Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, bankowiec napisał(a):

Zerknij kiedy była ostatnia procedura wypalania. Możliwe, że jakiś warunek nie jest spełniony i sypie wtedy błędami. 

Pisze w w moim pierwszym poście, dpf normalnie się wypala a i tak wywala ten błąd 2bb100 ten i nic więcej 

  • 1 rok później...
Opublikowano
W dniu 22.07.2023 o 14:30, Gebels86 napisał(a):

Pisze w w moim pierwszym poście, dpf normalnie się wypala a i tak wywala ten błąd 2bb100 ten i nic więcej 

Mam ten sam problem. Wyskakuje mi błąd 2BB100 ale wszystko działa poprawnie czy uporałeś się z problemem?

Opublikowano (edytowane)

Jedź na obwodnicę , ustaw się za tirem włącz tryb M/S skrzyni i zmieniaj biegi sam, ażeby obroty były nie mniejsze niż 3000. W ten sposób nie musisz jechać szybko żeby dobrze dmuchało w dolot. 

Włącz wypalanie w jedną stronę 

Odpal jeszcze drugi raz wypalanie spowrotem. 

Zrób jeszcze kilkanaście kilometrów, do czasu w którym temperatura za dpf wróci w okolice 250°C. 

Usuń błąd. 

 

Może pomoże. Mi kiedyś pomogło. Końcówki wydechów jakbym przedwczoraj z salonu odebrał. Ale z DPF były chwile udręki. 

No i tak trzeba wyprać mechanicznie w którymś momencie

 

Edytowane przez Użytkownik525xd
*1 KOŃCÓWKA WYDECHU BO TO CZAJNIK
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Cześć, udało Ci się rozwiązać kod błędu 2BB100? Mam dokładnie ten sam błąd w modelu 840d z 2020 roku, który ma tylko 50 000 km przebiegu. Nie mam żadnych problemów z wydajnością, samochód działa perfekcyjnie.

Wymieniłem czujnik w autoryzowanym serwisie, a także mój mechanik przeprowadził pełne czyszczenie całego układu wydechowego – od kolektora, przez filtr cząstek stałych (DPF), aż po tłumik. Kontrolka silnika gaśnie po skasowaniu błędu za pomocą ISTA lub BimmerLink, ale zawsze wraca po przejechaniu 200-300 km.

Przeprowadziłem wymuszone regeneracje za pomocą BimmerLink – działają poprawnie, regeneracje odbywają się normalnie, ale kontrolka i tak w końcu wraca. Naprawdę zaczynam wariować przez ten problem i nie wiem, skąd się bierze. Może to wadliwy czujnik (choć został wymieniony w serwisie BMW)? Filtr DPF wydaje się być w dobrym stanie, poziom popiołu jest prawidłowy, a regeneracje przebiegają normalnie.

Boję się inwestować w wymianę DPF, jeśli nie rozwiąże to mojego problemu. Przypominam, że samochód ma tylko 50 000 km i działa bez zarzutu.

Dziękuję za pomoc!

Edytowane przez aminecc
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Plan serwisowy
- Sadza na rurach wydechowych wskazuje na uszkodzony filtr cząstek stałych.
- Sprawdź filtr cząstek stałych pod kątem wpisów w pamięci błędów i w razie potrzeby wymień czujnik.
- Wymień filtr cząstek stałych. Jeśli czujnik cząstek stałych jest pokryty sadzą, wymień również czujnik cząstek stałych.
Krzysztof
Opublikowano (edytowane)

G20. Czy jeżdżenie z tym błędem od co najmniej roku może doprowadzić do większych problemów? Auto nie upomina się o dolewkę Ad-blue więc wydaje mi się że przy takim błędzie nie funkcjonuje, chociaż ciągle jeździ po mieście nie zagrzewając się do pełna to może przez to. Znajomy elektromechanik którego o to pytałem ale ma ciągle zawalony plac autami do naprawy powiedział że jeśli to ekologia to nie trzeba się tym przejmować, no a później ad-blue i dpf do wymiany za wuj wie ile.. Myślałem że to droższe i bardziej specjalistyczne do wymiany ale za 5 stówek koło wydechu to można sobie samemu w garażu wymienić..

Edytowane przez Markok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.