Skocz do zawartości

dpf i blad 480a


exeq

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

ostatnio trapi mnie blad 480a ktory jak wiadomo oznacza zbyt wysokie cisnienei przed DPF. autem jezdze juz 6 rok, posiadam kabel i interfejs na bluetooth. aplikacją bimmer-tool monitoruje regularnie wypalanie i cisnienie przed dpf. dpf wypala sie, w zaleznosci od jazdy miejskiej/trasy co 150-400km. cisnienie po wypalaniu na biegu jalowym oscyluje w granicach 7-10 hpa czyli na moj stan wiedzy bardzo dobrze. Dzisiaj po 200km wlaczyl sie proces wypalania dpf, cisnienie było okolo 100-150hpa podczas jazdy. Nagle proces wypalania sie zakonczyl ale stan kilometrow od ostatniego wypalania nie spadł do 0. w bledach sterownika silnika pokazal sie blad 480a co jak wiadomo przerwalo proces wypalania, po skasowaniu bledu proces wypalania sie dokonczyl. 100-150hpa to nie jest nie wiadomo jakie cisnienei zeby wyskoczyl blad 480a - tak mi sie przynajmniej wydaje. auto ma przebiegu 360k km - realne. to co wplywa na wypalanie dpfu mam sprawne a mianowicie:

1. termostaty sprawne, dodatkowo zalozony termostat na wyjsciu z chlodnicy automatycznej skrzyni biegów - szybko osiaga 90 stopni.

2. klapa gaszaca sprawna

3. swiece sprawne, niedawno notabene wymieniane na nowe

4. egr ograniczony na maksa aby silnik jak najmniej zaciagal swoje spaliny.

5. korekty wtrysków maja max -0.7 do +0.7

6. turbina sprawna

gdzie szukac, co zrobic ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo do tego dochodzi mi błąd częstego wypalania. Mam nadzieje ,że walnięty czujnik ciśnienia wstecznego.
Wkur** mnie to wypalanie bo auto przy wypalaniu jest lekko zamulone ma opóźnioną reakcje na pedał gazu i skrzynia twardo pracuje. DPF nie zapchany raczej bo już to przechodziłem , tryb awaryjny auto do 50km/h rozpedzalo sie godzine i wogóle. 

Jak kończy wypalanie chodzi jak zły, jak wciskam w podłogę odnotowuje wyższe ciśnienie i znowu rozpoczyna wypalanie i tak w kółko. Na jałowym od 8hpa do 22

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.08.2023 o 21:40, Krzyś111685053072 napisał(a):

Jakie jest ciśnienie wsteczne? 

pisalem w poscie. cisnienia w normie.

W dniu 21.08.2023 o 13:44, steryd napisał(a):

Mam to samo do tego dochodzi mi błąd częstego wypalania. Mam nadzieje ,że walnięty czujnik ciśnienia wstecznego.
Wkur** mnie to wypalanie bo auto przy wypalaniu jest lekko zamulone ma opóźnioną reakcje na pedał gazu i skrzynia twardo pracuje. DPF nie zapchany raczej bo już to przechodziłem , tryb awaryjny auto do 50km/h rozpedzalo sie godzine i wogóle. 

Jak kończy wypalanie chodzi jak zły, jak wciskam w podłogę odnotowuje wyższe ciśnienie i znowu rozpoczyna wypalanie i tak w kółko. Na jałowym od 8hpa do 22

czesto zalewalem jakiegos specyfiku do baku na dpf - stp, liqui moly etc. ale to chyba sciema. kilka dni temu wpadl mi w oko preparat do zapodania bezposrednio na filtr, przez czujnik cisnienia czy temperatury. w M57 rurka od czujnika cisnienia jest pod maska, zdjalem wezyk i wpsikalem puszke tego szuwaksu. na razie jest jakby lepiej, cisnienei po wypalaniu bylo na poziomie 3-4hpa, przejechalem poki co 200km i nie bylo wypalania, gdzie po miescie po 150km bylo wypalanie.

jak to nie pomoze to albo dam dpf do prania albo wstawie downpipe, wyprogramuje dpf - a stara puszke z katem i dpf zostawie w razie wu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie DPF jak kupiłem furę był w stanie tragicznym - nie wypalał się nie wiek od kiedy, ale przepustnica dawała bład i teromostaty nie trzymały, więc nie miał prawa się wypalać.

Napierw poszedł teń środek do filtra w serwisie - pomógł, ale na krótko. Po jakichś 10k km wypalanie DPF całkiem się zablokowało, nawet z aplikacji nie można było uruchomić. Zamulił się strasznie.
Oddałem do prania już chyba 3 lata jest ok. Pojawił się problem po drodze, ale to kolejny raz przez termostaty. Teraz trochę znowu częściej wypala, ale to już turbo powoli puszcza w dolot, stąd nadmiar sadzy się zbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Poki co wlalem dwie albo trzy puszki dpf cleanera bezposrednio przez rurke czujnika cisnienia od dpfu i jest lepiej.zrobilem tez reset adaptacji czujnika cisnien i wymiane dpfu. Zobaczymy na jak dlugo pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 23.08.2023 o 14:48, steryd napisał(a):

a na apce widziales ze wiecej sadzy ?? bo u mnie caly czas pokazuje 5g , 22hpa ,a i tak wypala.

Mechanik przy okazji przeglądu zaglądał w dolot i turbo, mówi, że powoli zaczyna cieknąć, póki co bez tragedii, ale trzeba się zainteresować tematem w najbliższym czasie.

Do apki dawno nie zaglądałem, ale wypala się chyba co kilkaset km, ostatnio było 400 i 50% zapchania jak jechałem w trasie. Włączyłem, żeby się wypalił i nie zaglądałem tam dalej.

Edytowane przez madseason
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.