Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

czy ktoś w Was ma doświadczenie czy warto kupić letnie opony bez ranflatów ? Da się normalnie jeździć ? Komfort jakoś poprawił się.


Pytam bo obecnie letnie mam 19stki z 2016 roku i niby bieżik jest jeszcze ale jakoś tak głośno zaczeło się na nich jeździć i padła opinia że juz są twarde i powoli się kończą i czas na wymianę.


Macie jakies z tym tematem doświadczenie przy tym modelu BMW 3GT ?

XmaX
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja w F31 używam tylko całorocznych - do testów.

Rocznie ok 40kkm.

Miałem goodyear 4seasons gen3 i po roku reklamowałem - teraz mam hankooki 4s2 H750 i jak za tą cenę to nie mogę powiedzieć złego słowa - zużycia nie sprawdziłem jeszcze - zrobione 30kkm

spacer.png

Opublikowano
Bierz Michały PS4 albo PS4S i nie wrócisz do innej gumy już.

 

powiedz coś więcej ? dobre bo .... ?


Pytam o ten temat, bo boje się, że kupie i będzie bujać samochodem. "Oponiarz" uprzedzał mnie, że jak będzie za miękka guma to samochód może zacząć "myszkować" na drodze, a tego nikt nie chce.

XmaX
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Oponiarz skąd wie? Jeździł? Oni tylko opony wymieniają i g*wno wiedzą.

Nic nie będzie bujać, Modele M z fabryki wychodzą bez rft i wszyscy żyją w tych M3.

Bo PS4 na ciepłej gumie klei 10/10, nawet jak nie wykorzystasz potencjału gumy PS4S to jej cena jest zbyt atrakcyjna.

Opublikowano

no OK, dzięki za twoją opinie.


A czy ktoś jeszcze ma jakieś swoje doświadczenia z tym tematem ?

XmaX
Opublikowano

Ja osobiście polecam porzucenie Runflat - kupiłem letnie i uważam, że pod każdym względem jest lepiej (najbardziej chyba spalania, zasięg wzrósł mi nawet o 200km, pierwszy raz widziałem na zasięgu ponad 1000 km).

Oczywiście kolejna oklepana kwestia - pamiętaj, że nie masz zapasu.


PS. Ale faktycznie spotkałem się z jedną opinią, prawdziwego użytkownika, że normalne opony mu niepodpasowały ze względu na "pływanie"- ale on miał jeszcze większe balony (205/60 r16) niż ja (205/55R16). Ja nie narzekam, nie mogę się doczekać zmiany na letnie :) (zimowe nadal runflat mam).

Opublikowano

mam normalne opony michałki, lepszej gumy nie miałem, o pękniecie się nie boje.


zima tylko runflat i tyle.


po za tym sa drogie...

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
Ja osobiście polecam porzucenie Runflat - kupiłem letnie i uważam, że pod każdym względem jest lepiej (najbardziej chyba spalania, zasięg wzrósł mi nawet o 200km, pierwszy raz widziałem na zasięgu ponad 1000 km).

Oczywiście kolejna oklepana kwestia - pamiętaj, że nie masz zapasu.


PS. Ale faktycznie spotkałem się z jedną opinią, prawdziwego użytkownika, że normalne opony mu niepodpasowały ze względu na "pływanie"- ale on miał jeszcze większe balony (205/60 r16) niż ja (205/55R16). Ja nie narzekam, nie mogę się doczekać zmiany na letnie :) (zimowe nadal runflat mam).

 

Ja już obecnie mam letnie i wczoraj wracałem z trasy w temperaturze 2C - no powiem wam , że masakra. Głośno przede wszystkim, aż straciłem ochotę jazdy tym samochodem. Nie mam przyjemności. Wiem że dodatkowo przyczyniła się niska temperatura powietrza i prędkość - 140km/h

XmaX
Opublikowano

Zmieniałem z RF na zwykłe i jest różnica . Wczesniej samochod kleił się drogi i jeździć jak po sznurku , po zmianie buja w zakrętach , na autostradzie czuć "myszkowanie" . Inna jazda jak dla mnie. Na początku myslalem nad powrotem do RF . Ja juz sie przyzwyczaiłem, przy wolnej jedzie ok , ale jak chcesz coś poszaleć trzeba uważać i zbytnio nie świrować :wink:



Dodam tylko , że ja kupiłem Fulde i to strasznie miękka opona , nie polecam . Kapeć szeroki 255 r19 , zawieszenie m .

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Kupiłeś jakieś fuldy z oszczędności to tak masz. Na oponach się nie oszczędza - BMW marka premium opony musi mieć premium.
Opublikowano
Dziś w żony aucie f20 wymieniłem Conti rf na Goodyeary nrf i już wiem, że do rf nie wrócę. Komfort/hałas bez porównania.
Opublikowano
Dziś w żony aucie f20 wymieniłem Conti rf na Goodyeary nrf i już wiem, że do rf nie wrócę. Komfort/hałas bez porównania.

 

dokladnie...

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
Dziś w żony aucie f20 wymieniłem Conti rf na Goodyeary nrf i już wiem, że do rf nie wrócę. Komfort/hałas bez porównania.

