Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panie i Panów.

Na wstępie zaznaczę, że nie jestem mechanikiem a jedynie użytkownikiem.


Opis sytuacyjny

09.2021 zakupiłem tytułowe autko. Autko w momencie zakupu miało na liczniku 191 tyś. Podstawiłem je do warsztatu "Foltyn" w poznaniu na wymianę wszystkich płynów i filtrów silnik + skrzynia biegów.

Ogólnie zadowolony jestem z tego warsztatu i to nie będzie tematem tej rozmowy. Panowie wymienili mi olej na 5W30 Motul.


Problem

Poruszając się głównie po mieście po około 500 kilometrach zapaliła mi się kontrolka oleju :shock:

Udałem się do najbliższego warsztatu, gdzie potwierdzili ubytek około litra oleju. Powiedzieli, że spuścili całość i sprawdzili z instrukcją ile brakowało do normy. Olej uzupełnili.

Dodatkowo poprosiłem ich o wymianę czujnika oleju. Wydawało mi się że zareagował o wiele za późno. Poprosiłem o czujnik z oryginału.

W tym silniku nie ma możliwości dołożenia "bagnetu" jest to informacja z salonu BMW.

Kupiłem 1L Castrol Edge 5W-30 LL i tak sporadycznie dolewałem do stanu.

Kupiłem 400ML FORTE oil fortifier. Jest to preparat obniżający spalanie oleju, wlałem całość - zgodnie z zaleceniem producenta.

Dbam bardzo o auto, jeżdżę nim normalnie. Przygotowałem do wypadu nad morze i szok...

Spalił mi 2L oleju na 260 KM.

Wyruszając z poznania miałem 3/4 stanu. Dojechałem do Kołobrzegu i miałem 1/3. Dolałem 2L Castrol Edge 5W-30 LL jakie miałem na czarną godzinę i nadal pokazuje 1/3 stanu :cry2:

ps. zrobiłem test. 10 minut na wolnych obrotach, przy gazowałem ale spaliny nie były niebieskie.


Pomocy..

Czytałem troszkę o tych problemach, ale chciałbym wysłuchać Waszych sugestii.

Poniżej zamieszczę jakie rozwiązania biorę pod uwagę.


Solucja

- dolewać olej i jeździć ?

- płukanka silnika i wymiana oleju na 5w40 lub 5w50 ?

- wymiana uszczelniaczy zaworowych - słyszałem, że są dwie metody - znacie może koszty lub warsztaty poznań i okolice godne polecenia ?

- czy może być jeszcze inna przyczyna ? (pod autem nie ma plam oleju)


pozdrawiam.

Przemo

Opublikowano

Dodam tylko że z tym spalaniem oleju tak właśnie jest, że jeżdżąc w krótkich cyklach miejskich możesz odnosić wrażenie że problemu nie ma, jednak silniki BMW pracują na bardzo wysokiej temperaturze i trasa kilkaset kilometrów może dopiero obnażyć problem.


Z tego co kojarzę to N46 ma pompę wody mechaniczną więc ta termika nie jest jeszcze tak złożona, jak z pompą elektryczną, można spodziewać się prostej zależności że temperatura wody ustali się podczas jazdy na taką jaką wypuszcza termostat, a olej nagrzeje się powiedzmy po godzinie do jakiejś swojej temperatury zależnej od obciążenia(myślę że dla takiego motorku jazda po trasie to spore obciążenie).


Teraz zależnie od stanu i rodzaju tego oleju pewnie będzie on mniej lub bardziej przypominał wodę niż to co uzyskujesz w jeździe miejskiej.


Pytanie czy nie lepiej zostawić to auto do dojechania w mieście, skoro wtedy nie masz problemu z ubywaniem oleju.


Pewnie wymiana uszczelniaczy zmniejszy problem o 30%, potem pierścienie i honowanie kolejne 30%, ale w między czasie włożysz w auto tyle ile jest warte i będzie brało olej tylko że połowę mniej.


Z tego co czytam korzystasz z warsztatu więc raczej nie zrobisz napraw samodzielnie, a tylko wtedy ma to szansę jakoś się spiąć ekonomicznie.


Proponuję wlać VR1 5w50 albo coś podobnego i nie przejmować się, autka z tego działu nie rokują na youngtimery - dojechać i zmienić.


