Skocz do zawartości

Wymiana statyczna i dynamiczna oleju w skrzyni


lukaszz111

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana statyczna i dynamiczna oleju w skrzyni

Jak wiadomo BMW nie wymaga wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów. Dealerzy jednak takie usługi oferują i zalecają wymianę co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Są dwie metody wymiany: statyczna i dynamiczna. Przyjeżdżając na wymiany oleju w silniku, przeglądy itp. cały czas słyszałem, żeby wymienić olej metodą dynamiczną bo jest lepsza (niemal cały olej jest wymieniony itp.). Wybrałem metodę dynamiczną. Wspólnik niedawno miał wymieniać olej w skrzyni. Też chciał metodą dynamiczną, ale ASO powiedziało mu, że w jego modelu się nie da (ostatecznie okazało się, że się da tylko to ASO nie miało odpowiedniej listwy do podpięcia maszyny, która wymieniała olej). Olej został wymieniony metodą dynamiczną w innym ASO. Tam wspólnik dowiedział, się że metoda dynamiczna niekoniecznie jest lepsza - ma jedną wadę w porównaniu z metodą statyczną (nie jest wymieniany filtr oleju w skrzyni). Zalecono mu żeby wymieniać na przemian – raz metodą dynamiczną a następnie statyczną.

ASO przy metodzie dynamicznej oczywiście nic nie mówiło o filtrze. Zachwalało metodę dynamiczną, która jest lepsza dla skrzyni i tańsza.

Czy ktoś ma doświadczenia w tym zakresie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, znalazłem nawet post użytkownika Triczaj z naszego forum, który napisał do ZF w sprawie wymiany oleju w skrzyni 8HP:

 

ZF company encourage to change fluid in transmission after 80-100kkm - instead of BMW company which using ZF transmissions in their cars and claiming that Oil in transmission is lifetime.

Nowadays many independent services encouraging to change it in two different ways:

1) Static fluid replacement - normal replacement of fluid with filter (integrated oil pan)

2) Dynamic fluid replacement - more complicated replacement - need to use pressure machine - at first to clean transmission with special cleaning agent (with pressure) then introduce new fluid into transmission.


And there is an largest object of speculation - to reset adaptation after replacement. Some of services doing it, some not. If they performing adaptation reset, they tell you "how to teach gearbox of changing gears" as many theories as there are "specialist" how to drive after adapt reset...Some of them says that u have to drive careful for about 100 km, others - you must drive as u driving normally (gearbox will learn of your foot)


To the point, I would like to ask you a questions:

1) Which replacement do you recommend in ZF gear box - static one or dynamic ?

2) After reset adaptation how to teach transmission properly ?

3) In which conditions reset must be done ? some people say about 40° then near 100km must be done with moderate driving style


I was wondering to perform a adaptation reset to improve work of my gearbox - in cold temperature my transmission stretches the gears change, and sometimes gently tugs which is uncomfortable. After reach more than 50°C transmission work is pretty nice


Pana zapytanie zostało przekierowane do ASO ZF, którego jestem pracownikiem. W odpowiedzi na Pańskie pytania:


Ad1. ZF rekomenduje statyczną wymianę oleju


Ad2. ZF nigdy nie zaleca kasować danych adaptacyjnych po wymianie oleju. Robi się to tylko w przypadku kompleksowego remontu przekładni. Jeżeli już ktoś wykasuje, skrzynia przez następne 1000 - 3000km powinna się sama "nauczyć" na nowo ustawień vs kierowca/właściciel. W tym czasie można zaobserwować np. przeciąganie biegów, lekkie szarpnięcia które w miarę z biegiem kilometrów powinny łagodnieć. Jeżeli tak się nie dzieje oznacza to problem w samej przekładni. Wtedy trzeba zgłosić się do ASO w celu weryfikacji problemu.


Ad3. Przykład typowej jazdy adaptacyjnej w załączniku

Edytowane przez TheApocalypse
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w BMW robią statyczną wymianę raczej. Wg mnie to i tak bez różnicy jaką metodą bo filtra w skrzyni nie wymienisz bez jej kompletnego rozebrania. Filtr jest ale w środku i trzeba rozebrać skrzynię aby się do niego dostać =) Póki skrzynia działa i wymieniasz tylko olej to nikt Ci filtra nie wymieni. Jak coś jest nie tak ze skrzynią i robi się remoncik to wtedy i tylko wtedy wypadałoby przy okazji wymienić filtr.
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w BMW robią statyczną wymianę raczej. Wg mnie to i tak bez różnicy jaką metodą bo filtra w skrzyni nie wymienisz bez jej kompletnego rozebrania. Filtr jest ale w środku i trzeba rozebrać skrzynię aby się do niego dostać =) Póki skrzynia działa i wymieniasz tylko olej to nikt Ci filtra nie wymieni. Jak coś jest nie tak ze skrzynią i robi się remoncik to wtedy i tylko wtedy wypadałoby przy okazji wymienić filtr.