 

Hehe, to ja mam na odwrót. Również w F20 mam RF lato 17" i NRF zima 16". Gdy w zeszłym roku po raz pierwszy założyłem zimówki w tym aucie mocno się zdziwiłem jak bardzo poprawił się komfort. Autem w końcu dało się jeździć - cicho, mięciutko, zawieszenie lepiej wybiera nierówności , no same plusy :) Od razu pomyślałem czy by nie zmienić letnich również na NRF, ale jak się okazuje dobrze, że nie zmieniłem.


Kilka dni temu założyłem letnie RF i banan na twarzy pojawił się momentalnie. Fakt trochę głośniej i sztywniej, jednak prowadzenie auta i przyczepność zdecydowanie lepsza niż na zimówkach. Teraz auto ma swój sportowy charakter, taki jak ma być w BMW - po prostu teraz jest "radość z jazdy" :)

Jak zajadę obecne zimówki, to następne będą RF.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

rft nie ma nic wspólnego z prowadzeniem jak to nazwałeś i przyczepnością. To zależy od samego modelu opony.

Przypinasz właściwości jezdne technologii rft a nie typowi opony, błędnie oczywiście.

Porównaj jakieś pirelli rft z tym samym modelem bez rft :wink:

Jaki ma sens pisanie, że jeździło się na oponie no name bez rft i niewzmacnianej i nagle wsiadasz do Bridgestonów z rft i ŁO PANIE PRZYCZEPNOŚĆ.

Opublikowano

No w sumie masz racje, trochę słabe porównanie dwóch zupełnie różnych opon :) W każdym razie na zimówkach lepszy komfort ale gorsze prowadzenie, na letnich odwrotnie (żadne odkrycie).


Żeby nie było, oba komplety kół oryginały BMW. Lato - Bridgestone Potenza, Zima - Dunlop Winter Sport

Opublikowano

Ja mam letnie Pirelli Pzero nero gt 225/45 ZR 18 95Y (poprzedni właściciel też na takich jeździł), to nie są jakieś drogie opony, nie są run flat, ale nie mam powodów, żeby narzekać, może mam za małe wymagania i nie jeżdżę sportowo w zakrętach. Na dziurach tłucze, ale pewnie w run flat też by tłukło.

Na trasie trakcja jest super moim zdaniem, tak jakbym jechał jakimś dobrym pociągiem :) jechałem i dwie paczki, żadnego myszkowania nie zauważyłem.

Opublikowano

A czy macie taką dużą różnicę w prowadzeniu na lekkich "koleinach"... lekkich tzn że że wydaje się że trasa ok i jest różna w jednak potrafi wyrywać kierownicę i efekt jest taki jak by samochód sam zaczął kierować.


Ja co roku to mam i co roku się wkurzam. Zimowe mam 18stki i na tej samej trasie jedzie się normalnie, lato RF na 19stkach i już masakra. Ostatnio pasażer podczas tej trasy zapytał mnie " co to ? co tak buja tym autem" I nie wiem, czy to te opony 19 cali RN z 2016 roku są jakieś już do dupy - bo twarde czy to aż taka różnica 1 cala robi taką robotę :(


Dodam, że letnie 19 koła są oczywiście oryginalne do tego mojego modelu F34.

No i między innymi dlatego rozpocząłem ten wątek zmiany RF na bez RF

XmaX
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Jest tak jak masz na tylnej osi szersze kapcie.

A w zasadzie już przy 255-265 na koleinach potrafi auto uciekać.

Opublikowano
Jest tak jak masz na tylnej osi szersze kapcie.

A w zasadzie już przy 255-265 na koleinach potrafi auto uciekać.

 


no mam szersze z tyłu. a faktycznie na 18stkach zimowych każde koło jest takie samo .

XmaX
Opublikowano

no to zrobiłem taki test. Opiszę go może komuś też się przyda ta wiadomość.


Na przód założyłem oryginalne 18stki RF 225/50/R18 99V, na tyle były szersze 19stki 255/40R19 96W też od BMW dedykowane do tego modelu (od razu zaznaczę że różnica wg kalkulatora to 0,2% - to tak dla tych którzy mogliby mi zarzucić, że tak nie wolno robić) i pojechałem na trasę testową z lekkimi koleinami. Efekt widoczny od razu, auto jedzie prosto i nic go nie rzuca. No tak powinno być. I w zasadzie już to potwierdziło mi teorię, że tyle szersze koła nie mają takiego znaczenia.

No ale postanowiłem jeszcze wykonać jeden test . Na przód założyłem 19stki 225/45R19 92W letnie z RF a na tył poszły 18stki 225/50/R18 99V zimowe te które były przed chwilą na przedniej osi. I ponownie ta sama trasa. No i znowu auto kierowało mną a nie ja nim.

Wniosek taki, że te moje RF w rozmiarze 19 cali powodują, że samochód próbuje przejąć kontrolę nad kierowcą :(


rozmiary kół jakie brały w udział w teście:

18 stki - Continental TS830P SSR R-F 225/50/R18 99V

19stki - przód: 225/45R19 92W, tył- 255/40R19 96W


No i pytanie, sądzicie, że wymiana RF letnich na nowe np: Michelin Pilot Sport 5 rozwiąże mój problem ?

XmaX

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.