Skocz do zawartości

Jak działa samopoziomowanie xenon?


drwalnaostro

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Tak jak w tytule, moje pytanie brzmi jak działa samopoziomowanie xenonów w E46? Jest ono dynamiczne na zasadzie, że każda nierówność na wyboistej drodze od razu jest korygowana przez silniczki i czujniki na wahaczach, czy działa bardziej statycznie na zasadzie dociążamy tył auta o 2 osoby i dopiero wtedy zadziała?

Pytanie zrodziło się de facto z tematu iż wymieniłem lampy halogenowe na xenony, ale zostawiłem moduł świateł od halogenowych, przez co nie mam samopoziomowania - przekodowałem jedynie moduł, by xenony nie mrugały i nie wywalały błędów, ręczna regulacja świateł działa.

 

 

Pozdrawiam,

 

PS: Nie mogłem odnaleźć żadnego takiego wątku, ogólnie wyszukiwarka coś szwankuje (?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

No właśnie z tego artykułu wiem, że samopoziomowanie się dzieli na dwa typy, ale moje pytanie brzmiało jaki typ jest właśnie w E46. 

W systemie dynamicznym działanie sterownika i nastawników jest bardzo szybkie – zmiany następują w ułamkach sekundy. Do sterowania nastawnikami reflektorów wykorzystuje się silniki krokowe (np. inteligentne silniki krokowe ISM firmy Hella, precyzyjnie wysterowane, z możliwością diagnostyki).

Jeżeli taki właśnie typ samopoziomowania jest w E46 to nie ma szans obejścia go poprzez ręczną regulację, ale jeżeli jest taki:

System pseudostatyczny – kompensuje długotrwałe zmiany pochylenia karoserii. A zatem przede wszystkim te, które są spowodowane silnym obciążeniem auta.

to w teorii mogę zastąpić to "samopoziomowanie" ręczną regulacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszperałem trochę po angielskich forach i nikt dokładnie nie napisał jaki rodzaj regulacji występuje w tym modelu a co ciekawsze niektórzy piszą że europejskie wersje występują też z regulacją swiateł z kabiny tak jak zwykly halogen. Sam nie wiem co o tym myśleć, ale nawet w google znalazłem info o takiej ragulacji przy ksenonie więc chyba to jest prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie było ręcznej regulacji przy ksenonie. Regulacja nie jest dynamiczna, chwilę trzeba poczekać na zmianę gdy obciąży się auto.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 19.08.2023 o 20:33, maniek21112 napisał(a):

(..) Regulacja nie jest dynamiczna, chwilę trzeba poczekać na zmianę gdy obciąży się auto.

W LCI z biksenonem regulacja jest DYNAMICZNA, reflektory reagują niemal natychmiast po obciążeniu tyłu samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.