Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

Tak jak w tytule, moje pytanie brzmi jak działa samopoziomowanie xenonów w E46? Jest ono dynamiczne na zasadzie, że każda nierówność na wyboistej drodze od razu jest korygowana przez silniczki i czujniki na wahaczach, czy działa bardziej statycznie na zasadzie dociążamy tył auta o 2 osoby i dopiero wtedy zadziała?

Pytanie zrodziło się de facto z tematu iż wymieniłem lampy halogenowe na xenony, ale zostawiłem moduł świateł od halogenowych, przez co nie mam samopoziomowania - przekodowałem jedynie moduł, by xenony nie mrugały i nie wywalały błędów, ręczna regulacja świateł działa.

 

 

Pozdrawiam,

 

PS: Nie mogłem odnaleźć żadnego takiego wątku, ogólnie wyszukiwarka coś szwankuje (?)

Opublikowano
18 minut temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

No właśnie z tego artykułu wiem, że samopoziomowanie się dzieli na dwa typy, ale moje pytanie brzmiało jaki typ jest właśnie w E46. 

W systemie dynamicznym działanie sterownika i nastawników jest bardzo szybkie – zmiany następują w ułamkach sekundy. Do sterowania nastawnikami reflektorów wykorzystuje się silniki krokowe (np. inteligentne silniki krokowe ISM firmy Hella, precyzyjnie wysterowane, z możliwością diagnostyki).

Jeżeli taki właśnie typ samopoziomowania jest w E46 to nie ma szans obejścia go poprzez ręczną regulację, ale jeżeli jest taki:

System pseudostatyczny – kompensuje długotrwałe zmiany pochylenia karoserii. A zatem przede wszystkim te, które są spowodowane silnym obciążeniem auta.

to w teorii mogę zastąpić to "samopoziomowanie" ręczną regulacją.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poszperałem trochę po angielskich forach i nikt dokładnie nie napisał jaki rodzaj regulacji występuje w tym modelu a co ciekawsze niektórzy piszą że europejskie wersje występują też z regulacją swiateł z kabiny tak jak zwykly halogen. Sam nie wiem co o tym myśleć, ale nawet w google znalazłem info o takiej ragulacji przy ksenonie więc chyba to jest prawda.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie było ręcznej regulacji przy ksenonie. Regulacja nie jest dynamiczna, chwilę trzeba poczekać na zmianę gdy obciąży się auto.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 19.08.2023 o 20:33, maniek21112 napisał(a):

(..) Regulacja nie jest dynamiczna, chwilę trzeba poczekać na zmianę gdy obciąży się auto.

W LCI z biksenonem regulacja jest DYNAMICZNA, reflektory reagują niemal natychmiast po obciążeniu tyłu samochodu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.