Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Otóż od niedawna pojawiły mi się pod podwoziem (chyba w zawieszeniu) głośne stuki przy przejeżdżaniu przez nierówności . Te stuki są głośne i metaliczne. W zawieszeniu nie ma żadnych luzów , dla pewności wymieniłem po kolei łączniki stabilizatora , amortyzatory , poduszki górne amortyzatorów , tuleje tylne przednich wahaczy . Po każdej wymianie robiłem jazdę próbna i zawsze była cisza przez kilka kilometrów potem pojawiały się stuki z powrotem i tak za każdym razem.

Podczas w wymiany samochód był na podnośniku . Może podnoszenie samochodu miało wpływ na chwilowe zaniki stuków.Nie wiem co mam o tym sądzić . Co wy na to ? Gdzie szukać przyczyny ?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Wahacz eLka. Tuleje są niewymienialne w OE, ale chyba Lemforder ma tak, że jak kupisz wahacz to potem możesz dokupić tylko tuleje.

WAHACZ-PRZOD-LEWY-BMW-Z4-E85-2-0-3-0-02-09

Opublikowano
Wahacz kupiłem , ale go nie montowałem bo stwierdziłem , że tuleje są w porządku (zero luzów) . Wymieniłem tylko tylną tuleje , ale tak dla pewności . Zastanawia mnie tylko to , że stuki są po kilku kilometrach po zdjęciu z podnośnika.
Opublikowano
A czy przekładnia kierownicza może generować takie luzy.
Opublikowano
A ucieka ci płyn do wspomagania? Na luźnej przekładni podejrzewam wyrobiłyby się teflony, uszczelniacze i by coś tam ciekło. Choć jest to w sumie możliwe i bez tego. Odkręcałeś całe drążki kierownicze od niej i patrzyłeś? Ciekawe jest to, że stuka tylko po rozgrzaniu, bo wygląda jakby to wydech i kat się gdzieś luzował, ewentualnie jakaś osłona termiczna, ale ona z kolei by waliła cały czas. Jak zgasisz na ciepłym, poczekasz 5 minut, odpalisz i pojedziesz to stuki występują znowu? Mam nadzieję, że elementy dokręcałeś już w aucie na kołach :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

przekładnia nie musi lać, żeby stukała, może być wyrobiona na listwie

Amortyzatory, poduszki amortyzatorów sprawdzić jeszcze. Jak amortyzator uszkodził się w środku ale nie wylał to też mogą być takie objawy. Można to poznać po tym, że w jedną stronę auto skręca mniej stabilnie

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
Amortyzatory są nowe i poduszki .Wahacze wymieniłem jednak na nowe .Zdemontowane były w dobrym stanie . Przekładnia jest sucha .Czy do sprawdzenia przekładni trzeba wymontować końcówki drążków z piasty . czy można to zrobić inaczej ? Szarpiąc za końcówki drążków przez gumy z obu stron prawie nie wyczuwalne luzy .Wykluczyłbym tłumik bo stuki pochodzą z przodu .
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam, udało się rozwiązać problem? U mnie podobne objawy tyle ze w z4 g29. Po rozpoczęciu jazdy cisza, jak trochę agresywniej pojeżdżę to zaczyna stykać, metaliczny dźwięk. Po takiej jeździe na postoju jak łapiąc za felgę i wymuszając ruch do przodu i do tylu słyszalny stuk i wyczuwalny luz (zarówno z lewej jak i prawej strony). ASO wymieniło lewy wahacz ale stukanie pozostało. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.