Skocz do zawartości

Transmission fault


prodbysanity

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Od ponad roku jestem szczęśliwym posiadaczem 08’ e61 530Xd. Niestety ostatnio zaniepokoiła mnie praca skrzyni.


Gdy samochód nie pokonał jeszcze dużej trasy skrzynia płynnie redukuje, wrzuca wyższe biegi.

Problem pojawia się gdy po przejechaniu dłuższego dystansu, w momencie gdy chcę wyprzedzić następuje redukcja po czym wrzucenie jednego a nawet dwóch biegów w górę. W tym momencie zauważyłem dwie możliwości. Odpuścić gaz i kontynuować jazdę lub docisnąć go mocniej co skutkuje błędem „transmission fault…” i wrzuceniem skrzyni w tryb awaryjny. (Po odczekaniu kilku minut, możliwa jest kontynuacja jazdy)


Od momentu pojawienia się tego problemu zdecydowanie ostrożniej zabieram się do wyprzedzania (najzwyczajniej boję się że podczas wyprzedzania wyrzuci mi błąd i spowoduje wypadek)


Przekopałem już tonę wpisów odnośnie błędów skrzyni, jednak poruszone tematy nijak nie zostały rozwiązane.


W pierwszej kolejności umówię się z mechanikiem na podpięcie samochodu pod komputer i zdiagnozowaniu błędów.

Na pewno nie jest to wina akumulatora. Był niedawno sprawdzany - stan techniczny 76%, stan naładowania ponad 80%.


Z tego co wyczytałem do tej pory najczęstszym przypadkiem jest wyciek poprzez miskę lub pęknięty plastik adaptera co skutkuje wyżej wspomnianymi objawami.

Do wymiany oleju w skrzyni (wymieniany co 100kkm) zostało mi jeszcze ok 15/20kkm ale zastanawiam się czy nie zrobić tego niedługo i przy okazji wymiany sprawdzić jak wygląda sytuacja ze skrzynią.

Czy możliwe, iż jest to wyłącznie błąd komputera czy nastawiać się na wymiane konwertera/mechatroniki czy nawet całej skrzyni?


Dodam, że w momencie wyskakiwania błędy transsmision fault nie słychać żadnego uderzenia/trzaśnięcia, skrzynia pracuje „bezgłośnie”


Z góry dziękuję za wszystkie porady


P.S.

Jestem nowy na tym forum, więc jeżeli nie udało mi się znaleźć wątku pokrywającego się z opisanymi objawami to bardzo przepraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz warto by było zdjąć mechatronikę, wymienić adapter, który może przepuszczać ciśnienie i tulejki uszczelniające, do tego nowy olej. Jeśli nikt jeszcze nie zaglądał do mechatroniki to warto chociaż wymienić w niej "tłoczki", grzybki, zwał jak zwał które najprawdopodobniej będą mocno zużyte. U mnie tylko jeden kształtem przypominał nowy, reszta zupełnie płaska. Do tego warto pomierzyć oporności solenoidów, lub jeśli dodatkowy wydatek w okolicy 1300 zł nie będzie wielkim obciążeniem to warto wymienić na nowe. Do tego obowiązkowo nowa płyta separacyjna i praca skrzyni powinna wrócić do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po wizycie u mechanika.


Po podpięciu kompa jedyne błędy jakie się pokazały to przepalone świece.


Tłumaczył, że przepalone niedostatecznie grzeją komorę co skutkuje błędem skrzyni (silnik nie jest dość nagrzany żeby mocniej zredukować).


Komputer pokazywał 5 świec cylindrów (oprócz 1). Błędy zostały wykasowane, jednak w planach mam zrobienie dłuższej trasy żeby sprawdzić czy sytuacja się powtórzy.


Finalnie po weekendzie jeszcze raz podpinamy samochód pod kompa i sprawdzamy świece wraz z modułem.


W razie wymiany świec macie jakiś faworytów? Mechanik polecił mi NGK.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika. Co mają świece do skrzyni biegów? Takich bzdur dawno tu nie było :) Poszukaj warsztatu specjalizującego się w BMW bo z torbami pójdziesz...

PS Świece - BERU, Sterownik do Roger-Nysa i od razu nowy przewód zasilający kup bo lubi się upalać.

Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tłumaczył, że przepalone niedostatecznie grzeją komorę co skutkuje błędem skrzyni (silnik nie jest dość nagrzany żeby mocniej zredukować).

 

Co za brednie :norty:


Oczywiste, że problem leży w skrzyni, czy to stary olej coś przytyka, czy tłoczki już się poddają. Świece żarowe mają tyle do tego co przepalona żarówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.