Skocz do zawartości

Olej i filtr do automatu 3.0d (218KM) MY'2004


_szpadel_

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Co prawda znalazłem do benzyny, ale nie jestem przekonany że to to samo co mój traktor. A poszukuję informacji co wlać w automat i jaki w końcu filtr do mnie pasuje, ew. gdzie znajdę jakąś informację jaką mam skrzynię. W internecie wyszło że jest to ten duży filtr/miska i olej np. MOTUL ATF VI, ale czy na pewno? Na samej "misce" jest opis "...BMW OIL #83220142516..." (o ile dobrze przeczytałem). Tu pojawia się kolejny problem bo jeśli jest to filtr/miska to ten napis wygląda na podstarzały więc jak to jest? Co mam zmienić? I co w końcu mam? Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuję


Pzdr.


P.S. Gdyby był potrzebny to podaję VIN: WBAFB71010LV61752

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg VIN masz skrzynię ZF 6HP26Z.

Olej lej oryginalny ZF Lifeguard 6.

Miska: wg. mnie masz metalową miskę - wtedy jej nie kupujesz a tylko filtr + uszczelkę. Dla pewności sprawdź pod samochodem czy masz metalową miskę - jest gładka, plastikowa jest taka żeberkowana.


Poszukaj w necie oryginalnych zestawów ZF - dostaniesz w komplecie: filtr, uszczelkę miski, przelotkę złącza zasilającego, korek, magnesy do miski no i olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hmmmm, mam jeszcze jedną prośbę, "szukam" klucza do korka WLEWU oleju. Niby wygląda jak TORX ("gwiazdka"/wielowypust). A w związku z tym że między nim a tłumikiem jest niewiele miejsca to standardowa grzechotka nie mieści się. Po za tym kolejny problem że jakiś ćwierćmózg tak do....ł ten korek że standardowe sposoby póki co zawiodły a nie chciałbym go zniszczyć. Na znanym portalu znalazłem coś takiego: https://allegro.pl/oferta/klucz-do-korkow-oleju-m16-x-19-mm-bmw-vag-11087973892 bo ten spustowy to raczej nie problem.


Z góry dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u Ciebie ale w mojej skrzyni korek jest na normalny imbus.

No ale różnie może być - jak nie torx to może splin (nawymyślali tych kluczy). W każdym razie dopasuj dobrze bo jak obkręcisz wejście na klucz w korku to będzie bieda a te korki dosyć mocno łapią. Kilka razy dokręcałem ten korek ręką a już aby odkręcić musiałem przedłużyć klucz rurką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź krótki klucz, do tego klucz oczko lub płaski na drugą stronę i masz :cool2:
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź krótki klucz, do tego klucz oczko lub płaski na drugą stronę i masz :cool2:

 

Hehe ;-) Taki sprytny to i ja byłem tyle że z posiadanych narzędzi to był torx (bit-czy jak to się tam nazywa), kluczyk ósemka i przedłużka. Oczywiście ta ósemeczka zaczęła się giąć na "pierwszych dwóch metrach" :D stąd moje pytanie. W każdym razie o ile tam nie jest jakaś specjalna śruba, najwyraźniej trzeba znaleźć sposób żeby zmieścić się tam z czymś konkretnym (jak to zwykle bywa).


Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc utknąłem. Kilka rzeczy jest nie tak bo wszędzie piszą o imbusach przy wlewie a ja mam torx. Po za tym mam taką miskę: https://i.ebayimg.com/images/g/0X8AAOSwEOVhI0OR/s-l1600.jpg

Do czego są te korki? Jeden pewnie spustowy (ten mały) a ten większy? Wygląda jak by był dublem tego małego (wlewowego) czyli teoretycznie można nim wlewać?


Pzdr


P.S. Tu link do stronki michy: https://www.ebay.com/itm/144114232321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mały to spust, ten duży służy do nalewania - tam jest taki kominek przelewowy (w instrukcji ZF powinno być).

Korek z boku skrzyni jest i przez niego też można nalewać bo dolna krawędź otworu korka jest na tym samym poziomie co krawędź kominka w misce.

Czasem te boczne korki były zaklejone jakimś tworzywem. Może masz tam jakieś pozostałości i imbus nie wchodzi.


Kiedyś ja wymieniałem olej to ten duży korek w misce siedział jak zaspawany więc odkręciłem boczny. Też mocno trzymał ale przedłużka dała radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też i ja myślałem. W tym bocznym korku jest tworzywo, ale można je wyjąć i klucz wchodzi bez problemu za to masakrycznie dokręcony. Kupiłem klucz (taki łamaniec) znanej firmy i spróbuję z porządną przedłużką. Jak nie pójdzie to spróbuję tą dolną w misce bo widać że była odkręcana. Mam instrukcję ZF'a, i teraz po dokładnym przyjrzeniu się rzeczywiście jest taki typ. Mój błąd. Przepraszam. Czy da się odkręcić...zobaczymy ;-)

W każdym razie dziękuję bardzo za podpowiedzi/pomoc.


Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.