Skocz do zawartości

GPF M340i


pieron82

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,


mam pytanie, M340i mamy wydech na dwie strony seryjny (auto bez programu, chipa etc). Mam cały czas otwarta klapkę w wydechu po prawej stronie (wypieta wtyczka) nie wazne na jakim trybie jezdze. Pytanie czy to moze byc przyczyna na zawalonego GPFa, który ASO chce mi koniecznie wymienić za grube $$$ (przebieg 40kkm 2019). Z góry dzieki za fachowe opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak. Z tego co czytałem to powodem dla którego moja klapka się zamyka gdy tylko przełączam się na Drive to właśnie to żeby GPF się lepiej wypalał gdy tego potrzebuje. Ale śmieszne jest to że na biegu wstecznym lub Parking klapka jest otwarta, a gdy tylko daję na Drive to od razu się zamyka. Parkując w garażu podziemnym moje auto wydawało dziwne dźwięki i wyłączyłem te Iconic Sounds w cholerę. Klapka w prawej rurze zostaje więc u mnie na zawsze zamknięta ;/


Z tego co testowałem to żeby klapka była otwarta muszą być spełnione te warunki:

1. Iconic Sounds: ON (fake buczenie silnika z głośników w aucie)

2. Sport + lub przynajmniej Sport Indivitual z włączonym Napęd: Sport. A reszta może być comfort.

3. Bieg Wsteczny lub Parking.

4. W trybie Drive ponoć gdy mu mocniej depniesz to wtedy na chwilę się otwiera klapka. Ale gdy spokojnie jedziesz to zamyka się.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za Twoje uwagi, rozmawiałem wlasnie z tunerem i powiedział, ze to niemozliwe. Tym bardziej, ze nie było trybu awaryjnego, a wciaz full moc (moze pojawiłby sie z czasem). Nie wiem czy to przez to, że ostatni miesiac auto przejachało około 200km i krótkie trasy...natomiast w BMW krzyczą około 15k za GPF, gdzie soft i zastapienie go to około 6k...wiec wybór staje się prosty, a długo sie wahałem bo gwarancja :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie widzialem GPFa ktory sie wypalił (wyjatek moze Renault, gdzie jest w jednej puszce z katalizatorem blisko turbiny). Wczesniej jest katalizator i to on w pierwszej kolejnosci moze sie wypalic ale jest to niespotykane w nowych Bmw z przebiegiem ponizej 100tys km, nawet w M. Byc moze z jakiegos powodu GPF jest niedrozny w takim stopniu, ze komputer wyrzuca blad ale wklad na 99,9% bedzie wygladal dobrze.


Mozna powiedziec ze dopiero teraz na skup trafiaja niesprawne katalizatory z serii F, gdzie zarowno w benzynie jak i dieslu wytrzymuja minimum 150tys km.


Jesli tuner chce sie fizycznie pozbyc wkladu i wyprogramowac go to zazwyczaj taka usluga nie kosztuje wiecej niz 1000zl.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz do Bielska nie daleko to podjedź pewnie będzie się go dało uratować, tuner ci powie ze się nie da bo chce zarobić. Chyba że Ty chcesz się go pozbyć.

 

napisałem na priv chetnie podesle zdjecia (screen) z tego co Pani pokazywała (wydruk błedó) na filmiku, ze cos zrobili ale nie mogą dokonczyc bo kabalek wypiety i poszło info do centrali...i jeb po gwarancji. Auto odbieram jutro, wiec pewnie bedzie draka i zobaczymy...

btw tuner nie mowi ze nie naprawi, ale jak mam placic tyle w ASO a mam niby po gwarancji to pojde modyfikacje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wjąłem spreżynę/zagięty drut łączący silnik klapy z klapa. Wtedy nie widać bledów. Ale po dłuższym okresie jazdy po miescie wywala bląd napędu. Człowiek z serwisu powiedział że to od otwartej klapy i nie wypalonego gpf poradził żeby auto przegonić po autostradzie raz na jakiś czas i powinno być ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro celowo wypiąłeś wtyczkę i popsułeś auto to teraz nie płacz po różnych wątkach, że złe ASO każe płacić :lol: .
http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro celowo wypiąłeś wtyczkę i popsułeś auto to teraz nie płacz po różnych wątkach, że złe ASO każe płacić :lol: .

