Skocz do zawartości

335i - wibracje przy określonej prędkości


croowab

Rekomendowane odpowiedzi

Zmagam się z wibracjami odczuwalne po przekroczeniu 100km/h

Przewertowałem sporo stron, tematów itp związanych z wibracjami i ciężko coś zlokalizować.

A mianowicie.

F30 z 2012 z silnikiem 3.0biT 306KM

Kupione przy przebiegu ciut ponad 80kkm. Auto od kupna miało tą "dolegliwość", co dziwne bo właściciel uprawiał "emeryt style".

W ciemno obstawiałem wał więc ten został wyciągnięty z auta i sprawdzony w ponoć dobrej firmie. Wał jest dobry.

Koła odpadają! Tarcze proste. most suchy.

Wewnątrz auta przy jeździe "na podnośniku" wibracje są odczuwalne przy ok 120-140km/h. Na zewnątrz cisza.

Starając się na wyczucie sprawdzić skąd wibracje mogą pochodzić jest to trudne do zlokalizowania. Przy żadnej półosi nie czuć większego bicia. Sam dyferencjał też nie okazuje jakoby miał wibracje. Przy teście na podnośniku został od dodatkowo podparty lewarkiem aby sprawdzić czy wibracje maleją lub się powiększają. bez zmian. Gumy zawieszenia dyfenecjału jak nowe.

Obecnie jest ponad 100tyś na liczniku i wibracje są takie same jak przy 80.

W przyszłym tyg mam zamiar rozłączyć wał napędowy i sprawdzić czy oby te wibracje nie pochodzą ze skrzyni aut.

 

W sumie piszę ten post bo może ktoś pomoże naprowadzić lub jak uda się rozwiązać problem to dla pokoleń...

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał wałem, a podpory od walu? Z głowy to jedynie, duwmasa, jesli w ogóle jest, koło pasowe i tutaj trzeba by je wyjąć, by mieć pewność, czy od nie widocznej strony sie rozlazło. Rozrząd, ewentualnie wtryski. No jeszcze kola, zbieżność, ale mówisz, że git.

A w ogóle jakieś będy są?

Edytowane przez Koperpl
dodatkowe zapytanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kola na pewno odpadają (opony nie maja jakichs wad, duzo jest odwaznikow)? Jak wygladaja tarcze, sa mocno skorodowane (chodzi oto, ze moga byc proste ale przez to ze sa duze przy znacznej korozji mogą stracic wyważenie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez bym w ciemno obstawiał wał. Czy po wyciagnięciu został wywarzony czy oglądnięty na oko?

Łącznik elastyczny wału napędowego nie ma jakichś drobnych pęknięć? To mój drugi typ. Auto pare lat już ma więc  nawet bez pałowania może być zmęczenie materiału.

Miałem podobny problem przy +- 140km/h i wywarzenie wału załatwiło sprawę, sama wymiana elastycznego łącznika wału nie pomogła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja miałem też takie wibracje ale przy prędkościach autostradowych i zaczynały się przy 130km/h do 140km- zanikały przy prędkościach na "niemieckich" autostradach (170+) . Wyważenie kół w dobrym warsztacie gdzie po zdjęciu kół dało się zauważyć "ząbkowanie" opon z tylnej osi. Zatem kolejnego dnia wizyta u dobrego fachowca od geometrii ... i problem rozwiązany. Oczywiście pozostał (choć mniejszy) huk opon. Opony już raczej dojadę do końca sezonu ... Pacjent to F11 550D 

Jeśli jest ktoś z Warszawy lub okolic to wyważanie przy ul Chłodnej 41 a geometria serwis "Dobrucki" przy Prymasa Tysiąclecia.

Auto kupiłem od znajomego mechanika (bardzo dbał i zarzekał się iż ustawienia "igła") w maju (ok 10kkm nim przejechałem z czego 5kkm w 2 tygodnie na wyjeździe wakacyjnym - krawężniki widzę a dziury omijam (o ile się da) a po nierównościach jadę jak bym woził jaja do skupu... - szanse na uszkodzenie mizerne 🙂 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Troszke to zajelo.

Wal mierzony czujnikiem zegarowym. Przy laczniku elastycN na polczeniu ze skrzynia wal ma ok 0,5mm bicia.

podpora wymieniona 2 razy na febi. Gowno- febi omijac z daleka. Stare lozysko z podpory wymienione na fag. Teraz cicho na lozysku a wczesniej dziwne piszczenia.

jednak wibracje dalej zostaly.

lozysko w wale centrujace wymienione.

po wszelkich pomiarach wychodzilo ze wal ma bicie. 
lacznik elastyczny wyglada jak nowy ale zdecydowalem na wymiane bo taniej niz 8tys za nowy wal.

mimo, ze lacznik elastyczny wygladal jak nowy- zadnych pekniec itp problem wibracji zostal zazegnany.

 

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.