Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

mały update....  to mój tylny kanał wentylacji..... da się wykodować ten klapennmotor z modułu?

klapennmotor.jpg

Edytowane przez 520i
  • Moderatorzy
Opublikowano
58 minut temu, 520i napisał(a):

45 pzekaźnik  - okazało się że to nie przekaźni do klappenmotor, tylko do wentylatora...

i występuje tylko wtedy gdy płyn ma temperaturę niższą niż 60 stopni. Tyle że jak ISTA zrobiła test wentylatora - to było OK. 

Gdzie jest ten przekaźnik? W komorze silnika po stronie pasażera? ISTA pokazał że ten przekaźnik ma otwarty obwód....

Jeśli wentylator klimy masz na rezystorach to przekaźniki są w takiej puszce na prawym nadkolu oraz pod prawym filtrem kabinowym. Tam jest namieszane, występowały zmiany, musiałbyś sam szukać w TIS albo WDS, bo ja tego nie ogarnę.  Jeśli to w ogóle o ten wentylator chodzi... Na schematach przekaźniki są inaczej oznaczane. Nie wiem, który jest 45 i co w ogóle ma wspólnego temp 60C. To za nisko na uruchamianie wentylatora.

Godzinę temu, 520i napisał(a):

Da się wykodować ten motor z IHKA? 

To by trzeba szukać metodą macajewa w NCS Dummy, jeśli była wersja nawiewu na tył bez regulacji temperatury, bo wygląda na to, że ten silnik jest właśnie od tego. Prościej chyba taki kupić; widziałem na ovoko, tylko, żeby numery były te co potrzeba, inaczej będzie konflikt na magistrali M-bus. Weź pod uwagę, że to co jest na moim zdjęciu, te numery, to diesel, nie wiem czy to ma znaczenie, no i czy masz tam przepustnicę, czy też brakuje.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Fuser napisał(a):

to co jest na moim zdjęciu, te numery, to diesel, nie wiem czy to ma znaczenie, no i czy masz tam przepustnicę, czy też brakuje

zauważyłem że to z diesla...ale znalazłem rysunki z moim autem....chyba tego poszukam i nie będę się bawił w "macajewa"

to, dla mojego auta:

https://czescidobmw.pl/wyszukiwarka-vin/WBADR21050GT30318/284046410/units/79506/$*KwGWorOuzuL4-5Pf7fizos7a-v3jl5GWl8_C1pSd3PzU1tbgq7qh2vrS0NLl9eK8t72WlJKWlOL2k83A3pzbwcLQwMXPj4qv34fFysCHmILLx82Ih9HEzcGAmt_D34bY3Nbk3oDV38nNkpH9k5OVkIKAjZrH0-LYhtOAmoaOktrTx8vNxs7FvYjNyczGgZ6RlZXIwcOG0cGBnofm8s_CzYiH1MrKh5iCqrGu4PeQkpSQkuepwN-XlJqB2QAAAADbJ9Lu$/unit-detail/107117736

pozostaje jeszcze pytanie: skąd wziąść zasilanie tego klappenmotor jak go kupię? Te niebieskie i czerwone kabelki są podłączone pod kratkę nawiewu i sterują pokrętłami "ciepłe-zimne powietrze"

Przy okazji: jak zgrałem sobie plik IHKA z auta na komputer , to się okazało że mam 3 ppliki IHKA. Każdy z numerem: IHKA1 IHKA2 IHKA3 Tak ma być?

Godzinę temu, Fuser napisał(a):

wentylator klimy masz na rezystorach to przekaźniki są w takiej puszce na prawym nadkolu oraz pod prawym filtrem kabinowym

wentylator mam na trzy piny (wtyczka). Niewiem czy on jes tna rezystorach. Na prawym nadkolu nie mam puszki z przkaźnikami ale wiem, że przekaźniki są pod filtrem kabinowym  - szukałem dziś zdjęcia, ale nie zrobiłem zdjęcia jak tam gmerałem. jutro tam zajrzę.

Przeczytałem jeszcze raz Twoją sugestię z maja zeszłego roku o teście klap - chyba w końcu to zrobię (zapomniałem o tym) W ISTA też jest test klap,ale pierw sprawdzę w INPA...

Edytowane przez 520i
  • Moderatorzy
Opublikowano
W dniu 20.05.2023 o 16:36, 520i napisał(a):

znalazłem przyczynę z przodu na obudowie nagrzewnicy......

Tam gdzie znajduje sie opornica, z góry wisi sobie niepodłączony 3 żyłowy kabelek..... i to pewnie ten kabelek do silnika obsługującego tył.....

11 godzin temu, 520i napisał(a):

skąd wziąść zasilanie tego klappenmotor jak go kupię?