 

Nowe informacje z ASO, gdzie wymieniałem olej metodą dynamiczną. W skrzyniach ZF filtr jest częścią miski olejowej. Nie wymienia się filtra w trakcie dynamicznej wymiany oleju ponieważ nie trzeba wymieniać miski. Sama procedura wymiany oleju powoduje czyszczenie również filtra. Można wymienić filtr, przy wymianie dynamicznej, ale wymienia się go razem z miską olejową. Przy wymianie statycznej ASO wymienia filtr z miską ponieważ nie jest czyszczony (tak jak w wymianie dynamicznej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w BMW robią statyczną wymianę raczej. Wg mnie to i tak bez różnicy jaką metodą bo filtra w skrzyni nie wymienisz bez jej kompletnego rozebrania. Filtr jest ale w środku i trzeba rozebrać skrzynię aby się do niego dostać =) Póki skrzynia działa i wymieniasz tylko olej to nikt Ci filtra nie wymieni. Jak coś jest nie tak ze skrzynią i robi się remoncik to wtedy i tylko wtedy wypadałoby przy okazji wymienić filtr.

 

Nowe informacje z ASO, gdzie wymieniałem olej metodą dynamiczną. W skrzyniach ZF filtr jest częścią miski olejowej. Nie wymienia się filtra w trakcie dynamicznej wymiany oleju ponieważ nie trzeba wymieniać miski. Sama procedura wymiany oleju powoduje czyszczenie również filtra. Można wymienić filtr, przy wymianie dynamicznej, ale wymienia się go razem z miską olejową. Przy wymianie statycznej ASO wymienia filtr z miską ponieważ nie jest czyszczony (tak jak w wymianie dynamicznej).

 

gdyby to była prawda to za wymianę oleju płaciłbyś pewnie z 10 tys zł (koszt miski olejowej w ASO) =)

edit: ale może coś w tym jest skoro sprzedają w pakietach olej do skrzyń wraz z miską xD


https://allegro.pl/oferta/filtr-olej-do-wymiany-w-skrzyni-bmw-3-f30-f34-g20-13195797934

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w BMW robią statyczną wymianę raczej. Wg mnie to i tak bez różnicy jaką metodą bo filtra w skrzyni nie wymienisz bez jej kompletnego rozebrania. Filtr jest ale w środku i trzeba rozebrać skrzynię aby się do niego dostać =) Póki skrzynia działa i wymieniasz tylko olej to nikt Ci filtra nie wymieni. Jak coś jest nie tak ze skrzynią i robi się remoncik to wtedy i tylko wtedy wypadałoby przy okazji wymienić filtr.

 

Nowe informacje z ASO, gdzie wymieniałem olej metodą dynamiczną. W skrzyniach ZF filtr jest częścią miski olejowej. Nie wymienia się filtra w trakcie dynamicznej wymiany oleju ponieważ nie trzeba wymieniać miski. Sama procedura wymiany oleju powoduje czyszczenie również filtra. Można wymienić filtr, przy wymianie dynamicznej, ale wymienia się go razem z miską olejową. Przy wymianie statycznej ASO wymienia filtr z miską ponieważ nie jest czyszczony (tak jak w wymianie dynamicznej).

 

gdyby to była prawda to za wymianę oleju płaciłbyś pewnie z 10 tys zł (koszt miski olejowej w ASO) =)

edit: ale może coś w tym jest skoro sprzedają w pakietach olej do skrzyń wraz z miską xD


https://allegro.pl/oferta/filtr-olej-do-wymiany-w-skrzyni-bmw-3-f30-f34-g20-13195797934

 

Wymiana oleju razem z miską i filtrem zwiększa cenę o ok 1.500 zł. Sama wymiana dynamiczna 2.500 zł. Z miską i filtrem ok 4.000 zł. Informacje z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawostek to Inchcape Wrocław proponuje wymianę dynamiczną za 2750 zł brutto, a Team w Długołęce tylko statyczną za jakieś 4500 brutto :)

Ktoś może wie gdzie dostać olej w dobrej cenie? Aso mówi, że potrzeba "koło 11 litrów" i wyceniają materiał na 1000zł. Przeglądając ceny w internecie nie znalazłem nic co byłoby znacząco tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak piszecie o Inchape i TEAM to jesteście blisko ASB Dlugoleka a to firma certyfikowana przez ZF. Tam napewno będą wiedzieć jak najlepiej wymienić olej z użyciem oryginalnych części i napewno sporo taniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja wymieniałem olej metodą statyczną u kolegi z forum. Razem z olejem /7 litrów/ oraz oryginalną miską zapłaciłem 1700. Otrzymałem także samochód zastępczy. Po zmianie oleju skrzynia delikatniej zmienia przełożenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem statyczną zero różnicy w odczuciach..


zf zaleca statyczną i tylko taką należy robić moim skromnym zdaniem

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.