Skocz do zawartości

e39 disa i zestaw naprawczy disa


520i

Rekomendowane odpowiedzi

naczytałem się  i stwierdziłem: kupię, i zrobię DISA wieczną.

Tak też zrobiłem.... Na pałę.... znalazłem aukcję na przodującym serwisie aukcyjnym, zakupiłem bo gościu nabazgrał że do 2.0 pasuje....

 W końcu dziś wymontowałem DISA i już widzę problem....

Pomierzyłem klapkę i się okazało że moja ma tylko 5 cm a ta zakupiona z zestawem naprawczym to jak deska surfingowa.....

Więc, zanim kupicie u jakiegoś gościa coś co potrzebujecie, należy się upewnić ze gościu wie co sprzedaje.

To samo tyczy się zakupu jakiejś używanej DISy. Znalazłem tu Norka który rozkręca e39 (notabene udało mi się kupić u niego kompletne plastiki klapy Touringa w beżu i listwy progowe za bardzo małe pieniądze -za całość zapłaciłem 250 plnów). Silnik w tym aucie to 2.2....

DISA jest inna w tym silniku - klapa ma 6,3 cm i samo pudło jest znacznie większe...- zakupiłem to za 50 pln, w ramacha zabezpieczenia gdyby moja DISA pękła lub zdarzyło się jakieś inne nieszczęście....Wydawało mi się że koro to tylko 0,2 l pojemności więcej - to DISA będzie takla sama..... No i okazało się że nie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja temat DISy niedawno przerobiłem w taki sposób:
- najpierw ogarnęła mnie lekka panika, gdy z różnych stron przypadkiem trafiłem na informację o urywających się klapkach, które w skrajnym przypadku potrafią narobić zamieszania,
- zamiar wymiany klapki skasowałam dowiedziawszy się o sytuacjach, kiedy te zestawy naprawcze urwały się natychmiast po zamontowaniu,
- zamiar zakupu zamiennika skasowałem zaraz po tym, kiedy trafiłem na info, że nawet markowe zamienniki przestają działać (albo zaczynają hałasować) wkrótce po zamontowaniu.

W wyniku powyższego zdecydowałem się zamówić nowy oryginał i czuję, że to jedyna dobra opcja (bez tracenia czasu na dobór właściwej i bez zastanawiania się nad jakością). Stara DISA (też oryginał) była datowana na 2007 rok, czyli włożona pewnie w 2008 lub '09-tym roku, dlatego teraz już może był dobry moment na włożenie nowej.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A ja montowałem na zestawach naprawczych i nie wiem jak taki porządny zestaw naprawczy mógłby się urwać - klapka aluminiowa i śruba co idzie przez całą długość klapki i jest otwiczona po drugiej stronie - nie ma szans żeby to się oberwało i wpadło do silnika.

A co do doboru - jak nie ma pewności jaka część siedzie to najlepiej sprawdzić po realoem, albo organoleptycznie wyjąć i zobaczyć w jakim jest stanie. W przypadku disy to 5 min roboty, łącznie ze sprawdzeniem czy trzyma podciśnienie.

Edytowane przez madseason
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, madseason napisał(a):

A ja montowałem na zestawach naprawczych i nie wiem jak taki porządny zestaw naprawczy mógłby się urwać - klapka aluminiowa i śruba co idzie przez całą długość klapki i jest otwiczona po drugiej stronie - nie ma szans żeby to się oberwało i wpadło do silnika...

Problem w tym, że w marcu (ale pewnie dalej tak jest), gdy się zająłem tematem, nie trafiłem na żadną ofertę zestawu metalowego, która miałaby jakiekolwiek opinie (pewnie z racji ceny ludzie rzadko to kupują), a w przypadku plastikowych roiło się od negatywnych opinii typu, że: się odrywa, pęka, ma mega luz, ktoś znalazł w kolektorze, ktoś nie znalazł wcale (i żyje w strachu), nie pasuje, hałasuje, itp. Na YT podobnie. Moje zaufanie w takich sytuacjach znika natychmiast, stąd zakup nowego oryginału.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ja też widziałem wtedy coś takiego. Jeżeli masz to sprawdzone, dobrze wiedzieć. Jak BMW wycofa DISĘ z asortymentu (a topnieje on coraz bardziej) to nie będzie wyjścia i trzeba będzie bazować na czymś takim (ewentualnie pozbyć się całego modułu DISY 😉 ).

