Skocz do zawartości

Schemat tylnej wycieraczki


fast-bmw

Rekomendowane odpowiedzi

IMG-20220901-210503.jpg


IMG-20220901-210620.jpg


IMG-20220901-211028.jpg

Z tym sobie poradzisz, jest aplikacją WDS w sklepie Play, darmowa.

Gdzieś widziałem chyba filmik jak gość naprawiał elektronikę w silniczku. Nie wiem czy mój wogole jest sprawny. A jeśli instalacja będzie w klapie i na zawiasie cała a silniczek uszkodzony to spryskiwacze też nie będą reagować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W prawym nadkolu masz zbiornik na płyn i tam jest od 1 do 3 pompek w zależności od wyposażenia auta. Pompka przód i tył (kombi) jest tego samego typu, jeśli masz ksenony to trzecia jest inna, mocniejsza. Warto wymienić wszystkie, to nie są drogie rzeczy, a dostęp nie należy do najłatwiejszych szczególnie w zimie. Kupowałem FEBI, działają drugi rok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W prawym nadkolu masz zbiornik na płyn i tam jest od 1 do 3 pompek w zależności od wyposażenia auta. Pompka przód i tył (kombi) jest tego samego typu, jeśli masz ksenony to trzecia jest inna, mocniejsza. Warto wymienić wszystkie, to nie są drogie rzeczy, a dostęp nie należy do najłatwiejszych szczególnie w zimie. Kupowałem FEBI, działają drugi rok.

Super. No na razie sprawdzę czy dochodzi prąd i czy same pompki działają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać co tam doszedłeś z tym...

A z tym mikrostykiem robiłeś już?

Jeszcze nie działałem. czasu brakuje. Ale będę pisał jakby co.

A mikrostyk szukałem z jakiś zabawek , pilotów. Jeszcze do elektronicznego sklepu się muszę udać ale to pod koniec tygodnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ok jak cos to daj znac co i jak

Dziubałem dziś przy zamku szyby. Pod obudową wychodzą przewody od mikrostyku. Miałem pękniętą kostkę więc je zlutowałem.

Od góry w obudowie powinny wychodzić dwa przewody do mikrostyku. Jeden miałem urwany. Taki kikut wewnątrz wystawił więc do niego dolutowałem przewód. I po zwarciu szyba się otwiera. Na dziś koniec. Jutro będę lutował do niego mikrostyk (z automatycznej sekretarki z telefonu stacjonarnego) i jakoś go zamontuje. Dorobię estetyczną zaślepke i musi działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zrobione. Jak pisałem, kawałek płytki z mikrostykiem oszlifowałem na kształt otworu tak żeby mikrostyk opierał się o przycisk pod wycietaczką i by można było go wcisnąć. Do płytki dolutowałem kable wychodzące z klapy. Do robiłem estetyczną zaślepke z czarnego tworzywa i działa jak BeeMka chciała
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dobrałem się do kabli na zawiasie klapy. Były a raczej są w kiepskim stanie. Lutowanie w tym miejscu to kiepski pomysł. Wolałby aby w miejscu gdzie przewody pracują przy otwieraniu i zamykaniu klapy były w jednym kawałku. Myślałem wymienić odcinki od głośnika do mniej więcej połowy klapy. Co wy na to?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pr,odu pod nadkolem masz zbiorniczek sprawdz silniczek czy nie spalony.

Ile placiles za przewody?

Pompka chodzi, leje wodę na szybę a to oznacza że i manetka sprawna bo daje sygnał. A silniczek wycieraczki stoi. Może płytka.

A kable miałem. Zbieram takie rzeczy. Nowa wiązka 8 żył. Więc kolory mi się powtarzały ale odpowiednio je poznaczyłem i łączyłem pojedynczo.


Tylko moje przewody są troszkę grubsze. W zawiasie się mieszczą ale pod plastikiem i uszczelką wzdłuż ramki klapy było trochę zabawy by je estetycznie schować .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na Allegro zestaw naprawczy tych kabli. Kolory i grubości przewodów jak oryginał. Ale raz cena duża. A dwa, są to krótkie odcinki w pęczku z zrobionymi końcówkami do zaciskania. Tylko że jeden ich koniec będzie gdzieś prZy zawiasie na górze klapy. Tak jakoś wyjdzie. I wszystkie te złączki będą w jednym miejscu. Zrobi się takie przegrubiebie że to dopiero będzie Meksyk schować pod plastik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem prąd w kostkach od silniczka.

Wpiąłem się w czerwony przewód dużej kostki 3pin a potem mierzyłem przejście między tym kablem (czerwony gruby) a kablami od sterowania z kostki 6pin.


Manetka w pozycji 0

prąd jest tylko w kablu brązowo-żółtym (4)


Manetka w pozycji 1 czyli włączona wycieraczka tylna,

prąd jest w brązowo-żółtym(4). I biało-czarnym (1).


Manetka w pozycji 2 czyli tylny spryskiwacz:

prąd jest w brązowo-żółtym(4) oraz w czarnym(2).

Wszędzie 12v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.