Skocz do zawartości

Olej i filtr do automatu 3.0d (218KM) MY'2004


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry. Co prawda znalazłem do benzyny, ale nie jestem przekonany że to to samo co mój traktor. A poszukuję informacji co wlać w automat i jaki w końcu filtr do mnie pasuje, ew. gdzie znajdę jakąś informację jaką mam skrzynię. W internecie wyszło że jest to ten duży filtr/miska i olej np. MOTUL ATF VI, ale czy na pewno? Na samej "misce" jest opis "...BMW OIL #83220142516..." (o ile dobrze przeczytałem). Tu pojawia się kolejny problem bo jeśli jest to filtr/miska to ten napis wygląda na podstarzały więc jak to jest? Co mam zmienić? I co w końcu mam? Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuję


Pzdr.


P.S. Gdyby był potrzebny to podaję VIN: WBAFB71010LV61752

Opublikowano

Wg VIN masz skrzynię ZF 6HP26Z.

Olej lej oryginalny ZF Lifeguard 6.

Miska: wg. mnie masz metalową miskę - wtedy jej nie kupujesz a tylko filtr + uszczelkę. Dla pewności sprawdź pod samochodem czy masz metalową miskę - jest gładka, plastikowa jest taka żeberkowana.


Poszukaj w necie oryginalnych zestawów ZF - dostaniesz w komplecie: filtr, uszczelkę miski, przelotkę złącza zasilającego, korek, magnesy do miski no i olej.

Opublikowano

Wielkie dzięki! :-) Miska jest metalowa i płaska. Właśnie nie pasowały mi "obrazki" ze znanego portalu aukcyjnego choć pojawiały się i te o których wspomniałeś. Jeszcze raz bardzo dziękuję


Pzdr

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Hmmmm, mam jeszcze jedną prośbę, "szukam" klucza do korka WLEWU oleju. Niby wygląda jak TORX ("gwiazdka"/wielowypust). A w związku z tym że między nim a tłumikiem jest niewiele miejsca to standardowa grzechotka nie mieści się. Po za tym kolejny problem że jakiś ćwierćmózg tak do....ł ten korek że standardowe sposoby póki co zawiodły a nie chciałbym go zniszczyć. Na znanym portalu znalazłem coś takiego: https://allegro.pl/oferta/klucz-do-korkow-oleju-m16-x-19-mm-bmw-vag-11087973892 bo ten spustowy to raczej nie problem.


Z góry dziękuję i pozdrawiam

Opublikowano

Nie wiem jak u Ciebie ale w mojej skrzyni korek jest na normalny imbus.

No ale różnie może być - jak nie torx to może splin (nawymyślali tych kluczy). W każdym razie dopasuj dobrze bo jak obkręcisz wejście na klucz w korku to będzie bieda a te korki dosyć mocno łapią. Kilka razy dokręcałem ten korek ręką a już aby odkręcić musiałem przedłużyć klucz rurką.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
weź krótki klucz, do tego klucz oczko lub płaski na drugą stronę i masz :cool2:
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
weź krótki klucz, do tego klucz oczko lub płaski na drugą stronę i masz :cool2:

 

Hehe ;-) Taki sprytny to i ja byłem tyle że z posiadanych narzędzi to był torx (bit-czy jak to się tam nazywa), kluczyk ósemka i przedłużka. Oczywiście ta ósemeczka zaczęła się giąć na "pierwszych dwóch metrach" :D stąd moje pytanie. W każdym razie o ile tam nie jest jakaś specjalna śruba, najwyraźniej trzeba znaleźć sposób żeby zmieścić się tam z czymś konkretnym (jak to zwykle bywa).


Dziękuję i pozdrawiam

Opublikowano

Tak więc utknąłem. Kilka rzeczy jest nie tak bo wszędzie piszą o imbusach przy wlewie a ja mam torx. Po za tym mam taką miskę: https://i.ebayimg.com/images/g/0X8AAOSwEOVhI0OR/s-l1600.jpg

Do czego są te korki? Jeden pewnie spustowy (ten mały) a ten większy? Wygląda jak by był dublem tego małego (wlewowego) czyli teoretycznie można nim wlewać?


Pzdr


P.S. Tu link do stronki michy: https://www.ebay.com/itm/144114232321

Opublikowano

Ten mały to spust, ten duży służy do nalewania - tam jest taki kominek przelewowy (w instrukcji ZF powinno być).

Korek z boku skrzyni jest i przez niego też można nalewać bo dolna krawędź otworu korka jest na tym samym poziomie co krawędź kominka w misce.

Czasem te boczne korki były zaklejone jakimś tworzywem. Może masz tam jakieś pozostałości i imbus nie wchodzi.


Kiedyś ja wymieniałem olej to ten duży korek w misce siedział jak zaspawany więc odkręciłem boczny. Też mocno trzymał ale przedłużka dała radę.

Opublikowano

Tak też i ja myślałem. W tym bocznym korku jest tworzywo, ale można je wyjąć i klucz wchodzi bez problemu za to masakrycznie dokręcony. Kupiłem klucz (taki łamaniec) znanej firmy i spróbuję z porządną przedłużką. Jak nie pójdzie to spróbuję tą dolną w misce bo widać że była odkręcana. Mam instrukcję ZF'a, i teraz po dokładnym przyjrzeniu się rzeczywiście jest taki typ. Mój błąd. Przepraszam. Czy da się odkręcić...zobaczymy ;-)

W każdym razie dziękuję bardzo za podpowiedzi/pomoc.


Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.