Skocz do zawartości

E46 M52TUB28 Automat Trzęsie się na zimnym i po ostrej jeźdz


Bugerek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Mam problem z moim E46 z silnikiem M52TUB28 ze skrzynią automatyczną.


Zaraz po odpaleniu trzęsie się na zimnym przez ok 2 min i potem się uspokaja. Drugi problem to po rozgrzaniu jak z jednych świateł wystartuje ostro to jak stanę pod drugimi światłami to po chwili na wolnych obrotach tak jak by wypadał mu zapłon na 2-3s. ale za chwile płynnie wraca do równej i normalnej pracy. Silnik ma moc, i jedzie równo i płynnie, reaguje na gaz wzorowo.


Elementy zrobione w tym silniku:

- Dolot uszczelniony i wymieniona odma na nową OEM

- Przepustnica po pełnej regeneracji (nowe potencjometry)

- Krokowiec nowy OEM

- Czujnik wału i wałków OEM

- Przepływomierz i czujnik temperatury w kolektorze OEM

- Vanosy po regeneracji i kasowaniu luzów (ustawione na blokadach)

- Wymienione ślizgi i łańcuch między vanosami

- Nowa szczelna pokrywa zaworów z uszczelkami

- Wymienione oba zimeringi na wale

- Świece wymienione na nowe, NGK BKR6EQUP

- Cewki wymienione z BREMI na BOSCH

- Disa szczelna i sprawna

- Uszczelka pod głowicą nie przepuszcza (test płynem w układzie chłodzenia)

- Test kompresji pokazuje od 11,5 do 12,5 bara

- Test szczelności zaworów, na wszystkich cylindrach trzyma ciśnienie

- Wtryskiwacze po czyszczeniu, raport mówi że są w 100% sprawności i prawidłowo rozpylają, nie kropelkują

- Olej Valvoline VR1 5W50, poziom oleju od wymiany do wymiany ten sam, ani grama nie bierze


Dodatkowo dołączam filmik z INPY gdzie po odpaleniu na zimnym przez 5 minut pokazuje wszystkie informacje (przez pierwsze 2 minuty widać jak trzęsie kamerą), drugi film jest na ciepło





Bardzo proszę o pomoc bo już naprawdę nie wiem co zrobić z tym autem.


Z góry dziękuje i pozdrawiam

Edytowane przez Bugerek
83ba45602a45.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto bylo tyle rzeczy wymieniac by sprobowac wyeliminowac usterke ktora wystepuje przez 2 minuty na zimnym w 22 letnim silniku?

 

Te pierwsze 2 minuty to trwają już od 3 lat i przyzwyczaiłem się do tego, gorszy jest ten drugi objaw bo nie idzie jechać. Na początku działo się to tylko jak jechałem do odcinki a teraz jak zmienię bieg między 3 a 4 tyś obrotów. Ja lubię ostro jeździć a tu jakaś masakra że nawet dobrze wyprzedzić nie można żeby normalnie było. Ponadto nie powinno się dziać coś takiego że się trzęsie.

83ba45602a45.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mechanikiem nie jestem... Mańka musisz zapytać, to jest expert...


Skoro "trzęsie" to wypada zapłon. Jeżeli wypada zapłon, to wypada - po prostu, albo "rozłącza" cylinder. Dlaczego rozłącza cylinder? Bo najprawdopodobniej występuję spalanie stukowe. Dlaczego występuje spalanie stukowe?


I nie ważne czy Ci pokazuje komputer błędy czy też nie. Rozłącza cylinder, albo w prostej linii występuje spalanie stukowe.


Jeszcze raz do sprawdzenia, świeca, cewka, wtryskiwacz, KOMPRESJA. Na czujnik spalania stukowego także rzuciłbym okiem.


Scoro compa wymieniłeś.


I powiem Ci, że w tym przypadku, to że na zimnym telepie i jak mu dasz ostro od świateł do świateł, to mogą być dwie różne kwestie.


Jaki Ty tam masz olej? Bo na zimno, to on Ci się rozgrzeje uszczelni, jest ok po 2 minutach. Dasz w palnik, straci właściwości, przepuści...Kompresja, pierścienie etc.


Zmień sobie przy okazji olej na bardzo bardzo gęsty i bardzo lepki który nie traci właściwości przy wysokich temperaturach. I zobacz czy od świateł do świateł będzie różnica.

Najtańsze rozwiązanie - przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Panowie pomóżcie, już nie mam pojęcia co zrobić z tym je...m silnikiem. robiłem już wszystko, i nadal na zimnym gówno trzęsie się jak galareta. Milion razy sprawdzałem świece, cewki, przepływomierz, szczelność dolotu, kompresje i inne pierdoły.


Czy może sie ktoś mądry pochylić nad zdjęciami tego co pokazuje INPA?


https://zapodaj.net/49d354a9d45cc.jpg.html


https://zapodaj.net/6ef8941401905.jpg.html


https://zapodaj.net/1c7ddbe0301c9.jpg.html


https://zapodaj.net/b5d1e9e25eecc.jpg.html


Zastanawia mnie dlaczego mimo rozgrzanego silnika inpa pokazuje że sondy są cały czas grzane.


Dodam że już byłem u takiej masy mechaników co się znają na silnikach BMW że chce już mi się rzygać od ich przechwalanek a na koniec i tak rozkładają ręce bo im się nie chce zrobić nic więcej niż podpięcie kompa.

83ba45602a45.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Grzałki tak mają działać. Sterownik jest fabryczny czy w jakiś sposób był modyfikowany?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik jest fabryczny, żadnych modyfikacji. Był podmieniany na inny ale działo się dokładnie to samo.


Olej już od dłuższego czasu mam Motyl 8100 x-cess 5w40 żeby spełniał wymogi producenta silnika.


Dodatkowo jeszcze była zrobiona regeneracja konwertera mocy bo jeden mechanik podajzewal że tu może być problem ale też nic się nie zmieniło.

83ba45602a45.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.