Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


W aucie zanikło światło przy wrzucaniu biegu wstecznego oraz kierunkowskazy nie mrugają na tablicy wskaźników (same kierunki na zewnątrz auta świecą). Nie działa też kontrolka świateł drogowych oraz przy ryglowaniu i otwieraniu auta nie mrugają kierunkowskazy. Pojawił się jednocześnie problem z rozładowaniem akumulatora w ciągu doby - po zauważeniu usterki na drugi dzień zero prądu w aucie. Słyszałem, że częstym winowajcą jest moduł telefonu w takim przypadku, ale może Ktoś miał podobnie i wie coś więcej.


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej obstawiam moduł LCM. Zdemontuj i zobacz czy nie jest zalany, ale i tak pewnie skończy się na wymianie plus kodowanie.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Z tego co się orientuję to uszkodzony moduł LCM daje inne objawy niż te opisane przeze mnie. Po naładowaniu akumulatora problem ustąpił (zakładam, że na chwilę).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro tak twierdzisz to wporzadku. Zawsze możesz odpiąć moduł telefonu żeby wykluczyć zwarcie na lini I-BUS i sprawdzić czy wszystko wróci do normy, za wszystkie światła i część kontrolek licznika odpowiada LCM. (Jeżeli występuje zwarcie na lini I-BUS to LCM też będzie wariował. Jednak uważam że winowajcą jest LCM).

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Dzięki za wskazówkę, w sumie powracalność usterki może świadczyć o zimnych lutach. Zajrzę i ewentualnie poprawię co trzeba. Miejmy nadzieję, że to tylko taka usterka.
Opublikowano
Nie mogę znaleźć nic na E38 więc podepnę się tu. U mnie problem jest taki że od dłuższego czasu przy włączaniu kierunkowskazu w lewo, kilka razy mrygał szybko, jak by była przepalona któraż żarówka i zaczynał pracować normalnie. Dzisiaj już cały czas mryga na szybko i nie działa lewy kierunkowskaz z przodu. Żarówkę sprawdziłem i jest ok, ale wymieniłem na wszelki na nową i nie pomogło. To też może być wina LCM, czy raczej szukać gdzieś przerwy w przewodach?
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej przerwa w przewodach, uszkodzona oprawka żarówki, zaśniedziałe styki. Włącz kierunkowskaz i ruszaj wszystkimi połączeniami.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź czy masz masę w oprawce.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oj porypaly mi się posty, myślałem że o to E38 chodzi. Proponuję ci jednak kupić inny moduł i podmienić, zobacz oznaczenie swojego i taki kup, najlepiej jak masz sedana to od sedana, jak kombi to od kombi wtedy może obejdzie się bez kodowania i z tym samym rodzajem skrzyni biegow. Zwróć uwagę na oznaczenia np. LCM III mit man LWR (ohne man LWR)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Przepraszam za zamieszanie. Tak jak @szumrak mówił - u mnie w E38 winowajcą były zaśniedziałe styki w kablu od kierunkowskazu. Wszystko jest już ok.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.