Skocz do zawartości

BMW F11 520dx 184km - Samochód zgasł podczas jazdy dtc249300


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry, tak jak w temacie. Samochód zgasł nagle podczas jazdy i nie można go odpalić.

Wstępnie pokazywał błąd z klap wirowych w kolektorze ssącym, po rozebraniu dolotu był mega nagar w kolektorze (przebieg 300tys + ) Wyczyściłem wszystko dokładnie + zamontowałem nowe klapy. Poskładałem i dalej nic, teraz pokazuje tylko błąd 249300

Jak popuszczę przewody na wtryskach to paliwo leci podczas próby odpalania. Nie mam już pomysłów..

dodam ze miałem wcześniej problem z brakiem mocy pokazywał błędy z niskiego ciśnienia na listwie wtryskowej ale wymieniłem czujnik ciśnienia i regulator ori bosch i usterka ustala.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzałeś czy łańcuch rozrządu przypadkiem nie strzelił ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kręcił by ale lżej, bez oporu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zobacz bezpiecznik modułu , który zasila pompę paliwa w zbiorniku F184........20A.


1VnZ47SDLS


Warto by było porobić pomiary napięcia na bezpieczniku, następnie na module ( na wejściu i wyjściu ) czy napięcie zasila pompę w zbiorniku.

Kość przy module A98*1B

Napięcie wchodzi od bezpiecznika .....

- pin nr.1 PLUS

- pin nr.2 MASA/MINUS


1VnZ8gDbjr

CV4G1xtY



Wejście napięcia do pomy paliwa w baku...

Kość X95*1B

- pin nr.4 , PLUS

- pin nr.2 , MINUS/MASA


1VnZDyLSzB

FHto2xFF







249300


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Monitorowanie ciśnienia w szynie przy rozruchu silnika. Licznik jest zwiększany o 10 ms co 10 ms, jeśli ciśnienie szyny zmierzone podczas fazy rozruchu leży poniżej wartości granicznej ciśnienia szyny, chociaż prędkość silnika jest większa niż prędkość diagnostyczna. Licznik jest zatrzymywany, jeśli ciśnienie szyny w fazie początkowej jest większe niż wartość graniczna.

Awaria jest wykrywana, jeśli licznik przekroczy maksymalny okres.

Maksymalny czas zależy od odczytu odległości pojazdu.

Wartość progowa odczytu odległości: 50000 m

- Maksymalny okres, w którym odczyt odległości jest niższy od wartości progowej: 5000 ms

- Maksymalny okres, w którym odczyt odległości przekracza wartość progową: 1500 ms

Wartość graniczna ciśnienia na szynie: 180 bar

Prędkość diagnostyczna: 160 obr./min


Warunki kodów usterek


Ogólne warunki


Monitorowanie jest przeprowadzane co 10 ms, jeśli silnik jest w fazie rozruchu i nie występują żadne inne usterki systemu Common Rail.


Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.


Stan terminala


Warunki jazdy


Stan czasu usterki

Uszkodzenie jest wprowadzane, jeśli jest obecne dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 600 ms


Plan serwisowy

1. Sprawdź układ niskiego ciśnienia paliwa (np. brak ciśnienia wstępnego dopływu paliwa z powodu awarii elektrycznej pompy paliwa, braku paliwa, zatkanego czujnika poziomu paliwa).

2. Jeśli ciśnienie wstępne paliwa jest w porządku (większe niż 3 bary): Sprawdź wartość czujnika ciśnienia szyny pod kątem wiarygodności i obserwuj towarzyszące jej wpisy w pamięci usterek.

3. Sprawdź, czy w systemie nie ma powietrza i nie ma wycieków zewnętrznych.

4. Uszkodzony zawór regulacji ilości paliwa lub zawór regulacji ciśnienia w szynie.

5. Pompa wysokiego ciśnienia: Uszkodzony napęd lub usterka wewnętrzna.

Wpływ błędu

W pewnych okolicznościach silnik ma wydłużony czas rozruchu lub w ogóle się nie uruchamia.


Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Nic

Wiadomości Centrum sterowania


Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany następujących części:

- Czujnik ciśnienia w

szynie - Zawór regulacji ciśnienia w szynie

- Zawór regulacji ilości paliwa

- Pompa wysokiego ciśnienia

Wykonać następującą funkcję serwisową: Usuń adaptacje układu paliwowego.


© 2022 - BMWFaultCodes

Opublikowano
Ok, jak próbuje odpalić silnik to słychać jak w baku przelewa się paliwo. Jak odkręcę przewód paliwowy który wychodzi z pompy wysokiego ciśnienia na listwę to tez paliwo podaje. A samochód kręci normalnie, nie jakoś luźno.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może pompa wysokiego ciśnienia ma dosyć.

Musisz sprawdzić ciśnienie paliwa w czasie odpalania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może jeszcze jedno miejsce do sprawdzenia.

Pod pompą wysokiego ciśnienia masz czujnik umieszczony na przewodzie paliwowym. Zobacz czy nie wycieka z niego olej napędowy. Jeśli tak to jest duża szansa że ropa doszła do sterownika silnika a następnie do jego wnętrza...?


G6ixcvWD

G8Xl4FgE



1VnY5QsAIK

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok, jak próbuje odpalić silnik to słychać jak w baku przelewa się paliwo. Jak odkręcę przewód paliwowy który wychodzi z pompy wysokiego ciśnienia na listwę to tez paliwo podaje. A samochód kręci normalnie, nie jakoś luźno.

Diesle sprawdzasz bardzo prosto, sciagasz rure z dolotu i pryskasz, np Plakiem, odpala: usterka elektroniczna/paliwowa, nie odpala, usterka mechaniczna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakie jest ciśnienie na szynie przy próbie rozruchu ? 300 BAR chyba dolny limit . Pomijając pompy to czujnik ciśnienia lub zawór sterujący jeszcze . Lub wtrysk zdechł i leje w przelew wszystko .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.