Skocz do zawartości

BMW F10 535d błąd 27B900


GucioNDYN

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, szukałem postów z podobnym symptomami ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, pacjent to F10 535d 2013 rok, przebieg 270tys, objawy zaobserwowane od pewnego czasu:

- okopcone wydechy

- ubywa ok 200ml oleju na 1000km

- zapocenia przy turbosprężarce



W bimmerlink błąd:

27B900: Exhaust pressure upstream of the turbine, plausibility: Difference between measured and calculated exhaust pressure too low

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF i katalizator do czyszczenia, nie pomijając czujników, bo jak zostaną usmolone to będą źle sterować silnikiem i zaraz DPF znowu będzie do wyciągnięcia. Teraz mechanik będzie miał łatwy dostęp do wydechu podczas regeneracji turbo, no i czasu bedzie mial tez sporo czasu zanim turbo przyjdzie, więc sumarycznie oszczędność nie tylko na podzespołach a na mechaniku tez patrząc całościowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak gdzie, choćby turbo było i w bagażniku zamontowane to turbo działa tak że zaciąga czyste powietrze do silnika, korzystając z ciśnienia spalin które kręcą łopatkami. Jeśli masz wyciek od strony spalin to do wydechu idzie olej i po drodze napotyka dpfa. Gościowi się poci turbina. Ja rozumiem że turbina nie jest śruba w śrubę koło DPFa, ale mimo to mają siebie po drodze.


Btw to jest forum dla wlascicieli bmw ale kazdy tu może się wypowiedzieć nawet jak oplem jezdzi. Widzę jesteś tu od dawna, więc mógłbyś napisać coś sensownego merytorycznie i wytłumaczyć dlaczego tak myślisz odnosnie problemu który ma tu założyciel tematu, zamiast stosować głupie i nic nie wnoszące zaczepki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja tez nie rozumiem jaki Ty masz problem. Przeciez to jest wszystko jeden obwod, to chociazby tam bylo 5 turbin, z czego trzy by byly zamontowane na dachu, to i tak na koncu spaliny ida do wydechu, czyli do DPF. I nie ma tu znaczenia czy jest to duza turbina czy mala. DPF jest po drodze czy tego chcesz czy nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skoro nie cytuje kolegi Użytkownik525xd, to chyba logiczne, ze do ciebie.


PS. Ok, juz wiem co miales na mysli. Ja troche zle to zrozumialem. Masz na mysli umiejscowienie turbiny a nie jej wplyw na sytuacje. Aczkolwiek jak mechanik juz rozgrzebie kawalek silnika, to moze wykonac reszte czynnosci i ogarnac to porzadnie. Ale rozumiem twoj tok myslenia. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokladnie. Przy 530d to dpf jest przy okazji, przy 535d/550d to sa zupelnie inne naprawy, nie zwiazane ze soba w zaden sposób. Robilem to wielokrotnie i wiem za co kasuje klientow. Chodzi tylko o stwierdzenie ze przy robocie malego turbo mozna cos zrobic przy okazji co jest bzdura.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh Panie.. klientów tu masz że tak piszesz żeby 2 razy kasowac? Może po prostu nie nauczono ze lepiej sie nad czyms raz a dobrze pochylić. Nie moj problem, w kazdym razie jak robisz serwis turbo to wjeżdża auto na podnosnik czy nie wjeżdża? spod maski wszędzie sięgasz? Osłon nie ściągasz? Stanowisko nie jest zajęte wtedy? Pod jabłonką turbo wymienisz?


Albo piszesz ze bzdury żeby sobie popisać,

Albo robisz u kogos I nie masz pojęcia o optymalizacji stanowiska. Ja nie jestem mechanikiem a zdaję sobie sprawę że podnosnik to najwyższy koszt, nawet jak kosztuje mniej niż pracownik.


Poza tym tak jak napisałem na samym początku, jak auto będzie czekać na nowe turbo, to w tym czasie tych kilku dni czekania najlepiej zająć się wydechem i DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Totalnie sie nie znasz i nie wypowiadaj sie. Male turbo robisz bez podnosnika i bez rozbierania. Po co dalej to ciagniesz jak nie masz pojecia o silniku :duh: Mnie chcesz uczyc? Nie pograzaj sie bo to nie ma sensu chlopie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Poza tym tak jak napisałem na samym początku, jak auto będzie czekać na nowe turbo, to w tym czasie tych kilku dni czekania najlepiej zająć się wydechem i DPF.

To jest kolejna bzdura. Jak akurat robie turbiny u siebie, na miejscu, a jak bym tego nie robil, w dzisiejszych czasach, warsztat nie czeka na turbo, turbo czeka na warsztacie, na miejscu. Nie jestes mechanikiem wiec po co wchodzisz w dyskusje z mechanikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe no wymiany oleju w automatic tez nie ma, a w silniku sie co 30tys wymienia :) dobre Panie mechaniku, to powiedz tu temu Panu co temat zakladal, żeby olal DPFa, bo po co ja w blad wprowadzam :D odpowiedzią na ten temat powinno być "weź drugi etat w robocie i słuchaj się mechaników, oni już beemek mieli 30 nie dlatego że ulepy składali żeby pchać dalej, tylko to prawdziwi pasjonaci każdy jeden. Przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd XD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie znasz sie chlopie na silnikach i przestan sie wypowiadac i udzielac rad bo ktos moze pomyslec ze to prawda. Zajmij sie tym w czym jestes dobry poniewaz o bmw nic nie wiesz. Pozdrawiam i koncze ten temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to tu jestem żeby się dowiedzieć i ja już na samym dpfie zaoszczędziłem 5000zl bo nie zawierzyłem mechanikowi któremu albo się nie chce albo czeka na kolejną awarie bo nie powie rzetelnie co się powinno zrobić jako następstwo awarii. Ja mam ten samochód na codzień cały jest w oryginale I mam w d**ie mechaników takich jak Pan. Nie Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.