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, madseason napisał(a):

A ja montowałem na zestawach naprawczych i nie wiem jak taki porządny zestaw naprawczy mógłby się urwać - klapka aluminiowa i śruba co idzie przez całą długość klapki i jest otwiczona po drugiej stronie - 

ten zestaw naprawczy który kupiłem i nie pasuje do mojej, ma właśnie długą śrubę i metalową klapkę - dlatego się ucieszyłem. niestety do silnika 2.0 takowy zestaw nie istnieje (przynajmniej ja nie znalazłem). Jest tylko modyfikacja zestawu zamontowanego w oryginale podczas montażu.... Jeśli nie znajdę zestawu naprawczego z długą śrubą i metalową blachą, pewnie kupię nowy zawór....

A tak apropo - jaką jakość mają zawory DISA z aliekspress?  

Edytowane przez 520i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, madseason napisał(a):

właśnie taki zestaw kupiłem i nie pasuje.

Sprzedający na tej aukcji pisze że: "Für BMW 5er E39 2000-2004" co jest wierutną bzdurą....

Najprościej - aby kupić pasujący zestaw należy znaleźć numer swojej DISA i po tym numerze szukać danej części - pasującej 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

z tego co mi wiadomo, klapka est aluminiowa. Za to mocowanie jest takie jak w oryginalnej DISie...

Tan zestaw który kupiłem i nie pasuje do mojej, ma śrubę przez całą wysokość klapy i o takie mocowanie mi chodziło....

a w tym linku z ebaya to mocowanie (tak wygląda) jest z plastiku.

Tak poza tym, ten zestaw jest do silnika M54 a ja mam M52.

No i po numerach części się nie zgadza....

tu, jest pasująca po numerach

https://pl.aliexpress.com/item/33004652880.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.314e2c85CX9UBZ&algo_pvid=ea897a50-826a-4f82-bfb6-a5db6c8758d7&algo_exp_id=ea897a50-826a-4f82-bfb6-a5db6c8758d7-0&pdp_npi=3%40dis!NOK!675.33!675.33!!!!!%40211bf3f816884959256827416d0797!67046498570!sea!NO!4408141970&curPageLogUid=uAeaA9G4saRR

w moim silniku były montowane o takich numerach:

11611440049

stary numer:

11611432557

a tu jest zestaw naprawczy do mojej DISy

https://allegro.pl/oferta/zawor-dis-disa-do-bmw-e36-e38-e39-2-0-2-5-2-8-m52-8182691829

jak się przyglądam ak to jest wykonane, to chyba jednak opcja zakupu całej DISy - nowej, będzie chyba najbezpieczniejszym rozwiązaniem.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego ostatniego pod żadnym pozorem nie należy brać pod uwagę. Między innymi tu właśnie jest taka opinia, że gość niedługo po zamontowaniu zajrzał ponownie i nie znalazł klapki.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamta jakaś cała DISA też wg mnie oczywiście do odstrzału, bo już ktoś zdążył ocenić, że nie działa.
Tak z ciekawości – sprawdzałeś Twoją używaną DISę pod kątem daty produkcji i czy to jest BMW? Z wytłoczonych informacji powinno to wynikać (mimo, że nie są jakoś wyczynowo czytelne). Zarówno na mojej wcześniejszej, jak i tej nowej jest logo BMW i logo Bosch (tył korpusu), a datownik chyba na klapce.

 

Cholera... szkoda, że nowe forum tylko przez chwilę ma aktywną opcję edycji, bo teraz już musiałem nowym postem coś dopisać.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam zamiaru kupić tego ostatniego zestawu naprawczego, bo już na zdjęciach wygląda tandetnie....

Moja jest orginalna - nie żadna podróba....

tej z aliekspress też nie kupię bo nie mam do nich zaufania.

Co innego kupić niektóre żarówki, a co innego kupić część którą wsadzę do silnika......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie, chcąc szanować swój czas i nerwy, DISA to jeden z tych przypadków, kiedy rynek i rzeczywistość nakierowują wyraźnie na ASO. Poza tym, jak patrzę na tendencję w zmianach ceny od kwietnia, kiedy kupiłem moją, nasuwa się myśl - śpieszmy się kupować zabawki, bo tak szybko drożeją. A niektórym na bieżąco znika dostępność w katalogu (niedawno tylną prawą lampę w klapie dla E39 zamawiałem w bardzo mocnym pośpiechu, chwilę po zauważeniu, że lewa nagle stała się niedostępna).

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, solaris520 napisał(a):

zamawiałem w bardzo mocnym pośpiechu, chwilę po zauważeniu, że lewa nagle stała się niedostępna).

widać to też po rynku wtórnym tu w Norwegii......

Jest sporo aut do rozbiórki ostatnio....tyle że ciekawe egzemplarze są około 1000 km ode mnie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.