Skocz do zawartości

Pytanko E39 530


Wojtech 325

Rekomendowane odpowiedzi

Witka

Pytanie do posiadaczy 530 E39 zastanawiam sie nad kupnem takiego autka co mozecie powiedziec na jego temat po jakims czasie uzytkowania?????

Z ktorego rocznika szukac jakie plusy jakie minusy ,co sprawdzac przy zakupie....?

I najwazniejsze- spalanie eksploatacja czyli (filtry oleje klocki tarcze)

Jak jest z silnikiem skrzynia nic sie nie dzieje ????????

 

 

Z gory dzieki za odpowiedzi.......

Wojz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Zastanów się na początek ile km robisz rocznie?

Moja e39 530d 193KM Automat spala mi w mieście (W-wa) około 11-12L przy dosyć dynamicznej jeżdzie, w trasie zaś 8-9L .

Nie wiem czy to kwestia kierowcy,skrzyni, czy mocy silnika , ale kolega wiśnia ma spalanie średnio o 1-1,5L niższe od mojego, z tą różnicą , że on ma skrzynię manualną ,opony 225 a nie 235 i silnik 184KM.

Przy obecnych podobnych cenach ropy i benzyny ok.4zł za litr diesel ma niestety coraz mniejszą przewagę, zwłaszcza biorąc pod uwagę koszty materiałow eksploatacyjnych.Przykładowo filtr powietrza to ko.160zł oryginał albo 6 świec żarowych po ok.80 do 100zł za sztukę i do tego kosztowna wymiana, która wymaga zdjęcia całego kolektora dolotowego.Wiadomo benzyna też ma świece ale pewnie tańsze i łatwiej je się wymienia.

Dodatkowo w dieslu możliwość dosyć kosztownej awarii pompy wtryskowej lub turbosprężarki.

Nie jestem przeciwny dieslom , ale zastanawiają mnie koszty utrzymania 530 w benzynie, jeżeli ktoś robi ok. 25.000km rocznie.

 

Generalnie i tak polecam diesla, ale zalecam dużą ostrożność przy zakupie(wizyta w ASO- nie żałować pieniędzy) i podczas eksploatacji.

Trzeba pamiętać o prawidłowym użytkowaniu auta z turbiną, sprawdzonym oleju napędowym itp.

Co do rocznika to polecałbym auta po lifcie czyli od końca 2000r, z racji trochę lepszego wyposażenia(DSC zamiast ASC), ładniejszego wyglądu i mocniejszego silnika(193 zamiast 184KM).

Aha, 530d po lifcie ma większe tarcze hamulcowe z przodu, w ASO praktycznie nie ma różnicy w cenie ale skutkuje kołami o minialnej średnicy 16 cali i oponami w rozmiarze 225/55/16.

Polecam wersję z automatem, super jeżdzi i ładnie zmienia biegi, tylko to większe spalanie :(

Powodzenia w zakupie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem posiadaczem takiej Beci od 7 miesięcy, ma przejechane 140 tys, po 2 miesiącach jazdy musiałem juz wymienić turbine, koszt 3400zł + wymiana usłyszałem, że te turbiny są bardzo delikatne ( podkreślam, że jeżdze agresywnie :twisted2: ) mimo tych małych problemów nie zamienił bym tego autka nia nic innego :8) .

Podstawową kwestją jest to ile km robisz rocznie, jeżeli powyżej 40tyś km proponuje diesla, a jak do 20tyś km benzyna. Proponuje autko po lifcie a najlepiej M-pakiet.

Weż pod uwage to ,że ropa ma być droższa od benzyny o 40gr tak mówią w mediach :mad2:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki dzieki juz troszeczke wiem co i jak moze macie racje z dieslem moze szukac benzyny (poczekam moze ktos odezwie sie i wypowie na temat 3.0 benzyna)

Kto wie co bedzie w nowym roku z tym olejem napedowym.............

Wojz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie demonizował bym aż tak diesla pod względem awaryjności, ja (przynajmniej na razie) nie mam na co narzekać, wszystko jest OK. chociaż gdybym miał troche więcej PLN-ów w kieszeni to wybrał bym dużą benzyne(patrz 540 :lol: )ale póki co jednak w codziennej eksploatacji diesel jest nieco tańszy i to nie ze względu na tańsze paliwo tylko mniejsze jego zużycie, no chyba że duża benzyna +LPG ale do tego rozwiązania jakoś nie moge się przekonać :?

PS.

530i możesz szukać dopiero od roku prod 2000 czyli po lifcie, przed 2000 był 528i

 

Nie wiem czy to kwestia kierowcy,skrzyni, czy mocy silnika , ale kolega wiśnia ma spalanie średnio o 1-1,5L niższe od mojego, z tą różnicą , że on ma skrzynię manualną ,opony 225 a nie 235 i silnik 184KM.

 

chyba najbardziej kierowcy, ja nie jeżdżę trasą siekierkowską z prędkością....no sam wiesz jaką najlepszy dowód to to że jak 'ujeżdżałeś' pewnego razu moją kombi piękność to komputer wskazywał nie wyobrażalne dla mnie 11l :!:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo benzyna też ma świece ale pewnie tańsze i łatwiej je się wymienia.

 

Świece do M54 - ok70 pln/szt., insp II czyli co ok 100 tyś. km.

 

Moja e39 530d 193KM Automat spala mi w mieście (W-wa) około 11-12L przy dosyć dynamicznej jeżdzie, w trasie zaś 8-9L .

