Skocz do zawartości

E70 przed/po lifcie.


IamChudy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

pisze jeszcze raz po zgubiłem się w działach na forum🙈
Chce zakupić BMW x5 e70 
Na internecie pełno sprzecznych informacji. 
Może ktoś pomoże i odpowie na moje pytania dotyczące przed/po lift 
3-diesel 235km vs 245km 
Auto będzie miało przejechane Ok. 200tys km w systemie LL olej 


1. Rozrząd który ile wytrzymuje. W którym aucie jest od strony podszybia. 
2. W którym jest problem z klapami w dolocie. Wymiana czy wyrzucić? 
3. Na co zwracać uwagę przy kupnie 
4. Czy więcej koni np. 306 to inny motor czy więcej turbosprezarek? 
5. „Takie fajne dostawki, progi” przy drzwiach To jest jakiś pakiet np. M? 
 

dziekuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

200 tys. km dla takiego samochodu to niewiele, nawet przy serwisie LL o ile oczywiście nie był zatarty albo przegrzany. Najprawdopodobniej przebieg został skręcony o połowę, ale jeśli nie to jest to prawdziwy rarytas. 

ad. 1 Nikt nie wie ile wytrzymuje rozrząd. Są sprzeczne informacje, cofane liczniki itd. W modelu 3.0d M57 235 KM rozrząd nie powinien sprawiać problemów, choć w tak starym samochodzie zajrzeć warto. W modelu xDrive30d N57 245 KM jest od strony podszybia. Do tego tu pojawiały się problemy w prawie nowych autach, więc kontrola jego stanu jest obowiązkowa! Ogólnie silnik M57 wydaje się być trwalszy, ale po tylu latach nie musi to być reguła. Za wariantem 245KM przemawia z kolei ośmiobiegowy automat oraz w kontekście SCT spełnianie normy emisji spalin Euro5.

ad. 2 W obu mogą być problemy z klapami. Powinno się je wymienić, choć taniej zaślepić, ale to dziadowanie. Co kto lubi.

ad. 3 Auto jest solidne ale stare i sporo może się zepsuć. Sprawdzić wszystko jest ciężko. Sprawdzałbym podstawy czyli podłogę, podłużnice, spasy i szukał szpachli na dachu.

ad. 4 Moc 306 KM miał model XDrive40d z silnikiem N57 z dwoma turbosprężarkami.

ad. 5 Aluminiowe stopnie z gumowymi wstawkami - opcja 328.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w polifcie na USA był m57 na 2 turbinach. To chyba najświeższy i najlepszy wybór z e70.  Oczywiście jak nie przeszkadza Ci, że ponad 10 letnie auto mogło być bite

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam z przedziału 180-220tys km. Można znaleść tez 400+ oczywiście…

Mieszkam w Norwegi i tu szukam auta. Auta serwisowane do wglądu jak rownież kontrola(przegląd) z zapisanym stanem licznika, wiec cieżko przekręcić licznik🙈

Stare auto? Żyje w innych rzeczywistości… posiadam auto z 2014 od sześciu lat i dalej uważam ze nie jest to stare auto choć ma 174tys. km.

 

potraficie chociaż z widełkami powiedzieć ile kosztuje 

1. rozrząd ten od strony podszybia.

2. Klapki

Z robocizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zakup w Norwegii zmienia postać rzeczy. To jest porządny kraj. E70 wciąż jest fajne i świeże. Moje postrzeganie wieku wynika ze stanu aut jakie są w Polsce na sprzedaż. Często to kompletne zajazdy, upalane do znudzenia przez młodych Turków, z wytartymi tapicerkami po których widać te kilkanaście lat użytkowania.

