Skocz do zawartości

Tylna klapa mikrostyk


Kindaszek1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzisiaj zabralem sie za tylna klape po rozkreceniu tapicerki klapy udalo sie otworzyc szybe ktorej otwieranie nie dziala tak jak i wycieraczka spryskiwacz podgrzewanie szyby oraz swiatlo stop. Czy ktos wie ktore to sa bezpieczniki za to odpowiedzialne bo szukam w necie i nie znalazlem.


Po zdjeciu oslon plastikowych na zawiasach przewody wygladaja na nieuszkodzone.


Wycieraczka stoi w miejscu ani niedrgnie rozruszam ja wd40 itd


Silniczek wycieraczki na ostro chodzi ale po podlaczeniu przewodow do kostki przed plytka juz nie dziala- bede mial na podmiane to zobacze moze cos z ta plytka nie tak, jest prad w kostce...


Zamek szyby dziala po podlaczeniu na ostro, w kostce brak napiecia


Pompka spryskiwacza tylnej szyby nie slyszalna jutro zobacze do niej.


Mikrostyk i tu sie zaczyna pytanie czy on jest rozbieralny?

Probowalem zdjac gorna pokrywke ale nie poszlo. Jest tam taka malutka srubeczka ale kreci sie w kolko i nic to nie daje. Rozbieral ktos juz to ustrojstwo?


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies wyczytalem ze przewody od mikrosstyku ida z lewej strony pod oslona plastikowa jak zawias tam te przewody wygladaja ok a jak otworze szybe to na srodku na gorze mam gumowe zabezpieczenie przed woda i tam sa kostki tylko niewiem ktore przewody sa od mikrostyku a do niego nie wiem jak sie dostac a nie chce polamac bo pozniej juz nie poskladam...


Druga opcja jest taka ze wyciagnalem odziwo blende bagaznika i nic nie polamalem i w niej zrobie guziczek do otwierania szyby bezposrednio polaczone z zamkiem... cos wymysle blenda juz jest przerobiona jak narazie na jedna lampke oswietlania tablicy z sedana troche roboty ale jest to do zrobienia.


Najlepiej chcialbym rozebrac ten mikrostyk i zobaczyc do srodka tylko niewiem w jaki sposob aby go nie polamac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Wycieraczka stoi w miejscu ani niedrgnie rozruszam ja wd40 itd

nie sadze aby dalo jakikolwiek wynik. Zdemontuj ramie wycieraczki, odkrec caly ten element i wloz w imadlo i zacznij lac wd 40 i podgrzewac.

Tam jest zaschniety smar ktory to zespolil na dobre. Uwazaj, bo ten element jest zrobiony z "ruskiej stali - czyli lamliwy - dlatego wloz do imadla.

Da sie to rozruszac przy odpowiedniej dozie lagodnosci - nic na chama. Po uruchomieniu, nalezy tylna wycieraczke uzywac choc raz w tygodniu.

 

Mikrostyk i tu sie zaczyna pytanie czy on jest rozbieralny?

Probowalem zdjac gorna pokrywke ale nie poszlo. Jest tam taka malutka srubeczka ale kreci sie w kolko i nic to nie daje. Rozbieral ktos juz to ustrojstwo?

ja to rozbieralem..... Srubke nalezy odkrecic i zdjac ten gorny dekielek. U mnie cala plytka tam znajdujaca sie byla w wodzie. Kupilem caly nowy element i dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieodkreci tej srubeczki bo kreci sie w miejscu jedyne wyjscie to zdjac klapke mikrostyku na calego ale pozniej musi zawitac nowy a cena powala z nog...

Co do calego elementu rozmawialem z kumplem ktory sprzedawal szybe wlasnie z tym calym elementem bo nie mogl tego odkrecic.

Podmienialem silniczek i drugi tez nie dziala wiec prawdopodobnie cos ze sterowaniem jest nie tak albo manetka uszkodzona przy kierownicy lub silniczek drugi tez jest uszkodzony.

Do silniczka wycieraczki ida dwie wtyczki jedna zasilanie a druga taka mala chyba od sterowania- ktos wie jakie kabelki tam odpowiadaja za sygnal po wcisnieciu manetki tylnej wycieraczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieodkreci tej srubeczki bo kreci sie w miejscu jedyne wyjscie to zdjac klapke mikrostyku na calego ale pozniej musi zawitac nowy a cena powala z nog...

Co do calego elementu rozmawialem z kumplem ktory sprzedawal szybe wlasnie z tym calym elementem bo nie mogl tego odkrecic.

Podmienialem silniczek i drugi tez nie dziala wiec prawdopodobnie cos ze sterowaniem jest nie tak albo manetka uszkodzona przy kierownicy lub silniczek drugi tez jest uszkodzony.

Do silniczka wycieraczki ida dwie wtyczki jedna zasilanie a druga taka mala chyba od sterowania- ktos wie jakie kabelki tam odpowiadaja za sygnal po wcisnieciu manetki tylnej wycieraczki?

Dzisiaj sprawdzę jak pogoda pozwoli. Jeszcze w klapie kabli nie patrzyłem ale po wymianie spalonego bezpiecznika w bagażniku, pojawił się prąd na wtyczce po włączeniu manatki. Nie pamiętam kolorów. Ale silniczek wycieraczki ani spryskiwacza nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieodkreci tej srubeczki bo kreci sie w miejscu jedyne wyjscie to zdjac klapke mikrostyku na calego ale pozniej musi zawitac nowy

u mnie tez sie krecila. Srubke rozwiercilemi zdjalem ta pokrywke. Jak zdejmiesz ramie wycieraczki, to od strony ramienia widac miedziana opaske - w niej chodzi srubka. Mozna probowac od strony wycieraczki rozwiercic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzę jak pogoda pozwoli. Jeszcze w klapie kabli nie patrzyłem ale po wymianie spalonego bezpiecznika w bagażniku, pojawił się prąd na wtyczce po włączeniu manatki. Nie pamiętam kolorów. Ale silniczek wycieraczki ani spryskiwacza nie działa.