 

Spalanie mojego kombi w automacie to 9-11 trasa, 12-17 miasto (4,4 l w mieście o 3 litry więcej). Poza powyższym faktem M54 to moim zdaniem konstrukcja bez wad.

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właczę się do dyskusji, nie bardzo rozumiem, co na wspólnego ilość przejechanych kilometrów z rodzajem silnika jaki kolega kupi, diesl`a czy też benzyne?

Podstawową kwestją jest to ile km robisz rocznie, jeżeli powyżej 40tyś km proponuje diesla, a jak do 20tyś km benzyna. Proponuje autko po lifcie a najlepiej M-pakiet.

Weż pod uwage to ,że ropa ma być droższa od benzyny o 40gr tak mówią w mediach Mad

poniżej 40 tyś km nie oplaca się diesel?

Różnica w spalaniu miedzy dieslem, a benzyną jest w BMW, aż nazbyt widoczna, jesli myslisz o ekonomii, jesli o osiagach to z pewnością poleciłbym również benzyne. Jest tylko jedno ale, 530 d ze swoimi 184 KM to chyba wystarczająca moc do normalnej jazdy ? Koszta utrzymania w zalezności od stanu technicznego, a względem spalania to zauważ, że na kazdych 100 km zyskujesz w porównaniu do benzyny jakieś 3 litry paliwa. czy w przyszłosci diesel będzie drozszy od benzyny, to osobiście wątpię, ale jesli nawet doszłoby do tego to nie tracisz na aksie z powodu spalania własnie. jak znam zycie to po jakimś czasie jazdy na beznynie zechcesz obnizyc koszta eksloatacji montując gaz, więc trzeba dołożyc na dobra instalację jakieś 4-5 tyś. PLN. zastanów sie czy warto?

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tylko jedno ale, 530 d ze swoimi 184 KM to chyba wystarczająca moc do normalnej jazdy ?

też tak myślałem robard jak przesiadałem się z 520 M50 e34 i na początku tak było ... ale niestety teraz czasami wydaje mi się mułowaty, niestety do dobrego człowiek szybko się przyzwyczaja i chce czegoś więcej :twisted2: ale pomijając ohydną naturę człowieka (ciągle nam mało) to oczywiście masz racje 184 KM w e39 wystarczą do normalnej jazdy.

a tak swoją drogą to ciekawe czy właściciele 540 też po jakimś czasie czują taki niedosyt :idea:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a od czego jest czip? ze 184 km robi sie 220 km i to chyba juz naprawde jest cos :) tylko najlepiej miec manuala, a ja tego wlasnie nie posiadam

jest to jakieś rozwiązanie i nie chodzi już nawet o ten wzrost mocy ale o obniżenie obr. przy których uzyskiwany jest max. moment - bo nie wiem jak twoja ale moja zaczyna tak naprawdę jechać dopiero od jakiś 3000 obr./min (mam manuala :mrgreen:) - tylko jakoś nie jestem do końca przekonany a szczerze mówiąc to po prostu boje się że po chpie zacznie mi się wszystko sypać :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW radość z jazdy, to przede wszystkikm :mrgreen:

Oczywiście, że kiedyś kazda dostepna pod maską moc powszednieje i zawsze jej będzie za malo, no ale piszemy o uzytkowaniu codziennym, a wiec chyba równiez ekonomicznym? chociaz jesli się mówi o ekonomii w przypadku BMW, brzmi to troche głupio :twisted2:

Musze się przyznać bijąc sie mocno w piers, że w chwili obecnej staram się sprzredać swoją bunie, bo też zachcialo mi się coś mocniejszego no i ciut nowszego :doh:

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym chipa do E39 530d nie zakładał - miał kolega i był strasznie niezadowolony!!!!!!

 

pozatym tez jestem na etapie kupna 530d E39 i jestem zdecydowany napewno na ten silnik gdyz slyszalem mase pochlebnych opinii. od ktorego miesiaca 2000r byl lifting i po czym to poznam...?? czy to zmiana kierunkow z pomaranczowych na biale ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

facelifting e39 był jeżeli się nie mylę od 09.2000

 

39 po lifcie różni się nieco wizualnie m.in. oświetleniem (ringi przód, neony tył, inne halogeny), zderzaki są nieco inne, lusterka boczne mają bardziej obły kształt, inna nerka, wnętrze chyba mocno się nie zmieniło może doszły jakieś nowe wzory tapicerek, była montowana nawigacja 16:9, inny wzór kierownicy trójramiennej.

zmieniono też trochę gamę silników doszedł m.in. fajny benzynowy silnik M54 i diesel m47

Rożni się też mnóstwem nie widocznych detali np. inny sensor deszczu i in.

jeżeli chodzi o 530d to zmienił się też nieco silnik m.in wzrosła jego moc do 193 KM

zapomniałem (albo nie wiem) pewnie o 1000 drobnych zmianach przeprowadzonych w autach po lifcie ale te zmiany o których napisałem są najbardziej widoczne.

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem najważniejsze są:

1. stan techniczny auta,

2. jego cena,

3. jego wyposażenie,

to czy będzie po czy przed liftem moim zdaniem w 39 nie ma większego znaczenia.

no chyba że nie ogranicza Cię grubość portfela to oczywiście szukaj jak najmłodszej e39 po lifcie zawsze to parę koni więcej i trochę świeższy wygląd (chociaż tego ostatniego to w ogóle nie brał bym pod uwagę bo światła i zderzaki zawsze można wymienić na te po lifcie)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.