Skocz do zawartości

BMW F10 B47 buczenie


dumik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Już od dłuższego czasu zauważyłem buczenie z układu wydechowego i jak by utrata mocy minimalnie ... nie jest to cały czas , raz na tydzień.... jak auto zgasić i znów odpalić znika ...

dodam , zero błędów , dpf się nie wypala pod czas buczenia (sprawdzałem komputerowo )....możliwe ktoś przerabiał temat ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bank sie filtr wypala- mam tak samo.


NIewiem gdzie sprawdzasz stan, ale jesli w Bimmer Tool to przy B47 jest tak, ze jak sie zaczyna regeneracja to jest zielony ptaszek w opcji aktywna, ale paru kilometrach ten ptaszek znika (jakby byla nieaktywna), ale regeneracja caly czas trwa i sadza spada (temp jest wciaz wysoka). Jak zgaszisz silnik i odpalasz jest ciszej bo ja przerywasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego, wygodniej , powtórzę wygodniej będzie jak zakupisz sobie aplikację BTool + adapter bluetooth. Będziesz miał w każdej chwili wgląd na telefonie ( Android ) co dzieje się z filtrem DPF. Będziesz mógł sam wymusić wypalanie.

Uwierz mi , wypalanie bardzo często odbywa się na dojeździe do sklepu ( które przerywasz gasząc auto przed sklepem ) lub jak dojeżdżasz do pracy ( pomimo tego,że masz do pracy np. 30km to nie oznacza ,że ten proces rozpocznie cię zaraz po odpaleniu auta, może się zacząć gdy już kończysz trasę - i znowu przerywasz ten proces).


To wszystko powoduje ,że przybywa ci ropy w oleju silnikowym, rozrzedzając go ( to nie jest dobre dla elementów ruchomych silnika).

Moim zdaniem....... takie przerywanie wypalania powoduje ,że całe ciepło z filtra DPF jak i jego całego układu wydechowego promieniuje rozgrzewając pobliskie elementy auta. Często się słyszy ,że komuś cieknie olej z pękniętej lub nieszczelnej pokrywy zaworów. Bądź słychać ,że dużo szybciej pada lewa poduszka zawieszenia , która leży w bliskim sąsiedztwie z układem wydechowym. Na pewno wiele części leżących w sąsiedztwie tego układu dużo szybciej się starzeje ze względu na występowanie częstych i wysokich różnic temperur.


Wybór należy od ciebie.

Jak dbasz kolego, tak masz...... :cool2:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Powiem lepiej . Wypalanie nie startuje odrazu po odpaleniu nawet jeśli już jest zaplanowane bo się musi rozgrzać . Jak ktoś ma nawet 10-15 km do pracy to od jesieni do wiosny marne szanse na zrobienie całej procedury . ISTA można tylko wygodniej telefon na szybie czy obok w pionie w cupholderze i gotowe .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zależy to od kilku rzeczy....

Jaka jest temperatura na zewnątrz?

Ukształtowanie terenu?


Gdy jadę z prędkością 60km/h - 120km/h po płaskiej drodze to średnio muszę przejechać 13km - 15km


Gdy jadę z prędkością 60km/h - 120km/h pod delikatne wzniesienie to średnio muszę przejechać 9km - 11km.


Zostaje jeszcze temat wystudzenia układu wydechowego. Zazwyczaj robię dystans 2km - 3km aby temperatura spalin spadła poniżej 350°C.


Jeśli chcesz aby DPF nie zapychał się w ogóle musisz jechać z prędkością powyżej 150km/h.

Ja jadąc 160km/h po dłuższym dystansie poziom popiołu w DPF delikatnie/bardzo wolno spada ( bez procesu wypalania DPF ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.