Skocz do zawartości

Zmiana na M-pakiet e90... przerabial już to ktoś?


klagosz

Rekomendowane odpowiedzi

takie jednorazowe czarne kolki nie wiem ktora to pozycja ale wydaje mi sie ze 16

http://bmwfans.info/parts/catalog/E90/Sedan/Europe/320d-M47N2/LHD/N/2006/january/browse/vehicle_trim/m_front_bumper_trim_panel/

albo zapytam inaczej, co dokupywaliscie zeby zamontowac caly pakiet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 454
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

takie jednorazowe czarne kolki nie wiem ktora to pozycja ale wydaje mi sie ze 16

http://bmwfans.info/parts/catalog/E90/Sedan/Europe/320d-M47N2/LHD/N/2006/january/browse/vehicle_trim/m_front_bumper_trim_panel/

albo zapytam inaczej, co dokupywaliscie zeby zamontowac caly pakiet?

ja osobiście poza wtyczkami do halogenów żadnych innych drobiazgów niedokupował, wykorzystałem wszystko co miałem przy seryjnym zestawie

jezeli masz teraz na aucie seryjne zderzaki wystarczy spokojnie i bez pośpiechu rozbierac po kawałku i nic na siłę (wiem po sobie) wtedy nie uszkodzisz tego co bedzie Ci potrzebne i wykorzytasz do zamontowania M-paka

PS. z tylnim zderzakiem idzie trudniej niż z przednim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie jednorazowe czarne kolki nie wiem ktora to pozycja ale wydaje mi sie ze 16

http://bmwfans.info/parts/catalog/E90/Sedan/Europe/320d-M47N2/LHD/N/2006/january/browse/vehicle_trim/m_front_bumper_trim_panel/

albo zapytam inaczej, co dokupywaliscie zeby zamontowac caly pakiet?

 

Kolego kołek nr 16 to jest nit, potrzebny jest do zamontowania części nr 9 (uszczelka pod zderzak). Jeżeli zderzak który kupiłeś nie posiada takich gumowych hokejów pod spodem to musisz domówić w ASO 2szt prawa i lewa koszt ok 35zł sztuka + właśnie te nity chyba 6szt lub 4szt dopytaj w ASO to ci powiedzą ile trzeba.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sory, że będę powtarzał pytanie.

Miałem ostatnio bum w dupę i od razu zmieniam zderzak tylni na ubezpieczenie na M-pakiet. Znalazłem ładny na allegro i pytanie czy muszę zmieniać ślizgi czy mechanik bez problemu podejdzie pod te stare? Widzę że część z was pisze, że trzeba zmieniać ślizgi boczne, a niektórzy piszą że wcale nie trzeba. Więc ja z tym jest-jakaś różnica z tymi ślizgami czy nie?

 

Drugie pytanie odnośnie zderzaka przedniego :

czy jak kupię kompletny zderzak przedni np :

http://allegro.pl/zderzak-zderzaki-bmw-e90-e91-m-m-pakiet-i2025264188.html

czy musowo coś jeszcze kupować ? Pisaliście , że nadkola przednie można, ale że też mechanik może dopasować zwykłe. Nie będzie to jakiś straszny drut ?

Czy ślizgi i mocowania wszystkie są takie same.

Była mowa o jakiś dolotach powietrza ?

Doczytałem się , że trzeba dokupić adapter do osłony i jakieś z pewnością wkręty ?Więc nie trzeba chyba zmieniać całej pokrywy silnika.

Prawdopodobnie nie podejdą jeszcze kostki do halogenów i trzeba kupić jakiś adapter w ASO

Jeśli ktoś może mi podsumować zmianę na M-pakiet było by super i zaoszczędził by mi kłopoty i oczywiście nerwów mechanika , który będzie to robił. nie chcę , zeby czegoś mu nie dokupić. Zakup części ma być po mojej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wiec tak...Ja w mojej poprzedniej e90 zmienialem zderzaki na m-pak.Nie kupowalem niczego oprocz zderzakow i progow.Cala operacja wyszla mnie 1700 za zderzki i progi + 500 za lakierowanie i zalozenie.Moj lakiernik to tak zwana zlota raczka...nie musialem dokupywac zadnych slizgow,adapterow ,kanalow na chlodzenie itp...wszystko spasowal idealnie i nie bylo sie do czego przyczepic.Nawet jak ja sprzedawalem to kupujacy niczego nie zauwazyl(sam mu o tym potem powiedzialem,dalem mu stare czesci zeby sobie sprzedal).Wiec reasumujac znajdz dobrego fachowca(nie koniecznie drogiego) a na pewno sobie poradzi.Owszem mozna zalozyc slizgi itp ale nie jest to konieczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wiec tak...Ja w mojej poprzedniej e90 zmienialem zderzaki na m-pak.Nie kupowalem niczego oprocz zderzakow i progow.Cala operacja wyszla mnie 1700 za zderzki i progi + 500 za lakierowanie i zalozenie.Moj lakiernik to tak zwana zlota raczka...nie musialem dokupywac zadnych slizgow,adapterow ,kanalow na chlodzenie itp...wszystko spasowal idealnie i nie bylo sie do czego przyczepic.Nawet jak ja sprzedawalem to kupujacy niczego nie zauwazyl(sam mu o tym potem powiedzialem,dalem mu stare czesci zeby sobie sprzedal).Wiec reasumujac znajdz dobrego fachowca(nie koniecznie drogiego) a na pewno sobie poradzi.Owszem mozna zalozyc slizgi itp ale nie jest to konieczne.

