Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:?: Witam,

 

Mam pytanie czy jest potrzeba zrobenia reste komp. wymieniałem swiece bo nie paliły wszystkie gary, zalewało mi je z walnietej uszczelki pod klawiaturą, przy awarii pompy wody wywaliło wode i temeratura niezle wrosła ale jest juz szczelnie, czujnik temperatury z filtra powietrza dyndał sobie na sznurku bo poprzedni właściciel" tjunigował" to auto i miał sportowy filtr:) wyjąłem przepływkę by sprawdzić czy jest ok.?chyba tak?

 

Czy po tych wszystkich moich poczynaniach należy resetować komp?

Dzięki wielkie za rady

:hand:

Bez gazu nie ma JAZZU....
Opublikowano
Czy po tych wszystkich moich poczynaniach należy resetować komp?

 

Ty nie pytaj, tylko resetuj. :mrgreen:

 

Po "przygodach" z byłym właścicielem (niech mu ziemia lekką będzie), komputer może mieć całą furę błędów w pamięci.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Radze reset tak jak koledzy. Jeśli chcesz zaoszczędzić to mam instrukcję jak to zrobić samemu. Wygrzebałem niedawno na forum tą instrukcję jeszcze nie zdążyłem wypróbować.

1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus

2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie

3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2

4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"

6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut

7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut

Cool teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu

( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie

9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

 

Może doświadczeni koledzy powiedzą czy to działa?

BMW forever!!!
Opublikowano

... zadałeś pytanie retoryczne :mrgreen: musi zadziałać - tzn Twój opis resetu - ja tylko wydłużam czas pracy na biegu jałowym do zagrzania płyny w układzie / skład mieszanki " przy ssaniu " / w zależnosci od tem. otoczenia przy resecie i w pkt 4 dla tych co robią to pierwszy raz - chodzi o zwarcie klem przy odączonym aku .....

 

zresztą można poczytać w dziale " zrób to sam " też jest podobny opis ...

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
.

zresztą można poczytać w dziale " zrób to sam " też jest podobny opis ...

 

nie podobny tylko identyczny :mrgreen:

 

i oczywiscie nie radze zadnych przygazówek na zimnym silniku !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.