Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Różnica polega na tym że na hamulcach M-sport czyli tarcza 348mm z przodu hamowałem mocno 2x 140-0 w bardzo małych odstępach i było po hamulcach. Masło pod pedałem. Czuć ze tam spuchło wszystko, zagotowało się i nie hamuje.

A tutaj z zestawem M-performance z większym zaciskiem i tarczą 374mm perforowaną zrobiłem 8 mocnych hamowań 160-0. Po wyhamowaniu od razu ogień do 160 czyli mija z ~7 sekund i kolejne hamowanie. Poczułem tylko smród hamulców, ale hamowały cały czas tak samo skutecznie i nie zagotowały się tak jak poprzednie. Dodam tylko że zamiast fabrycznych klocków hamulcowych dokupiłem i kazałem im założyć klocki EBC Yellowstuff. Wg producenta hamują skutecznie do 900°C. Pylą mocno felgi ale za to robią robotę. Jestem mega zadowolony. Teraz hamulce gryzą trochę lepiej niż poprzednie i o wiele trudniej je zagotować. Nie testowałem tego aż tak ale teraz mam wrażenie że droga hamowania jest trochę krótsza.

BTW. ktoś chce kupić w dobrej cenie nówki klocki przód (374m) i tył (nie pamiętam ile, chyba 345mm)? Klocki pasują do g20 i g30.

Edytowane przez jaworq
  • Dziękuję 1
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
W dniu 8.04.2025 o 22:39, macste napisał(a):

udało Ci się je zagotować nie na torze? Na prawdę czujesz dużą różnicę? W czym się ona objawia?

Nie trzeba toru aby uzyskac osłabienie siły hamowania, i wcale nie trzeba zagotować płynu (a wtedy to już poważne zagrożenie mamy). Ja jechałem niedawno M340i Touring i to hamowało znaaaaaacznie słabiej niż C343 AMG kombi. Wręcz zaskakująco słabo 😞 W porównaniu do F90 na ceramice to ta kombiawka wcale nie hamowała. 

Mam nadzieję, że hamulce 374mm będą znacznie bardziej skuteczne - bo z takimi mi się będzie produkować.

Opublikowano
6 godzin temu, Dasonen napisał(a):

Nie trzeba toru aby uzyskac osłabienie siły hamowania, i wcale nie trzeba zagotować płynu (a wtedy to już poważne zagrożenie mamy). Ja jechałem niedawno M340i Touring i to hamowało znaaaaaacznie słabiej niż C343 AMG kombi. Wręcz zaskakująco słabo 😞 W porównaniu do F90 na ceramice to ta kombiawka wcale nie hamowała. 

Mam nadzieję, że hamulce 374mm będą znacznie bardziej skuteczne - bo z takimi mi się będzie produkować.

Ja właśnie pytałem o możliwość "zagotowania" z tarczami 374mm... std wiem że się miękkie robią po kilku hamowaniach z większych prędkości w krótkim czasie. Te 374mm są dużo bardziej masywne, przez to pojemność cieplna dużo większa. Fakt, że ważą swoje vs std. M.

Opublikowano

Jak chcecie lepsze hamowanie to kupcie klocki raceingowe. Nie będzie puchło po trasie, ale często jest tak że najlepsza wydajność jest na ciepłych tarczach. 

Opublikowano

No właśnie na co dzień będą piszczeć i nie za dobrze hamować. Muszą mieć temperaturę, wtedy pokazują pazur. Trzeba kupować z rozwagą.

Opublikowano

latałem kilka dni temu po torze w Krzywej kilkanaście okrążeń na ostro i wszystko było git. Hamulce cały czas tak samo hamowały więc jestem mega zadowolony. Jedyne co wysiadło to mój żołądek przez przeciążenia boczne od zakrętów xD Zrobiło mi się niedobrze i musiałem robić przerwy, heh.

  • Haha 1
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.