Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.


Chciałbym się podzielić spostrzeżeniami i prosić o jakąś opinię.

Aktualnie użytkuję G05 z M-pakietem, po drogach typu autostrady i szybkiego ruchu.

Zrobiłem 40 tys. i przednie amortyzatory :duh: VDC (z cewką) zachowują się jak sprężynowa kanapa mojej babci w latach 80tych.

Serwis ASO podczas wykonywania serwisu (wymiana płynów, sprawdzenia ukł. jezdnego etc.) nic nie zauważył (nadmieniam, że jeżdżę tam wymieniać olej co 10 tysi).

Poprzednie auteczko BMW X5 e70 - którym jeździłem wiele lat i jakieś 400 tys. km. nawet pod koniec bytności, nie wykazywało oznak zaorania amortyzatorów, przy czym miałem opony (RunFlat) ciut wyższe i koła o cal mniejsze.

Teraz mam opony typu RunFlat, ale zawsze na takich jeździłem wszystkimi poprzednimi BMW, fakt - dealer sprzedając mi auto, postawił na oponach Bridgestone - poprzednio tej marki unikałem, są raczej twardsze od michałków, zatem przenoszą na układ zawieszenia 'więcej', ale jeżdżę po płaskich S-kach i autostradach. Nie mniej jednak, pojechałem na szarpaki, bo auteczko zaczęło dziwnie się zachowywać na drodze, w sumie byłem w dwóch stacjach diagnostycznych i wynik jest tak samo absurdalny - przednie amortyzatory nie nadają się do użytku, dodatkowo różnica między lewą i prawą stroną też jest znacząca na niekorzyść prawej - i byłoby to zrozumiałe jeszcze parę lat temu, jak nie było dróg i kierowcy z reguły brali pobocze lub jakiś problem na drodze prawą stroną.


Nie wiem co o tym myśleć, samochód ma 40 tys. :(

A odpowiedź z BMW - "...uprzejmie proszę o kontakt z Autoryzowanym Serwisem BMW, celem wykonania oględzin pojazdu. Na miejscu również zostanie Pan poinformowany o kolejnych krokach." - Z powyższej treści listu zrozumiałem, że teraz "już będą wiedzieli czego szukać - bo poprzednie oględziny uwarunkowane były tym, że serwis nie był dokładnie poinformowany", a może jeszcze powinienem pokazać paluszkiem?

Ręce mi opadają, skoro w ASO wcześniej nie zauważyli problemów, to pytanie czy w ogóle np: wymieniali olej? :|

Wracając - do tematu chyba oddanie amorków do Nagengastu będzie najlepszym wyjściem, natomiast ASO - to już zbędny wydatek, co o tym myślicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam jakieś podejrzenia (mam nadzieję niesłuszne), że przyczyna może być wożenie kół zimowych w bagażniku :idea:


Nie wiem od kiedy na szarpakach sprawdza się stan amortyzatorów?

A poza tym samochód z 2020r. jest zapewne na gwarancji więc ASO wymieni amorki na nowe.


EDIT:

Wymienienie pewnej firmy to zapewne spam. Jak już nabijesz posty to pewnie i link się pojawi... Może ktoś z BMW Polska tu zajrzy i zainteresuje się tematem. Takie zarzuty względem jakości BMW to poważna sprawa. Jak przypadek prawdziwy to przeproszą i wymienią. A jak nie to może w sądzie się skończy?

Opublikowano

Jak to się mówi - prosisz i masz.

Dziękuję za opinie i 'wsparcie'.


Gwarancja, to 2 lata i jest już po, dodatkowo, i klocki, i tarcze, i opony, są elementami zużywającymi się, amorki też należą do elementów zużywających się, nie myślałem tylko, że w wersji G05 tak szybko.


a co do producenta, to może jednak rzeczywiście, mógłby czasami ktoś od serwisu zajrzeć na forum, może czegoś by się dowiedzieli :norty:

próba (w moim odczuciu) zastraszania forumowiczów (nie wiem, być może przez przedstawicieli producenta - stąd ten oskarżający ton, a może to ja jestem przewrażliwiony) i zdegradowania postu tekstem w stylu :

"...Takie zarzuty względem jakości BMW to poważna sprawa. Jak przypadek prawdziwy to przeproszą i wymienią. A jak nie to może w sądzie się skończy..."

wydaje mi się być nie na miejscu, chyba się przeliczyłem i oczekiwałem jakiegoś wsparcia, podpowiedzi.

Ano właśnie co do przedstawiciela:

- przedstawiciel firmy BMW - totalnie olał mnie, przeprosin nie usłyszałem, a wymienić to mogą za jedyne 9k + ewentualnie co tam jeszcze wyjdzie...


Może cała ta sytuacja wywołuje we mnie niepotrzebne emocje, może źle odebrałem intencję odpowiadającego, za ewentualną pomyłkę przepraszam, ale w moim odbiorze - reakcja na mój pierwotny post, bardziej mnie tylko utwierdza w przekonaniu, że firma BMW idzie w znacznie innym kierunku, aniżeli, życzyliby sobie jej wieloletni klienci. :mad2:


Prosiłbym o postawienie się na miejscu klienta, który naprawdę był wiernym fanem marki i po latach lojalności traktuje się go jak kolejnego 'do złupienia'.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W BMW akurat zawieszenie jest objęte gwarancją. Tydzień temu wymieniono mi wahacz przy przebiegu 130kkm w ramach gwarancji.

Które to ASO jest takie oporne? Nawet "goodwill" nie zaproponowali?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nawet jak amorki się zużyły (co przy tym przebiegu byłoby mocno słabe) to oddawanie ich do regeneracji to już w ogóle słabe x2.

Ja bym jechał na ASO walczyć a jak nie to nowy zamiennik który idzie na pierwszy montaż.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

:D

OK


będę walczył !

dzięki za wsparcie !

(wolałbym nazwy ASO "na gorąco' nie wymieniać)


Upewniliście mnie że 40 tysięcy - to trochę mało na zużycie się amortyzatorów :|


Pozdrowionka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.