Skocz do zawartości

prodbysanity

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    2008 BMW 530Xd

Osiągnięcia prodbysanity

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Jestem już po wizycie u mechanika. Po podpięciu kompa jedyne błędy jakie się pokazały to przepalone świece. Tłumaczył, że przepalone niedostatecznie grzeją komorę co skutkuje błędem skrzyni (silnik nie jest dość nagrzany żeby mocniej zredukować). Komputer pokazywał 5 świec cylindrów (oprócz 1). Błędy zostały wykasowane, jednak w planach mam zrobienie dłuższej trasy żeby sprawdzić czy sytuacja się powtórzy. Finalnie po weekendzie jeszcze raz podpinamy samochód pod kompa i sprawdzamy świece wraz z modułem. W razie wymiany świec macie jakiś faworytów? Mechanik polecił mi NGK. Pozdrawiam
  2. Bardzo dziękuję za odpowiedź. Na jutro umówiony jestem z mechanikiem, podepniemy pod komputer i pobawimy się w dedukcję :D
  3. Witam, Od ponad roku jestem szczęśliwym posiadaczem 08’ e61 530Xd. Niestety ostatnio zaniepokoiła mnie praca skrzyni. Gdy samochód nie pokonał jeszcze dużej trasy skrzynia płynnie redukuje, wrzuca wyższe biegi. Problem pojawia się gdy po przejechaniu dłuższego dystansu, w momencie gdy chcę wyprzedzić następuje redukcja po czym wrzucenie jednego a nawet dwóch biegów w górę. W tym momencie zauważyłem dwie możliwości. Odpuścić gaz i kontynuować jazdę lub docisnąć go mocniej co skutkuje błędem „transmission fault…” i wrzuceniem skrzyni w tryb awaryjny. (Po odczekaniu kilku minut, możliwa jest kontynuacja jazdy) Od momentu pojawienia się tego problemu zdecydowanie ostrożniej zabieram się do wyprzedzania (najzwyczajniej boję się że podczas wyprzedzania wyrzuci mi błąd i spowoduje wypadek) Przekopałem już tonę wpisów odnośnie błędów skrzyni, jednak poruszone tematy nijak nie zostały rozwiązane. W pierwszej kolejności umówię się z mechanikiem na podpięcie samochodu pod komputer i zdiagnozowaniu błędów. Na pewno nie jest to wina akumulatora. Był niedawno sprawdzany - stan techniczny 76%, stan naładowania ponad 80%. Z tego co wyczytałem do tej pory najczęstszym przypadkiem jest wyciek poprzez miskę lub pęknięty plastik adaptera co skutkuje wyżej wspomnianymi objawami. Do wymiany oleju w skrzyni (wymieniany co 100kkm) zostało mi jeszcze ok 15/20kkm ale zastanawiam się czy nie zrobić tego niedługo i przy okazji wymiany sprawdzić jak wygląda sytuacja ze skrzynią. Czy możliwe, iż jest to wyłącznie błąd komputera czy nastawiać się na wymiane konwertera/mechatroniki czy nawet całej skrzyni? Dodam, że w momencie wyskakiwania błędy transsmision fault nie słychać żadnego uderzenia/trzaśnięcia, skrzynia pracuje „bezgłośnie” Z góry dziękuję za wszystkie porady P.S. Jestem nowy na tym forum, więc jeżeli nie udało mi się znaleźć wątku pokrywającego się z opisanymi objawami to bardzo przepraszam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.