Edit:

Śmieć mi się chce z własnej odpowiedzi - aby patrzeć jak Janusze po pomiarze lakieru, zaproponują przejażdżkę na majóweczkę w jakieś urocze miejsce, w celu wykluczenia spalania oleju... :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bzdury piszesz i sie nie znasz. 5w50 to bardzo zla propozycja, spalanie oleju jest rowniez w miescie a wymiana uszczelniaczy, w tym silniku, w 99% aut zalatwia sprawe spalnia oleju nie w 30% a w 100%. Termika tez nie jest taka jak piszesz, temp ustalana jest przez dme nie przez termostat.
Opublikowano
Bzdury piszesz i sie nie znasz. 5w50 to bardzo zla propozycja, spalanie oleju jest rowniez w miescie a wymiana uszczelniaczy, w tym silniku, w 99% aut zalatwia sprawe spalnia oleju nie w 30% a w 100%. Termika tez nie jest taka jak piszesz, temp ustalana jest przez dme nie przez termostat.

 

To jaki najlepszy w tej sytuacji ? 5W40 ?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Klasyka czyli uszczelniacze i wszystko poboczne co się poci ogarnij od razu. Dodatkowo rozrząd wiadomo.

Miskę uszczelnij i na bank podstawa filtra oleju. Odma nie wiem co tam jeszcze.

Opublikowano
Klasyka czyli uszczelniacze i wszystko poboczne co się poci ogarnij od razu. Dodatkowo rozrząd wiadomo.

Miskę uszczelnij i na bank podstawa filtra oleju. Odma nie wiem co tam jeszcze.

 

Rozrząd od razu też wymienić ?

Opublikowano

Jak pisali Poprzednicy - uszczelniacze zaworowe + uszczelki silnika i temat załatwiony.

Co do bagnetu, to nie jest do końca prawda. Do E90/91 z silnikiem N46 można założyć bagnet - pasuje p&p od E46 z silnikiem N46. Wstawiamy w miejsce przewodu dolnego odmy (pamiętaj o zmianie oringów bagnetu na nowe), a sam przewód trzeba zmienić na przewód odmy dolny od E46. Wtedy przewód nie jest wpinany w blok silnika (tam wstawiasz bagnet), a w rurkę odchodzącą od głównej rurki bagnetu (jak w E46). Jeżeli nikt dawno nie wymieniał odmy, to i tak przewody odmy będą się rozpadać przy demontażu, więc to tylko kwesta jakie części zamówisz. Reszta (sama odma i górne przewody) zamawiasz od E90/91 do tego silnika (tam nic nie zmieniasz). Co ciekawe, to w N46 w E90/91 nawet masz miejsce pod śrubkę mocującą rurkę bagnetu (nie musisz gwintować/wstawiać tulejek z gwintem itp.). I masz bagnet, jak chciałeś.

Opublikowano
Nie wiem czy ktoś wspomniał?Sprawdz odme przy okazji i nie lej Castrola -tu poczytaj o nagarach jakie zostawia .Jak będziesz robił uszczelniacze ,to zrzucaj głowice .Owego czasu wymieniano bez zdejmowania ,moim zdaniem nie warto.
never again N46
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Po co ma zdejmować głowicę?

Jak będzie wymieniał olej co 10k km to nawet ten znienawidzony Castrol da radę.

Opublikowano
Pisał ktoś o uszczelniaczach zaworowych,a wiem że sporo osób wymieniało bez ściągania głowicy.Jak głowica na stole,to: zawory,prowadnice można przejrzeć i uszczelka nowa wleci.
never again N46
Opublikowano
Nie wiem czy ktoś wspomniał?Sprawdz odme przy okazji i nie lej Castrola -tu poczytaj o nagarach jakie zostawia .Jak będziesz robił uszczelniacze ,to zrzucaj głowice .Owego czasu wymieniano bez zdejmowania ,moim zdaniem nie warto.

 

Dzięki za odpowiedź. Jakie oleje polecasz ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

moim zdaniem najlpszy olej to motul 5w40 sam leje od 3 lat i jestem zadowolony ale to tylko moja opinia, bo na temat oleju akurat to jest tyle opinii ile użytkowników forum :) Moi drodzy o jakich kosztach mówimy jeśli wymieniamy uszczelniacze u mechanika ale nie aso? oczywiscie wiadomo pytam o szacunkowe koszty.

Ajeszcze do autora sprawdz palcem czy czasem z pompki vacum ci nie ucieka olej bo uszczelki tam nie żyją zbyt długo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.