Skocz do zawartości

drwalnaostro

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 M54B22 2004 sedan

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia drwalnaostro

  1. Problem w tym, że takich modeli w Polsce są raptem 3 sztuki na całe Otomoto, najtańsze za 30k to nawet nie biorę pod uwagę, drugie za 45k i to za 55k... Aha, zapomniałem dodać - interesuje mnie tylko opcja z automatyczną skrzynią. Ogólnie N52 E90/E92 na Otomoto takich ogłoszeń nie od handlarzy jest może z 10 na Polskę... 😪
  2. Proszę o opinie na temat E92 328i z USA, czytałem, że te N52K z USA są całkiem udane + podobno poprawiono w nich cykanie zaworów. 55k złotych to normalna cena dzisiaj za takie BMW rocznik 2010-2012? Zakładam, że było lekko walnięte i nie ma powyginanych podłużnic czy spawane z dwóch. Całkiem dobrze doposażone, LPG, Mpakiet ori zew+wew, felgi mpak, szyberdach, Xenony skrętne, HiFi. W CEPiK podaje, że "odnotowano wypadek lub wystrzał poduszki" + "uszkodzenie pojazdu", czy warto zakupić raport z Carfax czy niewiele tam się dowiem?
  3. Temat rozwiązany Przyczyną było zainstalowanie przez mechanika jakiegoś zamiennika elektrozaworu, który działał w cały świat. Wymiana na oryginał i wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam,
  4. Możliwe, chociaż miałem lampy oryginalnie ZKW, a w przypadku xenona chociażby producent AL produkował o wiele lepsze od ZKW, może w przypadku halogenowych też tak jest. Na pewno kształt odbłyśników od długich się różni i odbłyśnik ZKW jest plastikowy bodajże, a w AL metalowy - ZKW podobno się szybko wypalają.
  5. W sensie takie E90 R6 poniżej 30k to będzie wysoce prawdopodobnie trup coś jak E46 R6 poniżej 10k? Czy w ogóle odpuścić sobie porównywanie cen E46 z podobną mocą do E90?
  6. Witam wszystkich, Planuję zmianę floty, obecnie mam E46 sedan polift, M54B22, manual, bez gazu. Rocznie robię ok. 8000km, jazda praktycznie tylko po zakorkowanym mieście. Rozważam obecnie 2 scenariusze, ale najważniejsze to lepsze przyśpieszenie, żaden xdrive i koniecznie automat: 1) E46 M54B30 polift sedan/touring - coupe raczej odpuszczam, bo ceny bardzo poszły w górę 2) E90/E91/E92 z N52B25 lub N52B30 czyli roczniki 2005/2007 - lub czy warto zainteresować się tymi poliftowymi na bezpośrednim wtrysku? Zwłaszcza taka opcja jak E90 N52B30 automat bardzo kusi i już od 2 miesięcy przeglądam portale ogłoszeniowe, jednakże bardzo mało ogłoszeń nawet jak na całą Polskę. Jakieś opinie na temat N52? Czy utrzymanie go będzie sporo większe od M54B22? A może jednak warto popatrzeć też te z bezpośrednim wtryskiem (chyba N53?), gdyż nie zależy mi aż tak na LPG i niskim spalaniu. Szukam złotego środka między mocą, wygodą, a kosztami, z większym naciskiem na moc i wygodę. No i jeszcze pytanie jaki budżet na taki temat, czy jest sens szukać takie auta poniżej 30 tysięcy (z ubezpieczeniem i powitalnym serwisem).
  7. Wizualnie wyglądają praktycznie tak samo jak xenony. Ktoś kto nie jest maniakiem BMW wątpie, że nawet pomyśli, że nie są oryginalne. Jakby mi nie parowały - pewnie bym zostawił, chociaż teraz wiem, że xenony świecą znacznie lepiej. Jakbym miał ocenić tylko i wyłącznie jakość świecenia to: - xenony 10/10 - depo 8/10 - oryginalne bez soczewki 2/10
  8. Minęło trochę czasu odkąd przełożyłem lampy halogenowe ZKW na lampy xenon firmy AL z pozostawieniem ręcznej regulacji. Dodatkowo dorzuciłem ringi cotton LED i tak to wygląda. 😃 Walczę jeszcze z zrobieniem tych ringów pod DRL, bo według tego schematu załączonego z ringami coś nie działa albo ja coś popsułem, bo ringi palą się na zapłonie i nie gasną pomimo przekręcenia na postojowe/mijania (połączyłem kabel *chyba* przekaźnika z przewodem postojówek). Co do zasad BHP i przepisów takiej zabawy. Bardzo często mijam kontrole policyjne, jeszcze nie zatrzymali, czy się przyczepią wyjdzie w przyszłości. Byłem już na przeglądzie technicznym, diagnosta nic się nie czepiał, nawet o to, że nie ma samopoziomowania, ani, że brak sprysków. Żadni kierowcy nie mrugają mi światłami, w domyśle nie oślepiam ich (zostały wyregulowane). Możliwe, że problemy się zaczną w razie jakiegoś odpukać poważniejszego wypadku. Podsumowując, do przekładki potrzebne były... lampy i co ważne ślizgi z AL, te z ZKW nie pasują. Ogólnie chyba wszystkie części z ZKW nie są kompatybilne z AL, lampy te są zupełnie inaczej zaprojektowane. Do tego kodowanie modułu świateł w NCS, żeby xenony nie mrugały i żeby nie wywalało błędu. W przyszłości może dorzucę listewki ze spryskiwaczami, ale muszę najpierw namierzyć takie w lakierze sapphire black. Koszt takiej imprezy wyszedł mi niecałe 1000 zł, połamane typowo kilka plastików i bezcenne nerwice. Poniżej foto jak to wygląda.
