Skocz do zawartości

Ponownie DPF, sadza 530D 235 KM


scottx

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem ponad miesiąc po większym serwisie, miałem dość mocno zarzygany kolektor w oleju, mechanik mówił że przez membranę w odmie, więc poszedł następujący serwis:

1. Nowy zawór EGR i nowy przetwornik ciśnienia sterujący pracą EGR'u

2. Zaślepione klapki w kolektorze

3. Komplet uszczelek kolektora i uszczelka pokrywy zaworów

4. DPF zdemontowany, umyty wodą w maszynie, zaadaptowany w sterowniku

5. Serwis olejowy (Motul 5w30 Xclean) + nowa odma

6. Nowy komplet świec + nowy sterownik świec


Od tamtego czasu zrobiłem jakieś 500KM głównie w warunkach miejskich, dodatkowo poszedł TEC do czyszczenia wtrysków, poprzez bezpośrednie wpięcie w układ pomijając bak przepłukałem wtryskiwacze tym preparatem, auto chodziło jakieś 20-30 minut na wolnych obrotach na płukance.


Problem wydaje mi się że nadal pozostał ale już w dużo mniejszym stopniu niż wcześniej (wcześniej DPF wypalał się co około 50km, planował regeneracje po kilku KM od zjazdu z autostrady). Obecnie wygląda to tak, że sadzy przybywa falowo co kilkadziesiąt KM są dość duże skoki poziomu sadzy nieadekwatne do wskazań ciśnienia wstecznego, które przy stałej prędkości jest takie samo jak przy mniejszej ilości sadzy, nie wiem skąd biorą się te procentowe wskazania zapchania filtra...


Jadę spokojnie 70km/h ciśnienie wsteczne wynosi około +/-30hpa, poziom sadzy to 35g.

Zatrzymam się na skrzyżowaniu, ruszę, przyspieszę do 70km/h i po chwili sadza wzrasta o kilka gram np do 38-39g a ciśnienie wsteczne przy tej samej prędkości i tych samych obrotach jest takie samo jak wcześniej.

Robiłem test ciśnień w Btool, wyniki są przy poziomie sadzy 45g czyli przy zapchaniu filtra ponad 70%.


Obroty:

680 RPM = 10 hPa

1846 RPM = 26 hPa

2728 RPM = 80 hPa

3845 RPM = 121 hPa


Podczas normalnego ruszania za autem minimalny niebieski dym.

Wydech mam bez przerwy okopcony, najbardziej prawa końcówka, lewa dużo mniej.

Najlepsze jest to że sprawdzając inne 530D z silnikiem 218KM końcówki wydechu są tak czyste jakby tłumik dopiero co był zamontowany a auto w użyciu jest już kilka lat, dodatkowo w tamtej BMW z czystym wydechem jest chyba uwalony czujnik temp spalin i pokazuje jakieś nieprawdopodobne wartości


Sadza 6g

Temp przed DPF 1044 stopnie :shock: :shock:

Dystans od regeneracji 1900 KM :shock:

Ciśnienie wsteczne na wolnych obrotach 8,9 hPa


Auto nie ma żadnych błędów w silniku oprócz komunikacji z odbiorcą BSD i zarządzaniem zasilaniem board net, drugie E60 z czystym wydechem ma około 10 błędów w silniku w tym kilka błędów związanych z DPF i jeden z sondą lambda i nic nie kopci :duh: :duh:

