Skocz do zawartości

f10 520d traci moc


Krzypa27

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moim bmw f10 520d 184km 2010r.

Auto czasami traci wyraźnie moc ale po zgaszeniu i odpalaniu czuć poprawę.

Jak ostrzej pojadę to czasami wyrzuca komunikat https://zapodaj.net/07552477a0f4c.jpg.html http://zapodaj.net/07552477a0f4c.jpg.html ( Napęd) jedz wolno dalej. Pełna moc silnika niedostępna. Sprawdź w Twoim serwisie.


Po podpięciu komputera wyrzuca takie błędy:


25C800 czujnik przeciwciśnienia spalin: czujnik zmiany biegów poza wartością tolerancji ( nieciągły )

245400 system filtra cząstek stałych: minimalna dolna wartość graniczna różnicy ciśnień ( nieciągły )

29B500 zarządzanie mocą, status akumulatora: usterka akumulatora ( stały )

288F00 sterowanie zasilaniem: zmniejszenie liczby lub odłączenie poszczególnych odbiorników ( stały )

244C00 sterowanie doładowaniem, sterowanie odchyłką: Doładowanie niskie / dodatnia regulacja odchyłki ( nieciągły )

25C400 czujnik przeciwciśnienia spalin, niewiarygodna dynamika sygnału ( nieciągły)


Co ją może boleć i od czego zacząć? Z góry dzięki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Musisz doładować akumulator.

Następnie zarejestrować go i skasować błędy.

Akumulator doładowuje się prostownikiem przynajmniej dwa razy w roku , przed zimą i latem. Jeśli masz większy deficyt energii to doładowywanie akumulatora robisz częściej.


Zaopatrz się w interfejs Bluetooth i aplikację płatną BTool

Dzięki niej zarejestrujesz akumulator, skasujesz błędy i będziesz mógł kontrolować wypalanie filtra DPF .


https://allegro.pl/oferta/elm327-icar2-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-polski-8194134208




Kolejne błędy mówią o problemie z filtrem cząstek stałych bądź czujnikiem różnicy ciśnień......


DPF może być niesprawny, zobacz czy masz mocniej niż zazwyczaj brudną końcówkę rury wydechowej?


Czujnik różnicy ciśnienień .......... albo masz niesprawny , albo masz problem z zasilaniem czujnika ( patrz....... zły styk w kości przy czujniku lub ułamany/przerwany przewód) albo gumowy przewód łączący czujnik z DPF masz nieszczelny?






_________________________________________________________






Jak już zaopatrzysz się w w/w aplikację to na jej podstawie odczytamy parametry czujnika . Dzięki temu może szybciej ocenimy miejsce/przyczynę awarii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Wydech czysty. Zamówię i będę obserwował DPF no i oczywiście doładuje akumulator.

A błąd 244C00 sterowanie doładowaniem, sterowanie odchyłką: Doładowanie niskie / dodatnia regulacja odchyłki ( nieciągły ) czym może być spowodowany? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Od czterech lat mam ten sam błąd.

Może on dotyczyć wielu spraw. Najczęściej pojawia mi się w czasie wyjazdu na wakacje , na południe Europy.

Ogólnie nic się nie dzieje z BMW , tak więc nie panikuje - obserwuję i czekam na coś konkretnego.


Obstawiam kilka rzeczy...

- niewłaściwe działanie przepustnicy

- niewłaściwe działanie przepływki

- niewłaściwe działanie geometrii turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Po zakupieniu interfejsu, programu b tool expert oraz prostownika sena 4a ( nie zaszalałem ) wziąłem sie za sprawdzenie samochodu. Ładowałem go prawie 30 godzin po czym po podpieciu interfejsu pokazuje b986b2596e047.jpg

Po skasowaniu błedu i adaptacji z programu akumulatora pokazało 5f6adc9d0bdee.jpg

Błąd się usunął lecz po ponownym uruchomieniu auta powrócił :mad2:


Wszystkie błędy jakie pokazuje po uruchomieniu aplikacji ( po odczycie wszystko skasowałem )

5d7e37786a670.jpg

963dccf37ca0e.jpg

273122637f874.jpg

7f51ebca8c515.jpg

c69e084470e2e.jpg

d28b38c6dd3c9.jpg

59f4fb6f0e133.jpg


Parametry podczas pracy silnika ( Wtryski )

70e3e083f49f2.jpg


Parametry podczas pracy silnika ( DPF )

