Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie , próbowałem poszukać jakiś informacji na forum lecz z mizernym skutkiem więc po prostu zapytam tutaj może ktoś mi da jakąś wskazówkę . Otóż około 800km temu została wymieniona u mnie całą pokrywa zaworów z uszczelkami itd. zauważyłem po pierwszych 350-400km że znowu śmierdzi olejem i lekko dymi tak jak to miało miejsce wcześniej , później problem ustał i znowu dziś dokładnie w tym samym miejscu po okolu 350-400km znów smród oleju i dymek , później już powrót do domu i spokój . Czy możliwe że jakieś resztki starego oleju który wyciekał zalegają gdzieś jeszcze na dpf, wydechu i się dopalają ? Myślałem też że może gdy wypala się DPF to czuć ten smród bardziej bo gdzieś tam jeszcze coś zalega . Ile może trwać dopalanie takich starych wycieków ? Nie wiem czy martwić się na zaś i szukać nowych wycieków czy może po prostu jeszcze coś się dopala . Jeśli ktokolwiek miał podobną sytuację byłbym wdzięczny za wskazówki . Dzięki i Pozdrawiam :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest szansa ze olej się dopala. U kolegi trwało to 1000km, ale też dwa razy wymieniał pokrywe...
Opublikowano

Ale to nic prostszego aby to sprawdzić, można to zrobić w białej koszuli nawet.

Zawsze kapie z samego końca nad DPF, ponieważ silnik jest nachylony w stronę pasażera oraz do tyłu... Wystarczy włożyć dłoń i delikatnie wyczuć łączenie pokrywy z głowicą, poniżej jest taki harakterystyczny uskok, jeśli to miejsce będzie czyste bez oleju pokrywa będzie szczelna, no chyba że gdzieś indziej puściło, ale raczej to tam bywa problem...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ile może trwać dopalanie takich starych wycieków ? Nie wiem czy martwić się na zaś i szukać nowych wycieków czy może po prostu jeszcze coś się dopala

Czemu przed i po robocie nie umyli Ci silnika tylko kazali się męczyć i czekać aż się wypali :duh:

Szukając swego czasu wycieku mój mechanik zaczął od umycia silnika.

Okazało się, że to nie pokrywa ale o-ring 11 12 8 510 539 do wlewu oleju narobił takie spustoszenie. Naprawa za 30 zł i silnik suchy do dziś :D

Opublikowano
Dokładnie tak się często dzieje, najlepiej zacząć od tego oringu pod szyjką wlewu oleju, ale w tym przypadku gdy pokrywa jest nowa tam powinno być ok.
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega Gienio pewnie dalej obserwuje :D


Przedwczoraj poszedł mi dym spod maski. Zbiegło się to z wypalaniem dpf więc temp. była wysoka.

Wstępna diagnoza to do wymiany pokrywa zaworów.

Jestem jakieś 400-500 km po akcji wymiany 2x chłodniczki i zastanawiam się czy to może mieć jakiś związek.

Zaraz po odebraniu z ASO auta czułem rano po odpaleniu zapach spalin w kabinie. Teraz dochodzi olej lejący się z góry po dpf.


Czy możecie mi podpowiedzieć jakie czesci są potrzebne do tej naprawy ???

Pokrywa ori czy jakiś zamiennik ? Uszczelki, podkładki itd

Auto ma 145 tkm przebiegu i zaczyna się sypać

Opublikowano
bbmw u mnie identycznie pokrywa zaworów się poci w "lewym górnym rogu" i kapie powolutku na mocowanie dpfu. 50kkm temu już była wymieniana na OEM.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.