 

Oczywiście, ze celowo i tego nie ukrywamłem ale nie płacze a podpytuje, czy to moze być przyczyną - forum chyba jest od tego aby zapytać Kolegów (którzy również oferują swoją pomoc), a nie "błysnac" nic nie wnoszącym komentarzem czy moze tylko po to aby sie pochwalic jakie sie ma/miało zestaw aut...


Nie pomyślałeś, ze może mój przypadek może też komuś pomóc uniknąc podobnych problemów? Ok, tyle.


Case jest taki, ze nawet nie chciało im się wpiąć tej wtyczki aby w pełni przeprowadzić test GPFa bo wywala jej błąd...


Dzisiaj finalnie odebrałem auto po updacie soft`u (była przy okazji jakaś akcja) podpialem wtyczke (działa) przejechałem ponad 80km i nie ma błedów na desce (narazie) - musze jeszcze diagnostykę zrobić i się okaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, ze celowo i tego nie ukrywamłem ale nie płacze a podpytuje, czy to moze być przyczyną - forum chyba jest od tego aby zapytać Kolegów (którzy również oferują swoją pomoc), a nie "błysnac" nic nie wnoszącym komentarzem czy moze tylko po to aby sie pochwalic jakie sie ma/miało zestaw aut...

 

 

Źle mnie oceniłeś - gdybym chciał się pochwalić posiadanymi autami, to wpisałbym te porządne innych marek, a nie jedynie obecnie posiadane auta ze śmigłem. Sorki :lol: .

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam, nie byłem świadomy że ta klapka ma wpływ na wypalanie GPF. Sam tak samo zrobiłem zaraz po odbiorze samochodu wyjąłem bezpiecznik odpowiedzialny za silniczek od klapki i mam cały czas otwarta klapkę. Z otwartą klapka jeszcze jakoś ten samochód brzmi. Na zamkniętej klapce moim zdaniem jest dramat. Nie po to się kupuje Wersję M- performance. Ja teraz poważnie rozważam zainstalowanie downpipe od Fi Exhaust bo słyszałem samochód jedynie po takiej modyfikacji i brzmi obłędnie na otwartych klapkach. Mam świadomość że ASO może się przyczepić jeżeli chodzi o gwarancję zastanawiam się jedynie czy w takim przypadku traci się jedynie gwarancję na GPF i resztę wydechu czy mogą zabrać na cały samochód ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Już dawno się wyleczyłem z głośnych wydechów w autach codziennych. O ile w aucie które używam od czasu do czasu to ma sen. Ale w m340 aucie codziennym nie. Jak już to wymienił bym cały wydech na taki z któryś z Polskich firm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, nie byłem świadomy że ta klapka ma wpływ na wypalanie GPF. Sam tak samo zrobiłem zaraz po odbiorze samochodu wyjąłem bezpiecznik odpowiedzialny za silniczek od klapki i mam cały czas otwarta klapkę. Z otwartą klapka jeszcze jakoś ten samochód brzmi. Na zamkniętej klapce moim zdaniem jest dramat. Nie po to się kupuje Wersję M- performance. Ja teraz poważnie rozważam zainstalowanie downpipe od Fi Exhaust bo słyszałem samochód jedynie po takiej modyfikacji i brzmi obłędnie na otwartych klapkach. Mam świadomość że ASO może się przyczepić jeżeli chodzi o gwarancję zastanawiam się jedynie czy w takim przypadku traci się jedynie gwarancję na GPF i resztę wydechu czy mogą zabrać na cały samochód ?

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=396311&start=45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.