  9. Zakładałem jakiś czas temu do swojej, poliftowej. Względem zwykłych halogenowych bez soczewki Plusy: - soczewka robi robotę, jakość świecenia w nocy 100 razy lepsza, bardzo fajna linia odcięcia - zachowujesz homologację - masz ringi zamiast postojówek (jak masz swoje to można to jakoś podrutować i zmienić) - zachowujesz halogeny, które są znacznie prostsze i tańsze od xenona Minusy: - jest to ogólnie jakość chińczyka, nie zauważyłem konkretnego wpływu na użytkowanie - podobno parują, mi trochę właśnie parowały dlatego je odesłałem i zamieniłem na oryginalne xenony A porównując do oryginalnych xenonów to znowu jest przepaść na korzyść xenonów jak i przepaść jest tych DEPO nad zwykłymi bez soczewki. Sam zamieniłem zwykłe halogeny na xenony, a koszt wyszedł mi w tej samej cenie co są te DEPO (jakoś 1000 zł one kosztują). Tylko z xenonami trzeba się trochę pomęczyć, im bardziej chcesz je zrobić zgodnie ze sztuką tym więcej roboty + kodowanie, a te DEPO podmieniasz i to wszystko.
  10. Jest ktoś w stanie mi pomóc? Dalej się męczę z tematem. Postanowiłem odpiąć na chwilę elektrozawór i zobaczyć jak chodzi ogrzewanie bez niego - żadnych zmian, przynajmniej może za krótko testowałem to. Czyli na ten moment wygląda sprawa tak, że: - na zimnym silniku wieje zimne powietrze na szybę i nogi, środek też - na rozgrzanym tylko gorące powietrze na szybę i nogi, na środek średnie (jakby mieszało klimatyzowane i gorące) Im wyższe obroty silnika tym cieplejsze leci. Odczytałem jeszcze dzisiaj błędy w INPA i wyskoczył mi nowy błąd z modułu IHKA Variante : IHKA46_3.PRG - Klimaautomatik Version : 1.04 Integrierte Heiz- Klimaautomatik E46 PU 03/2003 ERGEBNIS : 2 Fehler im Fehlerspeicher Fehlerort : 0x000D: Waermetauscherfuehler Fehlerhäufigkeit: 10 Kurzschluss gegen U-Batt Fehler momentan vorhanden Fehlercode: 0D 41 0A 24 78 DB 97 50 03 72 Coś jakby czujnik temperatury wymiennika ciepła?
  11. No właśnie z tego artykułu wiem, że samopoziomowanie się dzieli na dwa typy, ale moje pytanie brzmiało jaki typ jest właśnie w E46. W systemie dynamicznym działanie sterownika i nastawników jest bardzo szybkie – zmiany następują w ułamkach sekundy. Do sterowania nastawnikami reflektorów wykorzystuje się silniki krokowe (np. inteligentne silniki krokowe ISM firmy Hella, precyzyjnie wysterowane, z możliwością diagnostyki). Jeżeli taki właśnie typ samopoziomowania jest w E46 to nie ma szans obejścia go poprzez ręczną regulację, ale jeżeli jest taki: System pseudostatyczny – kompensuje długotrwałe zmiany pochylenia karoserii. A zatem przede wszystkim te, które są spowodowane silnym obciążeniem auta. to w teorii mogę zastąpić to "samopoziomowanie" ręczną regulacją.