Przecież pisałeś, że kabelek wisi. Kup silnik krokowy i go tam podłącz. Mówimy o brakującym silniku pod schowkiem. On steruje nawiewem na tył. Ta dmuchawa image.png.c06899e58379f957c3504f2b15e76732.pngto jest jakaś unikalna wersja, zapomnij o tym.

11 godzin temu, 520i napisał(a):

Przy okazji: jak zgrałem sobie plik IHKA z auta na komputer , to się okazało że mam 3 ppliki IHKA. Każdy z numerem: IHKA1 IHKA2 IHKA3 Tak ma być?

Nie mam pojęcia :)

11 godzin temu, 520i napisał(a):

wentylator mam na trzy piny

Czyli sterowanie elektroniczne w silniku. Z rezystorami jest 4-pin i tylko wtedy jest puszka na nadkolu.

Opublikowano
9 godzin temu, Fuser napisał(a):

Przecież pisałeś, że kabelek wisi. Kup silnik krokowy i go tam podłącz. Mówimy o brakującym silniku pod schowkiem. On steruje nawiewem na tył.

to wiele ułatwia. Rozejrzę sie tu, czy ktoś ma na sprzedaż 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 22.10.2024 o 09:17, Fuser napisał(a):

Ta dmuchawa image.png.c06899e58379f957c3504f2b15e76732.pngto jest jakaś unikalna wersja,

ale to o to chodzi. Jak wbiłem w google "rear compartment..." to wyskakuje właśnie ta część....ale też wyskakują zdjęcia samego motou.

A teraz świeże info:  roli głównej ISTA i zakupiony "brakujący kapenmotor"

Kupiłem i podłączyłem rzeczony brakuąjcy motorek do kabelka który wisi z wiązki obsługującej dmuchawę...

ISTA pokazała teraz takie błędy: photo 1

nic, o brakującym silniku.

Ale gdy wlazłem głębiej, to ISTA zczytała błędy i...... photo nr 2

Mam 3 możliwości:

1. zakupić rzeczony moduł "klapenmotor" - ten co jest pod podłokietnikiem - i go zainstalować

2. wykodować z IHKA "klapenmotor" (ja to zrobić?)

Moduł nie jest oryginalny i stąd myślę te błędy tego klapenmotor.  

3. olać to. Nie wchodzi w rachubę - będę tak długo drążył temat aż w końcu go rozwiążę....

 

 

IMG_20241117_135119.jpg

IMG_20241117_135859.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano
5 godzin temu, 520i napisał(a):

Kupiłem i podłączyłem rzeczony brakuąjcy motorek do kabelka który wisi z wiązki obsługującej dmuchawę...

Jakie numery ma ten motor, który podłączyłeś ?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Tak jak pisałem wcześniej, te siłowniki komunikują się po m-bus i każdy numer ma tylko jedno określone zastosowanie. Jeśli masz wpięte dwa identyczne to będzie konflikt i stąd mogą być błędy. Nie wiadomo też czy pozostałe są te co potrzeba. Być może dlatego ktoś wymontował ten przy podłodze, bo się kłócił z innym. 

Opublikowano (edytowane)

dziś, kolejne przeboje: z rana auto jest całe wilgotne (klimat jak w wietnamie -wilgoć, tyle że zimniej). Włączam silny nawiew na szybę aby odparowała, a tu całe ciepło idzie na nogi. Naciśnięcie jakiegokolwiek klawisza aby nawiew szedł gdzieś indziej  -nieskuteczne.

dopiero gdy wyłączyłem auto i włączyłem ponownie, klapa zadziałała i nawiew poszedł na szybę....

wczoraj znalazłem na "wiodącym serwisie aukcyjnym" taki silnik na tył. Tyle że on jest z X5. Był tani, więc kupiłem - przynajmniej będzie do obejrzenia i wykukania, "o co kaman". 

mały update:

polazłem do auta, odpaliłem, dałem nawiew na szybę (prawy górny klawisz) a tu wieje na nogi.

Podmiana panelu nic nie dała...

odpiąłem ten dodatkowy silnik - nawiew na szybę powrócił....

Od czasu gdy go wpiąłem, nie używałem szybkiego odparowania szyby..... Dopiero dziś byłem zmuszony...

silnik ma numer: 8 363795.9 (to część numeru) i powinien być zainstalowany na pozycji numer 4

https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/e39-touring/520i-m52-ece-automat/ogrzewanie-i-klimatyzacja/naped-nastawczy-autom-klimatyzacji-64_0680

i jest firmy Siemens....

Jutro podmienię panel na ten oryginalny....tyle że ISTA pójdzie w ruch przed wymianą i po wymianie panelu

Edytowane przez 520i
  • Moderatorzy
Opublikowano
38 minut temu, 520i napisał(a):

odpiąłem ten dodatkowy silnik - nawiew na szybę powrócił....

