Skocz do zawartości

E6X Active steering brak wspomagania, nie przechodzi adaptacji


OliwerE63

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pilna sprawa. Walczę z powypadkowym samochodem, n62b44. 2004 rok, piszę na forum serii 5 przez większe grono użytkowników systemu

Aktywne błędy:

6140 Aktywny układ kierowniczy AL: Porównanie redundancji - czujnik kąta skrętu u góry

614A Aktywny układ kierowniczy AL: Kąt położenia wirnika nie został zainicjalizowany 

CE93 Aktywny układ kierowniczy AL: Komunikat (kąt kierownicy góra, 0C8)

Przejrzana cała wiązka od modułu AL do maglownicy, otwarte wszystkie moduły w wiązce, sprawdzony SZL czy styki są całe, sprawdzony czujnik z servotronic i jego wiązka idąca go GETAWAY (?), jak i również znalazłem przewód idący od AL do GETAWAY oraz dwa przewody idące z AL do modułu doświetlania zakrętów który jest upalony jak na zdjęciu, czy to może jakkolwiek wpływać na wspomaganie? W tej chwili nie korzystam z adaptacyjnego doświetlania poprzez to, że poprzedni właściciel zamontował lampy bez tego systemu. 

Objawy:
Po pierwszym odpaleniu silnika i uzupełnieniu płynu do wspomagania AL działało, niestety bardzo szybko odezwała się pompa wspomagania i zaczęła przegrzewać płyn. Zdecydowałem się na wymianę pompy, po tym wspomagania kompletnie brak, płyn się bardzo szybko gotuje, brak możliwości zaadaptowania wspomagania. Jestem w kropce, nie wiem co robić dalej, ostatecznie wymienię cały magiel ale chcę wyeliminować wszystkie inne możliwości przed wydaniem małej fortuny na to. Za wszystkie rady i pomoc dziękuję

355698765_1236972063684169_1005881484128014421_n.jpg

355572607_980676943363273_3560735152923336026_n.jpg

Edytowane przez OliwerE63
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z odłączonym modułem ALC(AHL) spróbowałbym wykonać inicjalizację active steering przy pomocy ISTA. INPA podczas tej funkcji nie wykonuje kalibracji kąta skrętu u góry(w SZL). 
 

 

Moduł ALC podłączony jest do PT-CAN(tak samo jak sterownik silnika czy active steering), aby znać kąt skrętu kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cursor

W tej chwili mam maglownice "na stole", a na komputerze diagnostycznym czujnik kąta skrętu pokazuje mi stale 0 (sumaryczne koło 68°)(wcześniej coś pokazywał) czy może to wpływać na to to, że miałem wszystko porozłączane (SZL, AL, magiel, getaway, akumulator, ALC). Sprawdzone komputerem launch, uniwersalny. Zamówiłem już kabel na USB i jutro się dowiem więcej. Jakie podjąć następne kroki, wymieniać SZL? Czy mogę adaptować sam czujnik skrętu? Co mogę jeszcze diagnozować? Za co się zabrać? Co do tego wszystkiego ma moduł airbag getaway? Przepraszam za tyle pytań i z góry dzięki 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.