 


Wymieniles bezpiecznik i pojawil sie prad ale na ktorej wtyczce tej szerpkiej z 3 podajze kabelkami czy w tej malutkiej.


U mnie w tej szerokiej jest 12v nie zaleznie czy manetke wciskam na tylnia wycieraczke, jest tam prad nawet przy zamknietym aucie

...

A chodzi mi o ta waska malutka kostke tam jest chyba sterowanie co idzie z manetki do modulu silniczka.


Czy ma ktos jakis schemat albo info o tej malej kostce jakie kabelki powinny miec prad czy cos zeby wyeliminowac polaczenie manetka<>mala kostka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez sie krecila. Srubke rozwiercilemi zdjalem ta pokrywke. Jak zdejmiesz ramie wycieraczki, to od strony ramienia widac miedziana opaske - w niej chodzi srubka. Mozna probowac od strony wycieraczki rozwiercic.

 

Dzieki za porade


Tam moze sie u mnie okazac ze jest wszystko ok a ja to chce sciagac... Pierw nalezy uruchomic silniczek wycieraczek zeby chodzil bo moze byc taka sytuacja ze to jest wszystko ze soba polaczone np odepniesz lampki podswietlania rejestracji to nie dziala otwieranie klapy mikrostykiem, odlaczysz silniczek wycieraczki bedzie pokazywac otwarty bagaznik i tu fajnie by bylo gdybym podpial drugi silniczek ze sprawnym modulem i wszystko zaczeloby dzialac :) ale to takie gdybanie...

Pierw jak mi czas na to pozwoli bede probowal uruchomic silniczek tylko niewiem gdzie szukac pradu w kostce od sterowania po wcisnieciu manetki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzę jak pogoda pozwoli. Jeszcze w klapie kabli nie patrzyłem ale po wymianie spalonego bezpiecznika w bagażniku, pojawił się prąd na wtyczce po włączeniu manatki. Nie pamiętam kolorów. Ale silniczek wycieraczki ani spryskiwacza nie działa.

 


Wymieniles bezpiecznik i pojawil sie prad ale na ktorej wtyczce tej szerpkiej z 3 podajze kabelkami czy w tej malutkiej.


U mnie w tej szerokiej jest 12v nie zaleznie czy manetke wciskam na tylnia wycieraczke, jest tam prad nawet przy zamknietym aucie

...

A chodzi mi o ta waska malutka kostke tam jest chyba sterowanie co idzie z manetki do modulu silniczka.


Czy ma ktos jakis schemat albo info o tej malej kostce jakie kabelki powinny miec prad czy cos zeby wyeliminowac polaczenie manetka<>mala kostka?

 

Na dużej kostce czerwony kabel to plus stały. Na tej małej kostce jest sterowanie. I tam plus u mnie pojawia się raz na niebieskim kablu raz na innym zależnie od ustawienia manetki. Jeszcze nie sprawdzałem reszty funkcji z braku czasu. Ale już mam wszystko po rozkręcane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne rzeczy. Przykreciłem silniczek do klapy. Włączyłem zapłon i się ruszył- obrócił wycieraczke w lewo i się zatrzymał. I dalej nie chodzi. Ale za to zaczął działać spryskiwacz. Jeszcze kabli nie sprawdzałem na zawiasie. Może przekaźnik coś nie tak?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj po ciemku patrzyłem. Jak dam radę to dziś sprawdzę. A silniczek tak jak pisałem. Zrobił zwrot do punktu spoczynkowego i dalej nic. Do niego napięcie dochodzi skoro mógł wykonać manewr powrotu (to tak jakby podczas pracy wycieraczki, ją wyłączyć a silnik ustawi i zatrzyma wycieraczke zawsze w tej samej pozycji niezależnie od momentu w którym ją wyłączamy.)

Wychodzi na to że coś nie tak ze sterowaniem.

Musiałbym wiedzieć który kolor kabla małej wtyczki odpowiada za uruchomienie silniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie napiecia sie pojawiaja na malej kostce?

No właśnie. W jednym kablu 12v a w innym 0,4v. To coś dziwnego. Albo zwarcie albo tak ma być ...

 

Mozesz opisac dokladnie jaki kabel jakie napiecie?

A udalo Ci sie ta wycieraczke lub silniczek juz uruchomic?

Byłem dziś w garażu ale zająłem się lutowaniem mikrostyku otwierania szyby. Nie patrzyłem tych kolorów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz opisac dokladnie jaki kabel jakie napiecie?

A udalo Ci sie ta wycieraczke lub silniczek juz uruchomic?

Byłem dziś w garażu ale zająłem się lutowaniem mikrostyku otwierania szyby. Nie patrzyłem tych kolorów

 


Na razie nie dam rady sprawdzic jaki to kolor ma 0.4v bo odpuscilem ta robote ze wzgledu na brak czasu.

Jakbys mogl to sprawdz w ktorym kabelku w malej kostce pojawia Ci sie napiecie po uruchomieniu wycieraczki z manetki wtedy sprawdze u siebie zeby wyeliminowac manetke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.