Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Część!


Zabrałem się za usunięcie odmy, zaślepiłem otwór w kolektorze, spływie do bagnetu oraz poprowadziłem rurkę z pokrywy zawór do puszki filtra, starałem się zachować kąt, żeby był spływ, a rurka jest średnicy takiej jak oryginalna rurka od odmy. Na początku auto odżyło i były same plusy, dziś czyli po miesiącu zauważyłem takie coś w wspływie rurki, dodatkowo, jak dmuchałem w jeden koniec to wypłynęło tego jeszce wiecej,

Byłem światom, że coś takiego będzie się wydomywać i ze trzeba będzie czesciej wymieniać filtr, ale aż tyle tego w tak krótkim czasie wydaje mi się ze cos jest nie tak. czy moze powinniem w innym miejscu zamontować spływ lub powinna być większa średnica rurki niż fabryczna ? Chyba ze tak juz ma być?


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Między pokrywą zaworów a filtrem załóż sobie oct (oil catch tank), od zbiornika oct do puszki filtra wystarczy fi15
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zależy jaki oct kupisz. Ja mam z fi15 i jest ok. Raz na 2 miesiące spuszczam wodę.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Masełko to wynik krótkich dystansów.


W mojej ocenie OCT niewiele wniesie, chyba lepiej wyjąć obudowę filtra powietrza i ją oczyścić, niż robić przewężenie na spływie odmy. Inna kwestia gdybyś chciał podpiąć się do układu dolotowego i wykorzystać podciśnienie, to wtedy OCT jest wskazany.

Zachowanie spadku przewodu od pokrywy głowicy jest kluczowe. Osobiście rozcinam i zdejmuję plastikową rurkę na króćcu, który montujesz na pokrywie głowicy, wtedy możesz zastosować grubszy przewód odmy. Trzeba minimalizować progi w przewodzie odmy, zwłaszcza gdy użytkujesz auto na krótkich odcinkach w okresie zimowym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masełko to wynik krótkich dystansów.


W mojej ocenie OCT niewiele wniesie, chyba lepiej wyjąć obudowę filtra powietrza i ją oczyścić, niż robić przewężenie na spływie odmy. Inna kwestia gdybyś chciał podpiąć się do układu dolotowego i wykorzystać podciśnienie, to wtedy OCT jest wskazany.

Zachowanie spadku przewodu od pokrywy głowicy jest kluczowe. Osobiście rozcinam i zdejmuję plastikową rurkę na króćcu, który montujesz na pokrywie głowicy, wtedy możesz zastosować grubszy przewód odmy. Trzeba minimalizować progi w przewodzie odmy, zwłaszcza gdy użytkujesz auto na krótkich odcinkach w okresie zimowym.

 

Kolego rozbierz odmę zobacz jakie są przewężenia, podepnij tą średnicę bezpośrednio pod kolektor i zobaczysz jak pięknie silnik zaczyna grać. To nie jest silnik turbodoładowany żeby po wyrzuceniu odmy stosować takie średnice. Oct daje właśnie to że masło zbiera się w zbiorniku a nie w puszce filtra.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Kolego rozbierz odmę zobacz jakie są przewężenia, podepnij tą średnicę bezpośrednio pod kolektor i zobaczysz jak pięknie silnik zaczyna grać. To nie jest silnik turbodoładowany żeby po wyrzuceniu odmy stosować takie średnice. Oct daje właśnie to że masło zbiera się w zbiorniku a nie w puszce filtra.

Dwie różne sytuacje, gdy masz odmę z podciśnieniem z kolektora ssącego, a gdy działa grawitacyjnie, bo nie oszukujmy się, na dole puszki filtra powietrza podciśnienia praktycznie nie ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadzam się że praktycznie nie ma i w takim układzie działa to bardzo dobrze. Po podłączenie bezpośrednio w kolektor powoduje że w silniku wszystko co może zaczyna klepać, jakby bez oleju chodził.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Wole nie ryzykować z mniejszą średnicą. Dałem większy wąż i wpuściłem do miejsca gdzie zasysa powietrze przed filtr ale w ten element co wychodzi z błotnika. Dziękuje za pomoc
  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kolego @Spiderjo, pokażesz zdjęcie gdzie dokładnie wpuściłeś to do filtra? I czy widzisz jakąś różnicę po tym jak dałeś grubszy przekrój?

Przymierzam się do takiej modyfikacji i gromadzę informacje jak to najlepiej wykonać.

Z góry dzięki za odpowiedź!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Trzeba ściągnąć kolektor i zaspawać plastikiem otwór na odme, ja dodatkowo dałem trochę sylikonu tak na zaś żeby mieć pewność ze będzie szczelne.

Rurka co wchodzi do bagnetu, nałożyłem nypel 3/4, i zaślepkę na niego żeby też zaślepić

A odpowietrzenie pokrywy poprowadziłem do puszki filtra powietrza wężem 25mm, nie typowo do puszki a do tej rurki co ciągnie powietrze, opary olejowe wracają do silnika, a szlam i wilgoć spływa w dół wlotu powietrza, dzięki takiemu zabiegowi, puszka nie jest w szlamie

 

08mKzDm.jpg

 

9Ya5Dwv.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.