 

Proszę cie kolego nie wypisuj bzdur. Jeżeli twój mechanik ci założył zderzak tylny m-pakietowy bez zmiany ślizgów to zrobił piękne druciarstwo .Ten właśnie zderzak ma z boku takie łapki( około 10 cm od dołu) które są dużo niżej niż w zwykłym zderzaku. Chyba że złota rączka je ucieła i zderzak trzymał się tylko na śrubkach od dołu i łapkach górnych.

Żeby wszystko ładnie spasować to musisz kupić tylne ślizgi, a przednie są takie same jak w zwykłym zderzaku.Koszt w ASO ok 75 zł sztuka (to chyba nie majątek)

Dla porównania:

Ślizg m-pakiet: http://moto.allegro.pl/bmw-3-e90-m-pakiet-slizg-zderzaka-tylnego-i2039281730.html ( ceną się nie sugerujcie, bo koleś troszkę przesadził )

 

Ślizg zwykły: http://moto.allegro.pl/slizg-zderzaka-tyl-lewy-prawy-bmw-e90-mocowanie-i2072430772.html

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wiec tak...Ja w mojej poprzedniej e90 zmienialem zderzaki na m-pak.Nie kupowalem niczego oprocz zderzakow i progow.Cala operacja wyszla mnie 1700 za zderzki i progi + 500 za lakierowanie i zalozenie.Moj lakiernik to tak zwana zlota raczka...nie musialem dokupywac zadnych slizgow,adapterow ,kanalow na chlodzenie itp...wszystko spasowal idealnie i nie bylo sie do czego przyczepic.Nawet jak ja sprzedawalem to kupujacy niczego nie zauwazyl(sam mu o tym potem powiedzialem,dalem mu stare czesci zeby sobie sprzedal).Wiec reasumujac znajdz dobrego fachowca(nie koniecznie drogiego) a na pewno sobie poradzi.Owszem mozna zalozyc slizgi itp ale nie jest to konieczne.

 

Proszę cie kolego nie wypisuj bzdur. Jeżeli twój mechanik ci założył zderzak tylny m-pakietowy bez zmiany ślizgów to zrobił piękne druciarstwo .Ten właśnie zderzak ma z boku takie łapki( około 10 cm od dołu) które są dużo niżej niż w zwykłym zderzaku. Chyba że złota rączka je ucieła i zderzak trzymał się tylko na śrubkach od dołu i łapkach górnych.

Żeby wszystko ładnie spasować to musisz kupić tylne ślizgi, a przednie są takie same jak w zwykłym zderzaku.Koszt w ASO ok 75 zł sztuka (to chyba nie majątek)

Dla porównania:

Ślizg m-pakiet: http://moto.allegro.pl/bmw-3-e90-m-pakiet-slizg-zderzaka-tylnego-i2039281730.html ( ceną się nie sugerujcie, bo koleś troszkę przesadził )

 

 

 

Ślizg zwykły: http://moto.allegro.pl/slizg-zderzaka-tyl-lewy-prawy-bmw-e90-mocowanie-i2072430772.html

 

pozdr

 

Nie wypisuje bzdur tylko mówie jak u mnie było zrobione a było tak zrobione że nie można się przyczepić do niczego,nie ma mowy o żadnym druciarstwie.Autem jeździłem rok czasu i wszystko było ok.Oczywiście że można założyć slizgi,nadkola itd...Kolega się pytał czy trzeba te częsci -odpowiadam nie trzeba.Czy jest to druciarstwo-dla mnie nie, jeżeli jest tylko sprawny mechanik to sobie poradzi.Ps co to znaczy druciarstwo??? ,że odpadnie czy co? bo nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja te slizgi tez nie mam, i jakos tez trzyma od roku i 60.000km :duh:

 

Fakt jest, jak ma sie M slizgi sprawa jest prosta. Przy zwyklych nie jest duzo innaczej. Ja sam zrobilem zdiury i sciaglem srubami. I nic jakos nie odstaje lub co kolwiek.

