Skocz do zawartości

E60 525d - Po wymianie konwertera i oleju skrzynia szarpie


CubeBMW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


E60 525d 177km 2005 Automat Przebieg 330 000km czy oryginalny nie wiadomo.


Jestem właścicielem E60 od siedmiu lat chciałbym jeszcze kilka lat nim pojeździć bo jestem zadowolony z autka tylko mam problem.


Dwa tyg temu wymieniłem konwerter miałem problemy z falowaniem obrotów po wymianie na regenerowany problem znikł nie ma już falowania obrotów przy stałej prędkości. Wymieniłem olej w skrzyni weszło 8l Ravenol 6HP26 wraz z misą oraz przy okazji został wymieniony łącznik elastyczny wału FEBI. Kosz z robotą 3500zł.


Teraz tak problem występuje na zimnym silniku przez pierwsze 1-2km wyjeżdżając z domu mam taką górkę zatrzymuje auto skrzyżowanie i ruszam przy zmianie biegu 1na2 jest mocne szarpnięcie wcześniej tego nie było przed wyminą oleju i konwertera problem nie występuje w tym miejscu gdy przejadę kilka km wszystko złapie temperaturę tylko ciągle na zimnym cały czas w tym samym miejscu pod tą górkę jest szarpniecie. Przez te pierwsze 1-2km nawet na prostej drodze ta skrzenia gorzej zmienia te biegi czuć delikatne szarpiecie. Gdyż przejadę te kilka km wszystko już chodzi płynie nie szarpie itd. Błędów brak.


Pytanie co mam robić? Zignorować problem czy szukać przyczyny w samej skrzyni? A może trzeba wykonać adaptację skrzyni bo nie była robiona po tych wymianach? Proszę o rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zalał zgodnie z procedurą?

Temperaturę skrzyni sprawdzał?

Tyle oleju to mi weszło bez wymiany konwertera...

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie jak przebiegała wymiana ufam że mechanik wiedział co robi. Po wymianie pojeździł mówił że wszystko dobrze.


Właśnie po czterech dniach postoju dziś wyjechałem no i rzeczywiście coś tam nie gra hm przez te pierwsze km i pierwsze biegi 1/2/3 odczuwalnie przerzuca czego wcześniej nie było. Gdy już się nagrzeje wszystko ładnie pracuje.


Może być tak że za mało zostało wlane tego oleju i dlatego tak trochę szapie na zimnym przez pierwsze km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto sprawdzic poziom oleju. Ufać, że mechanik wie co robi... można, ale czy na pewno? NIektórzy robią metodą ile spuscił, tyle zalał. Ok jest to dobra metoda, po warunkiem, że poczekasz aż spuszczony olej ostygnie do temetratury w której masz ten który jest do zalania. Dwa - ciężko przy wymianie konwertera złapać cały olej i zmierzyć. Procedura zalewania i spradzaniu oleju jest ścisle okreśona. Musisz zagrzać auto do temperatury otwarcia termostatu chłodnicy oleju jesli takowy auto posiada. Potem znowu, w porządnych zestawach jest wszystko opisane, schłodzić do określonej temp. i wg procedury przejść w okreśonej kolejności przełączenie biegów i będąc w zakresie temperatur do pomiaru sprawdzić poziom. Ostatnio mój mechanik mocno się zdziwił jak zmienial w Q5 olej i mu pokazałem jaka jest różnica w poziomie jak sprawdzic przy raptem 5 stopniach za wysokiej mu wyciekało, a przy mieszczącej się w zakresie dolał... także :8) , mechanicy też czasem mają swoje nawyki, nie zawsze najlepsze, a chłopak dobry jest i nie mam w sumie zstrzeżeń, ale ktoś go kiedyś tego nie nauczył. Takie namacalne szybkie szkolonko dało 110 % efekt, już więcej nie ma zamiaru kończyć roboty po zalaniu ile spuścił tyle zalał.

Oczywiście nie gwarantuję, że problemem jest mała ilośc oleju, chiciaż jak kolega wyżej wspomniał, na suchy układ jakby mało. Czasem się niestety zdarza, że po wymianie oleju może pojawić się problem. (jeżeli wcześniej były wymiany robione bardzo rzadko albo wcale)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze raz muszę podjechać na powtórne sprawdzenie oleju dwa żeby wykonać adaptację skrzyni musze podjechać do kogoś na program czy adaptację mogę w jakiś sposób wykonać sam?


Uwielbiam ten samochód muszę go ratować musi być wszystko sprawne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.