Czyli dobrze wydedukowałem - był konflikt na magistrali z powodu dwóch identycznych sterowników. Kup taki jak ma być i błąd powinien zniknąć tylko jeszcze jest pytanie dlaczego ktoś odpiął ten z numerem 6.

Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, Fuser napisał(a):

tylko jeszcze jest pytanie dlaczego ktoś odpiął ten z numerem 6.

na ten z numeem 6 - nie ma dziury w tym miejscu w którym powinien on być zainstalowany.... Jest tylko kabelek do którego on powinien być podłączony....

i teraz tak: zarówno na oryginalnym panelu jak i na podmienionym wczoraj ISTA pokazała błąd tego silnika "rear compartment flap motor"

Różnica była tylko taka że oryginalny panel pokazał serię błędów tak jak na ostatnim zdjęciu ( po wykasowaniu ich i ponownym skanowaniu pozostał tylko błąd "rear compartment...")

Na zastępczym panelu pokazało jeszcze błąd "inside sensor fan".

Zamontowałem oryginalny panel i czekam na ten moduł z x5 ( aukcji nie było numerów tej części, a że kosztował tylko 25 zeta...), który kupiłem. Zobaczymy co będzie.

Edytowane przez 520i
  • Moderatorzy
Opublikowano
1 godzinę temu, 520i napisał(a):

na ten z numeem 6 - nie ma dziury w tym miejscu w którym powinien on być zainstalowany.... Jest tylko kabelek do którego on powinien być podłączony....

Aaa..., takie buty... To by wskazywało, że panel też powinien być "nietypowy" :classic_smile: To chyba prościej zamontować ten silnik do panelu który masz i błąd powinien zniknąć.

Opublikowano
W dniu 19.11.2024 o 20:19, Fuser napisał(a):

To chyba prościej zamontować ten silnik do panelu który masz i błąd powinien zniknąć.

nie. Gdy zamontuję ten silnik, nie działa szybki nawiew na szybę - odparowanie. Cała para idzie na nogi.....

Albo muszę znaleźć oryginalny panel  (już go mam zainstalowane) i wykodować ten "rear compartment..."

albo muszę znaleźć silnik numer 6, podłączyć go i zobaczyć co to da....

  • Moderatorzy
Opublikowano
4 minuty temu, 520i napisał(a):

albo muszę znaleźć silnik numer 6, podłączyć go i zobaczyć co to da....

Tak, właśnie o to mi chodziło.

Opublikowano (edytowane)

ale w domu ( w Gdyni) już leży to....

co prawda z X5, ale zakupiłem dla celów "zapoznawczych" kosztował 25 pln......

Myślę że bardziej chodzi właśnie o silnik nr 6 niż właśnie to "ustrojstwo" ze zdjęcia...

cóż, trzeba szukać tego silnika, podłączyć i zobaczyć co to da.... 

462566332_482867604205278_5945353068733748482_n.jpg

Edytowane przez 520i
Opublikowano

dziś rano bmw mnie zaskoczyło..... brakiem ogrzewania....

Jak to dobrze mieć magazyn części. Szybka akcja, wypięcie starego panelu, wpięcie zapasu i jest ogrzewanie.

Po pracy rozebrałem panel i wygląda że są zimne luty....Wpiąłem panel na chwilę, kontrolki się nie świecą, ale słychać dmuchawę, więc pewnie zimne luty..... 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

no więc to nie zimne luty, tylko podpięty silnik powodował skierowanie ogrzewania na nogi a nie na szybę. Po odpięciu owego silniczka - wszystko wróciło do normy....

a tu, nie żebym się chwalił...

na ostatnim zdjęciu jest dziura w obudowie - miejsce na jeża - zapewne.

Podwójna wtyczka z zdjęcia nr 3, to podłączenie "prundu" i jeża właśnie.

dmuchawa jest z X5 - zakupiona jak napisałem wyżej - w celach zapoznawczych....

teraz trzeba szukać takiej do e39... i ciekawe czy będzie gniazdo elektryczne na zwykłą cztero pinową wtyczkę z tylnego nawiewu czy brak jeszcze w aucie odpowiedniej wiązki aby tą dmuchawę podłączyć.....

na pewno będę szukał silniczka nr 6 aby go podłączyć do nawiewu z przodu (pod deską z prawej strony)

 

IMG_20241126_193253.jpg

IMG_20241126_193259.jpg

IMG_20241126_193310.jpg

IMG_20241126_193319.jpg

IMG_20241126_193325.jpg

IMG_20241126_193331.jpg

IMG_20241126_193422.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.