  12. Wracam z tematem i wydaje mi się, że wprowadziłem tu trochę zamieszania. Albo mechanik, albo ja coś źle zrozumiałem. Nie wymienił mi tej dodatkowej pompki wody tylko właśnie elektrozawór. Sytuacja wygląda tak, jakby elektrozawór był zablokowany i cały czas dawał obieg gorącego powietrza, a z racji, że strefa środkowa jest też sterowana manualnie pokrętłami to miesza się powietrze gorące z zimnym, dlatego na szybę i nogi leci zawsze gorące, a na twarz takie zmieszane. Do tego komplikuje się kwestia z elektrozaworem i ową pompką. Nie wiem czy wcześniej miałem tą dodatkową pompkę obiegu czy nie - ale wydaje mi się, że auto zdecydowanie lepiej i mocniej dmuchało na wolnych obrotach. Teraz najbardziej dmucha jak się wkręca na obroty. Da się to jakoś sprawdzić po VIN czy był wcześniej sam elektrozawór czy z pompką? Od razu zadam pytanie - czy jeżeli tej dodatkowej pompki nie było oryginalnie to można ją dołożyć?
  13. Hej, Tak jak w tytule, moje pytanie brzmi jak działa samopoziomowanie xenonów w E46? Jest ono dynamiczne na zasadzie, że każda nierówność na wyboistej drodze od razu jest korygowana przez silniczki i czujniki na wahaczach, czy działa bardziej statycznie na zasadzie dociążamy tył auta o 2 osoby i dopiero wtedy zadziała? Pytanie zrodziło się de facto z tematu iż wymieniłem lampy halogenowe na xenony, ale zostawiłem moduł świateł od halogenowych, przez co nie mam samopoziomowania - przekodowałem jedynie moduł, by xenony nie mrugały i nie wywalały błędów, ręczna regulacja świateł działa. Pozdrawiam, PS: Nie mogłem odnaleźć żadnego takiego wątku, ogólnie wyszukiwarka coś szwankuje (?)
  14. Po dwóch miesiącach powracam w temacie, z nowym bagażem wiedzy, którym chętnie się podzielę - może to komuś ułatwi życie i nie będzie musiał popełniać tych samych błędów co ja. 😁 Jak pisałem, tak też zrobiłem i zakupiłem lampy DEPO do E46 sedan polift. Pierwsze wrażenie - widać, że nie są takie jak oryginały, tani chiński plastik, chińskie gumowe zaślepki, ogólnie tandeta. Te z Audi A3 8L o wiele lepiej się prezentują - może dlatego, że są klejone, może po prostu lepiej wykonane, nie wiem. No, ale nie ma co oceniać książki po okładce - zamontowałem i tutaj moje ogromne zaskoczenie, na plus oczywiście - lampy świecą, hehe. A tak serio, świecą i to zajebiście wręcz, lepiej niż w Audi i nawet lepiej niż w nowym Renault Captur, który także ma halogenowe na soczewce. W porównaniu do halogenowych na reflektorze to właściwie dzień do nocy. Niestety wadą, jak dla mnie dyskwalifikującą, jest parowanie tych lamp, właściwie bardziej nieszczelność? Po umyciu auta na myjce zauważyłem, że woda bez problemu wcieka do środka, a składałem je bardzo dokładnie, kilkukrotnie poprawiając dla pewności (być może przesadziłem). Nie chciało mi się nawet z tym walczyć, lampy już sprzedałem, jednak nie poddałem się w kwestii dołożenia soczewki do swojej beemki i postanowiłem teraz skopiować rozwiązanie DEPO, czyli dołożenie soczewki na żarówkę halogenową. Natrafiłem generalnie na dwa problemy: mocowanie soczewki i mocowanie żarówki w tej soczewce. Większość dostępnych soczewek na rynku jest przystosowana albo do H1 albo do D2S/D1S. Znalazłem taką 3 calową z Helli, która ma mocowanie H7, to by sprawę bardzo ułatwiło Problem mocowania soczewki jest znacznie gorszy, bo nie mam innego pomysłu na zamontowanie jej solidnie jak przełożyć cały odbłyśnik z lampy z xenonem, gdyż on tam ma wywiercone otwory na śruby do mocowania soczewki. No i tutaj moje kluczowe pytanie - czy odbłyśnik lampy z xenonem będzie pasował do tej bez xenona? Czy będzie pasował tylko z lampy ZKW do ZKW czy ZKW do AL też?
  15. Chcę zostać przy mojej, za duży sentyment mam, pierwsze auto, w sumie mam ją 3 lata i bardzo mało w niej się psuje (patrząc na inne BMW jakie mieli znajomi). Podjąłem decyzję, że spróbuję zamontować te soczewki, jednak nie mogę znaleźć żadnego wątku w internecie o wkładaniu do nich H7, jedynie można H1 żarnik ksenona/LED? Jest tu na forum ktoś kto się w takie przeróbki bawił? Ostatecznie planuje zrobić brzydki trik jak Chińczycy, czyli zamówić lampy DEPO, rozebrać je delikatnie na czynniki pierwsze, zwrócić i skopiować ich metodę. :mrgreen:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.