Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy ktoś z was może pomoże, miał coś podobnego, mianowicie. Pacjent BMW E60 525d. 2005r mam problem z nadmuchem wentylatora tzn. Wentylator ustawiony na twarz leci super powietrze na wszystkich biegach ale po jakimś czasie nie zmieniając nic , nagle przestaje wiać z kartek, wentylator dalej chodzi z tą samą prędkością tylko jakby gdzieś w deskę wiało jakby ktoś zatkał kratki, szumi głośno ale nie leci na twarz. Muszę się zatrzymać postać chwilę ewentualnie zajrzę do filtrów kabinowych odpalę i znów wieje aż łeb urywa. O co chodzi????

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem kilka razy to samo ale tylko w upalne dni. Nie wiem gdzie jest problem bo występowało to tylko po kilku godzinach jazdy na klimie a nie miałem kompa na trasie więc diagnoza była niemozliwa.

Wg. mnie jakiś czujnik przymarza i klima ma jakis tryb awaryjny żeby nie "zamrozić kabiny pasażerów".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, madseason napisał(a):

odpięcie czujnika AUC - koło filtra kabinowego - rozwiązało problem.

OK, czujnik AUC odpowiada za zamknięcie zewnętrznego dopływu powietrza do kabiny a tutaj jest mowa o odcięciu kratek nawiewu w kabinie co skutkuje kotłowaniem powietrza wewnątrz systemu nadmuchu czyli brak wydmuchiwanego powietrza z żadnej z kratek nawiewu. 

I teraz pytanie. Czy ten czujnik też może być przyczyną takiego zachowania się nadmuchu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Podłącz kompa, zamykaj i otwieraj poszczególne kierunki nawiewu oraz obieg wewnętrzny i patrz na dane o położeniu. Może jest uszkodzenie ścieżki rezystancyjnej i silniczek po utracie informacji o położeniu jedzie w skrajne położenie, w tym przypadku zamknięte?

Edytowane przez Borsuczek
Opublikowano
W dniu 17.07.2023 o 21:27, Jarson1 napisał(a):

Witam, czy ktoś z was może pomoże, miał coś podobnego, mianowicie. Pacjent BMW E60 525d. 2005r mam problem z nadmuchem wentylatora tzn. Wentylator ustawiony na twarz leci super powietrze na wszystkich biegach ale po jakimś czasie nie zmieniając nic , nagle przestaje wiać z kartek, wentylator dalej chodzi z tą samą prędkością tylko jakby gdzieś w deskę wiało jakby ktoś zatkał kratki, szumi głośno ale nie leci na twarz. Muszę się zatrzymać postać chwilę ewentualnie zajrzę do filtrów kabinowych odpalę i znów wieje aż łeb urywa. O co chodzi????

Witam. Kolego czy uporales się z tym problemem? 

Ja miałem problemy z elektrozawór nagrzewnicy bo wiało na górę ciepłe na środek zimne i na nogi ciepłe. Wymieniłem zawór na nowy było jeszcze gorzej kupiłem używkę oe i spokój.

Ale znów problem mam taki jak i Ty. Jechalem nad morze i po ok 2h przestało dobrze wiac z nawiewow tak właśnie jak by się pozamykaly a słychać jak wentylator chodzi. I teraz wydaje mi się że prawa strona jak by słabiej wiała. Na drugi dzień normalnie. Wracałem do pracy i znów to samo. Może to elektrozawór ? Błędy mam 3 albo 4 stałe muszę zobaczyć jakie bo teraz nie pamiętam.

Tylko że te błędy mam cały czas a wcześniej takich akcji nie miałem.

Po wymianie elektrozaworu na nowy to wogole były cyrki z lewej strony gorące powietrze z prawej zimne po jakimś czasie inaczej wszystko chodziło jak chciało.

Ale tutaj właśnie jest ten problem ze słychać jak nawiew daje ostro a z kratek bardzo bardzo słabo że aż w kabinie ciepło się robi.

Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, Sobeke36 napisał(a):

wiało na górę ciepłe na środek zimne i na nogi ciepłe.

To zupełnie normalne zachowanie jeśli w idrive środkowe kratki są ustawione na "cooler" zimno, to tak właśnie będzie dmuchać. 

  • Moderatorzy
Opublikowano
W dniu 20.07.2023 o 00:09, Krzyś111685053072 napisał(a):

OK, czujnik AUC odpowiada za zamknięcie zewnętrznego dopływu powietrza do kabiny a tutaj jest mowa o odcięciu kratek nawiewu w kabinie co skutkuje kotłowaniem powietrza wewnątrz systemu nadmuchu czyli brak wydmuchiwanego powietrza z żadnej z kratek nawiewu. 

I teraz pytanie. Czy ten czujnik też może być przyczyną takiego zachowania się nadmuchu?

Tak jak napisałem, u mnie to rozwiązało opisywane problemy.

Opublikowano
8 godzin temu, madseason napisał(a):

Tak jak napisałem, u mnie to rozwiązało opisywane problemy.

Dzisiaj po pracy odlacze ten czujnik i zobaczę jak się będzie nawiew zachowywać. Ten czujnik w 90% E60 nie działa i tak. U mnie też od niego jest błąd. 

Pozdro

Opublikowano
17 godzin temu, madseason napisał(a):

Tak jak napisałem, u mnie to rozwiązało opisywane problemy.

Błąd tego czujnika mi pokazuje, odłączyłem pół godz temu ten czujnik i muszę powiedzieć że nawiewy wieją równo, wcześniej prawa strona mi trochę lżej wiała. Teraz robię krótkie odcinki bo jestem w pracy ale na następny week wracam do domu więc 600km będę miał do zrobienia wtedy zobaczę czy po 2-3 godzinach znów mi przestanie wiać z nawiewow. Jak narazie jest ok. Nie spodziewałem się że jakiś wpływ będzie miał popsuty czujnik na nawiew. 

Pozdro 🖐️👍💪

Opublikowano
1 godzinę temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

No to u mnie zonk, albo nie mam tego czujnika, albo jest gdzieś schowany. Mam klimę basic.

Kolego czujnik jest przy prawym(pasażera) filtrze kabinowym. 

Tj na zdjęciu

Screenshot_2023-07-21-22-00-48-642_com.brave.browser.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie tam mam tylko czujnik otwarcia maski. Podszybie zdejmowałem u siebie conajmniej 10 razy i nie mam tam nic poza w/w czujnikiem. Ponoć na początku produkcji czujniki AUC były montowane na obudowie wentylatora chłodnicy ale tam też go nie ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Więc odpowiem sobie i innym zainteresowanym że czujnik AUC występuje (wg RealOEM i schematów BMW) tylko z opcją automatycznego obiegu zamkniętego powietrza. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Mam klime high i miałem podobny objaw. Pytanie czy to się dzieje zawsze czy tylko na włączonej klimatyzacji i jak jest bardzo ciepło na zewnątrz? U mnie pomogło sprawdzenie i dobicie klimatyzacji. Nie brakowało jakoś dużo 75g chyba coś takiego (klima wcześniej przynajmniej przez 3 lata nie była sprawdzana). Ale po zrobieniu tego problem przestał występować. 

Opublikowano

Witam. Wczoraj wracałem z de i powiem tak wentylator pracował dobrze i nadmuch do kabiny tak że normalnie dawał czyli u mnie jest poprawa po odpięciu czujnika Auc. Wcześniej po ok 2h z nawiewów leciało bardzo słabo teraz po 5h daje normalnie. Widocznie czujnik przekłamuje i zamyka może klapki żeby nie leciał smród czy coś nie wiem dziwne że on jest podłączony z tym ale musi coś w tym być. Czujnik zaznaczam ma błąd cały czas pod kompem stały.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.