Skocz do zawartości

wibracje przy hamowaniu !!!! Tarcze ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie wiem, ze temat juz walkowany wiele raz ale jednak pisze o porade. Auto przy hamowaniu dostaje wibracji zwłaszcza na kierownicy i nie tylko przy dużych prędkościach. Nawet jak dojezdzam do swiatel czuje delikatnie kierownice jak chodzi w dwie strony lewa prawa wibruje. Zawieszenie wszystko ok piasty robione rok temu tuleje waahacza robione pol roku temu Lemforder. A wiec stawiam na tarcze ktore sa ATE i zalozylem je sam jakis rok temu piasty tak byly czyszczone. I teraz czy odrazu wyjebac i wsadzic nowe czy jezdszic po warsztatach i sluchac zeby kola wywazyc milion raz..Opony sa nowe a felgi sprawdzone na maszynie..Wiec chyba tylko tarcze zostaja..Jaka firme polecacie ?? TRW czy Zimmermany ?? moze jeszcze cos innego.Czekam na pomoc i pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Unieś na lewarku przód tak żeby zakręcić kołem i od razu będziesz słyszał, prosta tarcza= jednostajny dźwięk klocek ociera cały czas jednakowo o tarczę, krzywa tarcza= niejednostajny dźwięk raz ociera mocniej raz słabiej.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Moderatorzy
Opublikowano

I jak już koło będzie w górze to sprawdź luzy, a także resztę tulei w zawieszeniu i końcówki kierownicze.


Jak chcesz popatrzeć co i jak to mój ulubiony jutuber wrzucił dzisiaj filmik z e39 wyciąga zdrowy wahacz, sprawdza, a tam guma zerwana.




Ja chwallę sobie zimmermann sport z klockami zimmermann o zmniejszonym pyleniu. w e39 dawały radę i w e61 tak samo.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nowa piasta może być krzywa i nowa tarcza również. Przed założeniem nowej tarczy trzeba zrobić pomiar bicia piasty. Jeśli jest poniżej 0,05mm to zakładasz nową tarczę, dokręcasz śrubami na połowę Nm i znowu mierzysz bicie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przed założeniem nowej tarczy trzeba zrobić pomiar bicia piasty. Jeśli jest poniżej 0,05mm to zakładasz nową tarczę, dokręcasz śrubami na połowę Nm i znowu mierzysz bicie.

Ilu? 0,05? Jaki producent piast dopuszcza tak ogromne bicie? Chyba pomyliłeś z tarczami. Piasta nie może mieć więcej jak 0,01 mm (producenci podają 0,02). Z doświadczenia jak zamontujesz tarczę, na której będzie więcej niż 0,03-0,04 to prędzej czy później pojawi się bicie. Każde tarcze należy mierzyć, nawet oryginały.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Tak, oczywiście masz rację. Myślałem już o tarczach, a pisałem jeszcze o piastach :oops:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.