 

Gdybym predzej wiedzial ze sa inne potrzebne moze je i bym tez kupil. Nie wiem, w kazdym badz razie pojdzie tez z zwyklymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok już wszystko wiem - dzięki za podpowiedzi. Ja jednak zamówię ślizgi tylnego zderzaka i adapter osłony silnika.

Czy te oryginalne małe chlapaczki z przodu mogą zostać, czy musowo zamienić na m-pakietowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok już wszystko wiem - dzięki za podpowiedzi. Ja jednak zamówię ślizgi tylnego zderzaka i adapter osłony silnika.

Czy te oryginalne małe chlapaczki z przodu mogą zostać, czy musowo zamienić na m-pakietowe ?

 

Jak chcesz to mogą zostać, ale te do m-pakietu montuje się do zderzaka a zwykłe przykręcone są do nadkola od spodu. Te od M są lepsze, bo jak ich nie założysz to jak staniesz troszku dalej od przodu auta to zobaczysz że jednak czegoś brakuje pod zderzakiem. W sumie te od M pełnią funkcje takich hokejów pod zderzakiem.

Ja się tak właśnie zastanawiałem, że czegoś brakuje i zacząłem grzebać w necie i znalazłem. Jak będziesz kupował w ASO to poproś żeby ci jeszcze dali takie nity (plastikowe kołki) do montażu.Cena tych chlapaczyków 35 zł sztuka + nity parę groszy. Adapter osłony ok 75zł . Co do nadkoli to nie trzeba ich zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a jak jest różnica w wzmocnieniu czołowym dla M-pakietu ? Na realoem.com to dwie różne części:

Zwykłe: 51647058594 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=US31&mospid=51060&btnr=51_5858&hg=51&fg=75

M: 51718046509 (przed LCI 51718040280) http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=US31&mospid=51060&btnr=51_6275&hg=51&fg=75

 

pozd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie o to kosztorys założenia pakietu aerodynamicznego M dla mojego BMW E91 2009r wykonany przez BMW Auto-Fus Warszawa dla ciekawskich :

 

-zestaw M-pakiet przedni 5 381 zł

-wlot 1 89 zł

-wlot 2 89 zł

-Osłona 46 zł

-osłona nadkola przód l. 198 zł

-osłona nadkola przód p. 198 zł

-dyfuzor M 292 zł

-włącznik świateł przeciwmgielnych 419 zł

-wiązka przewodów przód pr. 360

-wiazka przewodów przod lew 360

to ceny brutto.

 

+robocizna materiały 780 zł

+robocizna laiernicza 1540 zł

+materiał lakierniczy 1100 zł

to ceny netto.

 

Łatwo policzyc że cały koszt wyniesie ok 12 000 zł

więc jak ktoś ma na zbycie 12 koła na taką fanaberie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ty masz lci wiec koszty wieksze niz w prelci co nie zmienia faktu ze chlopakow zdrowo popiescilo z cenwmi. Lepiej i duzo taniej zrobic to w niemczech lub w czechach. Polskie aso ma jakas dziwna maniere przebijania cen o dobre 30-40procent na niektorych rzeczach? Za malowanie zaplacisz 3000netto a i tak daza to panu kaziowi z zakladu obo ki zaplaca mu 500 brutto

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wiec tak...Ja w mojej poprzedniej e90 zmienialem zderzaki na m-pak.Nie kupowalem niczego oprocz zderzakow i progow.Cala operacja wyszla mnie 1700 za zderzki i progi + 500 za lakierowanie i zalozenie.Moj lakiernik to tak zwana zlota raczka...nie musialem dokupywac zadnych slizgow,adapterow ,kanalow na chlodzenie itp...wszystko spasowal idealnie i nie bylo sie do czego przyczepic.Nawet jak ja sprzedawalem to kupujacy niczego nie zauwazyl(sam mu o tym potem powiedzialem,dalem mu stare czesci zeby sobie sprzedal).Wiec reasumujac znajdz dobrego fachowca(nie koniecznie drogiego) a na pewno sobie poradzi.Owszem mozna zalozyc slizgi itp ale nie jest to konieczne.

