Skocz do zawartości

BMW 520d prostownik nie ładuje akumulatora - jaka przyczyna?


da-techo2.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć forum obserwuje odkąd zostałem posiadaczem BMW 520d ostatnio raczej kręcę się w koło komina samochodem i po jakimś czasie pojawił mi się komunikat że niskie napięcia akumulatora naładuj akumulator.

Tak więc pomyślałem że doładuje akumulator w trasie jednak się okazało że komputer zaczął odcinać mi systemy - np brak klimy . Po dojechaniu na miejsce wszystko wróciło do normy akumulator się doładował komunikat znikł.

Kilka dni później znowu jakaś mała trasa i ten sam komunikat więc stwierdziłem że kupię prostownik i naładuje go ręcznie i tu pojawia się problem....

Kupiłem prostownik AEG WM15 podłączam zaciski do +i - pod maską prostownik startuje zaczyna ładować przełączam na akumulator AGM - (taki mam zamontowany) i okazuje się ze niby coś tam ładuje ale po 30 min pokazuje FULL wsiadam do samochodu odpalam zapłon a tu komunikat naładuj akumulator hmm ok wszedłem w ukryte menu żeby sprawdzić naładowanie akumulatora i niespodzianka pokazuje 11.8V czyli prostownik nic nie naładował .


Nie mam pomysłu jak naładować akumulator za pomocą prostownika. Powiedzcie czy to norma że w ten sposób nie ładuje akumulatora czy po prostu ja coś źle robię ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro to akumulator sam w sobie to dlaczego przy dłuższej trasie akumulator się doładowuje i komunikat nie wyskakuje przez dłuższy czas.

Po za tym powiedzcie mi czy mogę odpiąć akumulator od auta i przetestować go "na stole" czy raczej niee bo potem trzeba jakąś adaptacje robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skoro to akumulator sam w sobie to dlaczego przy dłuższej trasie akumulator się doładowuje i komunikat nie wyskakuje przez dłuższy czas.

Po za tym powiedzcie mi czy mogę odpiąć akumulator od auta i przetestować go "na stole" czy raczej niee bo potem trzeba jakąś adaptacje robić.

 


Możesz go wyjąć i potestować ale ja bym to zrobił osobiście w momencie gdy auto przejdzie w stan uśpienia.


Gdy włożysz z powrotem naładowane Aku do BMW to najlepiej by było gdybyś zrobił adaptację i przez najbliższe trzy godziny nie odpalał auta. Systemy zarządzające napięciem/energią w aucie muszą przeprowadzić analizę napięciową.

Tak również należy postępować, gdybyś wymieniał Aku ( o tych samych parametrach ) na nowy bądź wymieniał inteligeną/minusową kleme IBS.



Kolejna sprawa, jeśli naładowałeś prostownikiem rozładowany akumulator przez 30 min to można wywnioskować,że Aku nie przyjmuje więcej ładunku i nadaje się do wymiany.

Ale warto to jeszcze raz sprawdzić po wyjęciu baterii na zewnątrz aby wykluczyć wadliwe działanie alternatora/klemy IBS/podzespołów elektronicznych w aucie. Rozumiem, że masz Aku od nowości auta? Ile lat ma bateria?

Szkoda, że nie porobiłeś pomiarów napięcia podczas ładowania w miejscu podpięcia prostownika i na samym akumulatorze.


Zaopatrz się w płatną aplikację BTool na Androida + interfejs Bluetooth. Tam będziesz mógł podejrzeć prąd alternatora jak i samego akumulatora. Oczywiście pomiar napięcia też jest. Jest również funkcja serwisowa, adaptacja nowego akumulatora .

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby alternator nie ładował byłby komunikat "BRAK ŁADOWANIA"... przerabiałem temat.

W pierwszym poście piszesz, że na akumulatorze było 11,8V - pytanie - na uruchomionym silniku ?

Zmierz napięcie na alternatorze na śrubie ( nie śrubie do ładowania tylko wprost na wyprowadzeniu alternatora) i na akumulatorze na uruchomionym silniku.

Jakie trasy robisz najcześciej - ile km ?

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. A więc tak:

Akumulator jest fabryczny z napisem BMW Warta tylko gdzie ma datę produkcji to nie wiem możliwe że był wymieniany w ASO zanim zjechał do polski :)

Zastanawiałem się czy mogę wyjąć akumulator i podłączyć go poza samochodem - czy nie będzie później wymagana jakaś adaptacja ze względu na odłączenie aku??


Napięcie sprawdzałem za pomocą ukrytego menu w samochodzie uruchomionym i tam pokazało mi napięcie rzędu 11.8V

Sprawdzałem napięcie podczas ładowania i po ładowaniu tj. napięcie ładowania było około 14.5v natomiast po 30 minutowym naładowaniu wynosiło już 12.4 mierzone bezpośrednio z AKU

Podczas ładowania akumulatora gdy otworzyłem drzwi i pojawił się pobór naładowanie akumulatora spadało do 30% i przez 2-3 minuty akumulator ładowany był 14.4V 8A.

Mam taki tani interfejs bluetooth i mógłbym podłączyć i zobaczyć co jest mi w stanie pokazać.


Co do tras to ostatnimi czasy najdłuższe trasy to takie 50-60 km od wielkiego dzwonu zdarzają się trasy 200-300km. Czasami kręcę się tylko w koło komina ale wtedy staram się jeździć drugim autkiem benzynowym.


Zobaczymy Żona teraz wybiera się w mini trasę 60 km w jedną stronę to może troszkę się doładuje ostatnio po takiej trasie komunikat znikł.


Wymiana akumulatora to nie problem ale chciałbym mieć 100% pewności że jest zużyty dlatego jeśli potwierdzicie że bez żadnego problemu mogę go wyjąć i naładować na stole to tak zrobię i to rozwieje wszelkie wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

.

Dziękuję za odpowiedzi. A więc tak:

Akumulator jest fabryczny z napisem BMW Warta tylko gdzie ma datę produkcji to nie wiem możliwe że był wymieniany w ASO zanim zjechał do polski :)

 


Data jest na ujemnym biegunie .

Na górze jest tydzień produkcji , pod tygodniem rok produkcji.

U mnie wygląda to mniej więcej tak....



_________________________ 39 _______________________

_________________________ 13 _______________________


Czyli , akumulator jest z 39 tydzień 2013 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK sprawdzę datę produkcji.

Ale czy możecie mi powiedzieć czy mogę go odłączyć bez żadnych konsekwencji i naładować na stole to by mi pozwoliło zweryfikować jego sprawność na 100%

Ps.Czy możliwe jest że gdy akumulator jest słaby to samochód blokuje zamykanie drzwi kierowcy??


Miałem taką sytuację że auto stało na mrozie -10 C i uruchomiłem silnik ale nie mogłem zamknąć drzwi zamek nie łapał. Po wjechaniu do garażu gdzie nabrał + temperatur wszystko wróciło do normy i drzwi zamykają się normalnie...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego , wcześniej ci napisałem co powinieneś zrobić po wyjęciu akumulatora. Ty pytasz o to znowu drugi raz.

Abyś był pewniejszy co do naszych wypowiedzi, wyobraź sobie ,że wymieniasz akumulator na nowy. Opisana procedura powyżej przeze mnie jest taka sama dla nowego Aku.


Odnośnie klamki.

Masz bezkluczujowy dostęp do auta?

Może klamka ma awarię? Jest to znany i powszechny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.