEWNA GODZINA NIEZNANA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecany płyn hamulcowy to DOT 4, a co do odpowietrzenia to najlepiej zrobić rurkę którą będziemy wymieniać płyn hamulcowy (najlepsza będzie przezroczysta i dosyć elastyczna, ma szczelnie dać się założyć na odpowietrznik)

1 - demontujemy zbiorniczek płynu hamulcowego po uprzednim jego opróżnieniu (najlepiej strzykawką), a następnie dokładnie go myjemy i suszymy do sucha

2 - montujemy go ponownie do pompy hamulcowej, podłączamy wszystkie przewody które zostały odłączone przy demontażu

3 - zalewamy nowy płyn po brzegi

4 - zakładamy wspomnianą rurkę na odpowietrznik, następnie go luzujemy nieco tak aby płyn przepływał przez przewód (ok 1/4 obrotu)

:idea: Odpowietrzanie zaczynamy od najdłuższego przewodu instalacji hydraulicznej :idea:

5 - pompujemy hamulcem do czasu pojawienia się w rurce czystego płynu (ok 25 razy tył i 15 razy przód pedał w podłogę), obserwując przy tym poziom płynu w zbiorniczku a w razie potrzeby uzupełniamy po brzegi)

6 - puszczamy pedał i zakręcamy odpowietrznik (nie za mocno, tak aby był szczelnie zakręcony), następnie przechodzimy do następnego odpowietrznika

7 - po wymianie płynu w hamulcach to samo robimy z siłownikiem sprzęgła

8 - po naprawie regulujemy poziom w zbiorniczku uzupełniając bądź odciągając nadmiar płynu

9 - ZROBIONE

 

:idea: Przed wymianą warto sprawdzić czy jesteśmy w stanie poluzować wszystkie odpowietrzniki :idea:

 

Dla bardziej wymagających zalecam płyn DOT 5.1 :cool2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego pięknego opisu powyżej należy jeszcze dodać że jeżeli mamy ABS to odpowietrzamy na włączonym zapłonie(pracuje wtedy pompa ABS) i odpowietrzamy od NAJBLIżSZEGO pompie koła nie od najdalszego-tak robiło sie w autach produkowanych z 15lat temu.pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mecik - U ciebie pompa ABS pracuje już przy włączonym zapłonie :?:

 

Na codzień zajmuję się Renault a w nich do odpowietrzenia zespołu ABS jest potrzebny komputer serwisowy Clip który wymusza pracę pompy w pojeździe który się nie porusza (myślę że w BMW jest podobnie, ABS nie działa na postoju), dowodem jest fakt że ABS w BMW nie zadziała przy prędkości rzędu 5 - 10 km/h (jak w większości pojazdów)

 

Odpowietrzenie pompy sprzęgła jest wymagane tylko w przypadku jej wymiany, lub gdy doprowadzimy do jej zapowietrzenia podczas wymiany płynu (do układu hamulcowego zostanie wpompowane powietrze jeśli podczas wymiany w zbiorniczku zabraknie płynu)

 

Co do kolejności odpowietrzania (podczas wymiany płynu), to myślę że każdy wymyśli swoją teorię i tak naprawdę każda będzie słuszna :norty:

Kolejność jest bardzo ważna przy odpowietrzaniu układu po wymianie pompy hamulcowej i tu bezwzględnie musi być zachowana kolejność (ale nie ta "od najbliższego" czy "od najdalszego), przykład: jeśli układ hamulcowy jest w układzie "X" czyli pierwsza sekcja pompy odpowiada za koło PL i TP, a druga sekcja za koła PP i TL, to odpowietrzając je we wspomnianej już kolejności będziemy mieli z tym naprawdę spore problemy (wtedy musimy je odpowietrzać zgodnie z sekcjami)

 

:norty: Takie tam sprostowanie :norty:

 

:norty: Się trochę rozpisałem :norty:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się. Bardzo ciężko chodzi mi pedał sprzęgła. Czy odpowietrzenie pompy może to zmienić? Mam ładnie odpowietrzone hamulce - czy dobieranie się do pompy sprzęgła niczego tam nie zapowietrzy jesli poziom płynu w zbiorniczku będzie właściwy? Ostatnie pytanko: W tym wypadku pompujemy pedałem sprzegła jak rozumiem?
Every weapon needs a master.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się. Bardzo ciężko chodzi mi pedał sprzęgła. Czy odpowietrzenie pompy może to zmienić? Mam ładnie odpowietrzone hamulce - czy dobieranie się do pompy sprzęgła niczego tam nie zapowietrzy jesli poziom płynu w zbiorniczku będzie właściwy? Ostatnie pytanko: W tym wypadku pompujemy pedałem sprzegła jak rozumiem?

 

U mnie ciężka praca pedału sprzęgła była wynikiem uszkodzonego docisku, zaś po wymianie płynu w układzie sterowania siłownika sprzęgła różnica była przy temperaturach poniżej 0 st.

 

Do pompy sprzęgła przy wymianie płynu się nie dotykasz, jedynie odpowietrznik przy siłowniku na skrzyni biegów (pompujemy oczywiście sprzęgłem przy w/w wymianie)

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki serdeczne kloedzy za info :cool2: Opis kolegi SN3 powinien zostac przeniesony do dzialu,,ZROB TO SAM,, ze wzgledu na szczegolowy opis i skutecznosc bo wlasnie wrocilem z garazu i jestem po wymianie. :cool2: Wszystko w najlepszym porzadku :mrgreen: Pozdrawiam karol[/b]
NIE MA JAK 192 KM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podepne się do tematu bo widze że mowa o hamulcach i płynie.

Mam u siebie od pewnego czasu dość dziwny objaw - rano (po nocy) kilkakrotnie stwierdziłem że mam bardzo twardy pedał hamulca...

Objaw ginie natychmiast po odpaleniu - chyba po zadziałaniu pompy hamulca. Podczas gdy jest twardy hamulce nie działają - zostawiam samochód na biegu, więc przy odpalaniu na sprzęgle czułem że nic go nie hamuje do czasu "zmięknięcia" hamulca...

Czego to wina?? Dodam, że miałem wymienianą pompę sprzegła bo ciekła... Układ był odpowietrzany przy wymianie (chyba) - ale to wie już tylko mechanik...

Czy to ma zwiazek z zapowietrzeniem hamulców ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.