 

Proszę cie kolego nie wypisuj bzdur. Jeżeli twój mechanik ci założył zderzak tylny m-pakietowy bez zmiany ślizgów to zrobił piękne druciarstwo .Ten właśnie zderzak ma z boku takie łapki( około 10 cm od dołu) które są dużo niżej niż w zwykłym zderzaku. Chyba że złota rączka je ucieła i zderzak trzymał się tylko na śrubkach od dołu i łapkach górnych.

Żeby wszystko ładnie spasować to musisz kupić tylne ślizgi, a przednie są takie same jak w zwykłym zderzaku.Koszt w ASO ok 75 zł sztuka (to chyba nie majątek)

Dla porównania:

Ślizg m-pakiet: http://moto.allegro.pl/bmw-3-e90-m-pakiet-slizg-zderzaka-tylnego-i2039281730.html ( ceną się nie sugerujcie, bo koleś troszkę przesadził )

 

 

 

Ślizg zwykły: http://moto.allegro.pl/slizg-zderzaka-tyl-lewy-prawy-bmw-e90-mocowanie-i2072430772.html

 

pozdr

 

Nie wypisuje bzdur tylko mówie jak u mnie było zrobione a było tak zrobione że nie można się przyczepić do niczego,nie ma mowy o żadnym druciarstwie.Autem jeździłem rok czasu i wszystko było ok.Oczywiście że można założyć slizgi,nadkola itd...Kolega się pytał czy trzeba te częsci -odpowiadam nie trzeba.Czy jest to druciarstwo-dla mnie nie, jeżeli jest tylko sprawny mechanik to sobie poradzi.Ps co to znaczy druciarstwo??? ,że odpadnie czy co? bo nie wiem.

 

Hehe swoją drogą jak z kumplem montowaliśmy u niego M-Pakiet.. to zderzak tylny poszedł na stare ślizgi - z pośpiechu - i właściwie wszystko pasowało :cool2: także nie wiem co w nich jest złego.. oczywiście później zamontowaliśmy te m-pakietowe :). Ale różnicy nie było - albo my już nie widzieliśmy różnicy %%% :D

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja zakupiłem do M-PAKIETU :

- zderzak przedni M PAKIET kompletny z halogenami kratkami na chłodzenia hamulców i srebrnym całym grillem / akurat taki mi się podoba/ swój mam czarny z obwódką srebrną, Jeśli będzie brzydko to podmienię 1000zł Allegro

- hokeje /te gumki pod zderzakiem z nitami do montażu /, 40 zł ASO Olsztyn

- adapter osłony silnika ze śrubami do montażu, 70 zł ASo

- zderzak tylny M PAKIET z dyfuzorem 600 zł Allegro,

- ślizgi boczne tylnego zderzaka 140 zł ASO,

- lampy xenon kompletne 2400 zł Allegro,

- dysze spryskiwacza 200 zł Allegro,

- zaślepki spryskiwaczy 130 zł ASO,

- przewody łączące dysze spryskiwaczy ze zbiorniczkiem płyny 75 zł ASO

- zbiorniczek spryskiwacza - 120 zł Allegro,

- coś pewnie jeszcze dojdzie drobnego przy montażu ...?

Progi na razie zostawiam bez wymiany nie ma ich za wiele na allegro.

Przednie nadkola zostaną , rzekomo nie ma aż takiej potrzeby . Jeśli będzie lipa to zmienię później

Koszt części :4775 + robocizna ok 1500 = 62575 zł.

Na przyszłość zostanie mi poziomowanie. Muszę bardziej zgłębić temm co zakupić i jakie będą koszty.

Jak na razie to i tak sporo dostanie Bunia za pierwszym razem.

 

Auto wstawiam do mechanika , żeby wszystko pospasowywał pomalował i zaprogramował. Jak Już będzie zrobiony na M-Pakiet to się pochwalę.

Potrzebuję podpowiedzi czy dyfuzor tylni malować w kolor nadwozia czy zostawić w kolorze czarnym - co prawda on jest jakiś szary grafit ni to czarny. Jakiś dziwny nie jest on typowo czarny . Nie wiem jak będzie ładniej mój kolor to arktyczny metalik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym ci radził dokupić jeszcze te progi w ASO kupisz taniej niż na allegro albo za tyle samo coś około 600zł za parę.

 

Co do dyfuzora ten kolor co masz to jest oryginał jak jest M-pakiet fabryczny.

I w sumie do tego koloru co masz na aucie wydaje mi się że powinien pasować.

Choć ja malowałem na czarno bo mi bardziej się podoba.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie w serii e9x nie wyglada to dobrze - wyjątkiem jest czarny kolor.

Ja polecałbym ci pomalować go na oryginał grafitowy albo czarny :cool2:

 

Dzięki za podpowiedź i tak zrobię :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.