Ma ktoś jakiś pomysł i jest w stanie pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Cię martwić ale jeśli masz mocno okopcony wydech a w dodatku widzisz niebieski dym z wydechu to raczej jest problem z samym wkładem filtra. Najprawdopodobniej jest uszkodzony, pęknięty, stopiony i przepuszcza sadze a po drugie stawia duży opór dla spalin, wzrasta ciśnienie wsteczne pod obciążeniem i stąd częste wypalania. Wywalone klapki z kolektora też nie pomagają w wydłużeniu interwałów wypalania. Napiszę jak u mnie to wyglądało. Mam dpf po praniu, kolektor ze wzmocnionymi klapkami. Zimą dpf potrafił się wypalać nawet co 200 km, mam trochę oleju w dolocie z odmy ale nie ubywa go jakoś wiele. Ograniczyłem egr w btool na +87 teraz regeneracje mam co 600 km jazdy mieszanej i uwaga nie wypala się z racji tego, że jest już pełny jak było to wcześniej (45 g) i wysokiego ciśnienia tylko z racji przebiegu od ostatniego wypalania, profilu jazdy, ilości spalonego paliwa. Poziom sadzy 30 kilka gram. Co do końcówki wydechu u mnie jest czysta, ale po wypalaniu (chociaż nie za każdym razem) na samym końcu rurki praktycznie na jej rancie w dolnej jej części pojawia się minimalna ilość okopcenia. Przetrę i do kolejnego wypalania jest zupełnie czysta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF jest chyba ok, firma w procedurach ma na początku stwierdzić czy filtr się nadaje w ogóle do czyszczenia więc gdyby było coś nie tak to chyba by mnie o tym poinformowali, widziałem go na własne oczy przy odbiorze z mycia, mam nawet zdjęcie i chyba wygląda dobrze?

ZU7G87S.jpg


Co do klapek to były całe w nagarze i na pewno nie pracowały tak jak powinny o ile w ogóle pod takim oporem pracowały


Jest możliwość że przez poprzednie zaniedbania mam zawalone wydechy sadzą i musi to wydmuchać?

Auto puszcza dym dopiero na biegu, podczas ruszania. Na postoju nic nie dymi, nawet na 4000 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko to co jest na zdjęciu to jest katalizator, a zaraz zanim znajduje się dpf oczywiście w tej samej puszce. Trudno powiedzieć co jest przyczyną ale wydaje mi się, że przy sprawnym dpf nie powinno być żadnego ani czarnego ani niebieskiego dymu z wydechu bo to oznacza, że z jakiegoś powodu nie wyłapuje cząstek stałych. Był na forum tutaj taki przypadek całkiem niedawno, że w samochodzie wszystko sprawne, dpf po praniu a dopiero jego wymiana na zamiennik pomogła z problemem częstego wypalania. Link https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=392894&p=2836575&hilit=dpf+zamiennik#p2836575

U Ciebie dodatkowo problem niebieskiego dymu czyli spala olej teraz pytanie jak dużo go ubywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolałem do paliwa Liqui moly DPF 2650, poziom sadzy 45g. i spada 0,1 co kilkaset metrów, od ostatniej regeneracji 210KM, zobaczymy ile dobije KM zanim zacznie wzrastać, może po wypaleniu na tym będzie wolniej przybywać, opinie preparat ma bardzo dobre z tego co czytałem, zobaczymy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam kolego. U mnie w X3 E83 LCI taki sam problem. Planuje wypalanie już po 30-40 km. W apce test ciśnienie wstecznego poniżej wymaganych progów. Teraz odma wymieniona na oryginał, czujnik ciśnienia wymieniony na nowy oryginalny bo sporadycznie wywalał błąd.

Co ciekawe oddałem go do prania, dostałem wydruki jaka to teraz różnica w przepustowości a nic się nie zmieniło względem wypalania. Może mnie w ch... zrobili. nie wiem.

Auto ma nalatane 260k, więc DPF może mieć już dość.

Zamówiłem ze sklepu BMWczęści polecany zamiennik z BM Catalist, wymiana w piątek.

https://czescidobmw.pl/filtr-sadzy-filtr-czastek-stalych-uklad-wydechowy-bm-catalyst-bm11040h--bm11040h

Dodatkowo byłem w sobotę na przeglądzie i diagnosta patrzy się na mnie jak na debila, czy aby nie wyciąłem chwasta. Za autem śmierdziało jak diabli, stąd decyzja o wymianie. Napiszę dla potomnych jaki będzie finał zabiegu.

Dodatkowo liczę że spalanie spadnie bo nie ukrywam że trochę dużo pali, jak co chwilę podlewa paliwa do regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.