1ccf531b52040.jpg


Parametry podczas jazdy


44eaac4290fce.jpg

dedc66548f0af.jpg

1c6b41a2d389b.jpg

47f868cb72a3d.jpg


Przepustnica na postoju


8c1c24e925265.jpg


Akumulator po ok 15 km


ac3c33baa3eee.jpg


Błędy po jeździe ( zaznaczyłem tylko motor )


a30c7417133f9.jpg


Nie wiem czy to coś przeszkadza ale często pojawiał mi sie ten komunikat


80bbbb2f0ee1c.jpg



Z góry dziękuje wszystkim :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz uszkodzony czujnik ciśnienia spalin. Wartości jakie pokazuje ok -400hPa to jakaś głupota. Powinno być w okolicach zera jak silnik jest zgaszony. Po zapaleniu i dodaniu gazu ciśnienie rośnie w zależności od stanu filtra dpf. Ale powinny to być wartości na poziomie kilkudziesięciu hPa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Ten czujnik co wstawiłem z allegro jest wsteczny? Bo nigdzie nie mogę znaleźć, a jak szukam wyskakują mi dwa różne czujniki ciśnienia spalin. Nawet jak dzwoniłem do aso to nie wiedzieli, który to będzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Najlepiej jak zobaczysz jaki masz obecnie . Dostęp w miarę dobry powinien być . Jak staniesz przodem do silnika to po lewej nad katalizatorem będzie . Połączony takim gumowym wężykiem do metalowej cienkiej rurki od katalizatora . Chyba że jest wersja z 2 wężykami . Odczytasz numer katalogowy i szukasz taki .Można zaryzykować używkę . Skoro ten przedstawia bzdury to sprawny powinien wartość około 0 przedstawić . Czasami jest lekko na plusie ale to po 2 jazdach się koryguje .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1VnYcdxd5s


1VnXmqtNfB





_________________________________________________________






FutFSZSk


EWjUL6z8





_________________________________________________________





Część nr.5 lub nr.7........



686x484


https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/13_1529-czuj-przeciwpyl-f-paliwelem-dod/i55803/kL/sN

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za pomoc. Dzisiaj podjechałem po ten czujnik i od razu nowy przewód. Po wymianie i skasowaniu błędu jest ok. Zrobiłem 100km i błąd nie wrócił i auto też raczej zbierało się dobrze. Ciśnienie wsteczne pokazywało podczas jazdy miedzy +19,a +70. Mam nadzieję, że będzie dobrze. Jeszcze tylko zostaje akumulator nowy założyć. Dzięki jeszcze raz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po naładowaniu akumulatora na 85% i zrobieniu procedury błąd się usunął ale po ponownym odpaleniu powrócił. Po odpaleniu stopień naładowania spadł na 69% nie wiem czy to dużo. Wyżej wstawiłem zdjęcia jak reagował akumulator, gdy go ładowałem.


Wczoraj po ok 100km mam stopień naładowania 85%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może sprawdź masę?

Ustawa miernik elektryczny na pomiar stałego napięcia, na 20V.

Zaangażuj do tego jeszcze jedną osobę, która odpali auto.

Jedna sonda miernika musi dotykać bloku silnika a druga gołej śruby nadwozia. W czasie odpalania auta napięcie nie powinno przekroczyć 0,5V.

Jeśli przekroczy , to masz słabą masę.

Do tego najlepszy byłby miernik analogowy. Miernik elektroniczny z pamięcią największej wartości też byłby OK.

Zwykły elektroniczny może nie zdążyć pokazać Max wartość napięcia. Ale spróbuj....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko mi się wydaje, że ten akumulator jest od nowości bo ma logo bmw chyba, że ktoś kupił oryginalny. W moim posiadaniu auto jest 3 lata. Ciężko stwierdzić bo auto czy zimno czy ciepło zawsze odpala. Jedynie ten błąd którego nie mogę usunąc no i czasami lampy powitalne się nie zapalają.

Też dodam, że auto użytkowane jest 1-2 razy w tygodniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ile razy jest używane nie jest istotne. Ważne jest ile czasu trwa jednorazowo jazda?


Na plusowej klemie masz cztery cyfry. U mnie jest 3813, tj.... 38 tydzień 2013 roku.

Mój Aku ma 9 lat. Jak na razie nie zawiódł mnie ani razu. Może dlatego,że w miarę często go doładowuję ( ok. 4 razy w roku ). Też mało jeżdżę, tak więc mam deficyt energetyczny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli akumulator ma 12 lat to jest duża szansa ,że jego dni są policzone......?

Wiesz co , aby stwierdzić w jakim stanie jest akumulator należy go w pierwszej kolejności naładować i poddać badaniu ( należy podać obciążenie ) . Na oko to ciężko stwierdzić. Pisałeś wcześniej,że auto odpala ci bez problemów?


Sprawdź tą masę, doładuj akumulator , skasuj błędy, zrób rejestrację akumulatora i w czasie pierwszej jazdy w ukrytym menu poobserwuj wartości napięcia w czasie jazdy. W aplikacji BTool masz też pomiar prądu akumulatora oraz alternatora.

Dobrze by było sprawdzić wartości napięcia w czasie pracy silnia na akumulatorze i silniku.....?

Podaj wartości po rozruchu auta , po przejechaniu 50 km i 100km ( oraz podaj jak była temperatura na zewnątrz ). Na tej podstawie porównam je do swoich i może coś tam będę mógł powiedzieć jeśli chodzi o sprawność twojego Aku....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na pierwszy rzut oka co myślisz? Akumulator do wymiany?

Naładuj aku. podjedź do elektryka samochodowego i niech sprawdzi miernikiem do testu aku. ile zostało pojemności i prądu rozruchowego z jego pierwotnych parametrów. Prosty i szybki test który diagnozuje kondycję aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.