Można przyjąć, że wymiana rozrządu to 5 tys. zł, a kolektora dolotowego 3 tys. zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozrządu sie domyślałem ceny. 
Ale ten dolot czyli te klapy… to grubo.

rozrząd można „sprawdzić” ? Mechanik jest w stanie określić „mniej więcej” w jakim jest stanie i czy jest sens wymieniać. Czy to jest bezsensu?

tak samo z klapami?

liczę za i przeciw przy kupnie auta.

rozrzad, klapy, oleje(wszyskie) i 10tys jest na dzień dobry🙈 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku X5 to "waciki" komplet dobrych opon to 4-5 tyś zł, jakieś wtryski, turbo, podszybie itp i może się mocno nazbierać kolejne paręnaście tysięcy. Jak zależy na kosztach eksploatacji i nie zależy aż tak na miejscu w środku to f11 z n47 190km RWD

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.07.2023 o 21:01, nomad66 napisał(a):

w przypadku X5 to "waciki" komplet dobrych opon to 4-5 tyś zł, jakieś wtryski, turbo, podszybie itp i może się mocno nazbierać kolejne paręnaście tysięcy. Jak zależy na kosztach eksploatacji i nie zależy aż tak na miejscu w środku to f11 z n47 190km RWD

Dzięki. Możliwe ze wrócę  do pierwotnego planu, czyli F11. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, IamChudy napisał(a):

Dzięki. Możliwe ze wrócę  do pierwotnego planu, czyli F11. 😉

Żeby nie było: X5 jest bardzo fajne! też przymierzałem się do f11 i okazało się sporo za ciasne, zwłaszcza w bagażniku. Nawet w e53 które teoretycznie ma mniejszy bagażnik mogłem przewieźć więcej.
U mnie skończyło się na f15 z b47d20. Nawet to jedzie (do 30sd nie ma podejścia oczywiście) ale jak na X5 jest tanie w eksploatacji. Mocno rozważałem e70 ale jednak wybrałem f15 - zwróci się na różnicy w paliwie i naprawach :D 

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, nomad66 napisał(a):

Żeby nie było: X5 jest bardzo fajne! też przymierzałem się do f11 i okazało się sporo za ciasne, zwłaszcza w bagażniku. Nawet w e53 które teoretycznie ma mniejszy bagażnik mogłem przewieźć więcej.
U mnie skończyło się na f15 z b47d20. Nawet to jedzie (do 30sd nie ma podejścia oczywiście) ale jak na X5 jest tanie w eksploatacji. Mocno rozważałem e70 ale jednak wybrałem f15 - zwróci się na różnicy w paliwie i naprawach 😄

F15 za duzo kasy. Musiałbym sprzedać swoją perełkę😂

kupuje auto tylko po to zeby wózek sie zmieścił🙈

dzieko+coupé to nie może funkcjonować…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.07.2023 o 17:55, IamChudy napisał(a):

Nie zakładając nowego tematu.

f11 525d 211km - Słaby wybor?

xdrive z przebiegiem 180kkm- jakieś bolączki?

Słaby może nie jest ale w stosunku do f11 184/190 rwd droższa rzeczą co może się popsuć jest xdrive. Do tego przy tym przebiegu małe turbo może już być na wykończeniu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat jak szukałem auta to jeździłem f11 rwd i xdrive: RWD jak gokart, xdrive bardziej jak suv. 525d na biturbo spoko, ale 190km podciągniesz programem tak, że będzie ok

  • Lubię to 1
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniałem prewencyjnie rozrząd w N53, to mechanik z nieautoryzowanego serwisu BMW mi powiedział, że warto wymienić rozrząd przy około 200 tys. nawet jak nic się nie dzieje. Nie ma reguły, bo ja wymieniałem przy 300 i to właśnie prewencyjnie. A powód wymiany to ślizgi, które potrafią się rozsypać. Niżej ślizgi z przebiegu 230 tyś.

Teraz mam N55B30 i przebieg 180 tyś ale już myśle o wymianie.

IMG_0866.jpeg

IMG_0865.jpeg

IMG_0864.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.