Skocz do zawartości

F11 b47 głośna pompa paliwa


Mercek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów i koleżanki. Miał ktoś problem z wyjącą pompą paliwa? Myślałem, że pada, bo zaczęła być wyraźnie słyszalna w środku w aucie jak i na zewnątrz. Wymieniłem na nową oryginalną zakupioną w aso i problem nie ustąpił. Czy pompę przy zakładaniu do zbiornika jakoś się izoluje? Ewentualnie czy może to być problem zupełnie czegoś innego, np. przewodów paliwowych?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ja miałem ostatnio dokładnie ten problem. Przyczyną wycia był uszkodzony czujnik ciśnienia / temperatury paliwa, który zatarł pompę („kazał”jej pompować bez opamiętania). Dodatkowo olej napędowy lejąc się z tego czujnika w środku wiązki silnika zalał ECU…


Tu masz przykład:



Oczywiście to nie musi być to, ale na Twoim miejscu pilnie bym to sprawdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. Pytałem, bo gość w serwisie BMW usilnie twierdził, że czujnik jest tylko na listwie. Po wielkich perturbacjach udało mi się wytłumaczyć mu o co dokładnie chodzi. Zamówiłem ten przewód i dodatkowo czujnik ten na listwie, oba w oryginałach. Na pojutrze mają być u mnie. Pozostaje mi tylko liczyć na to, że pompa się uspokoi po wymianie tych elementów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za moją zdawkową odpowiedź, ale odniosłem jak czytam błędne wrażenie, że nawet nie oglądałeś filmu, który Ci załączyłem, gdy tymczasem namieszał Ci gość z ASO.

Nie kupuj czujnika na listwie wysokiego ciśnienia. On nie ma wiele wspólnego z pracą pompy w baku. U mnie przyczyną był dokładnie czujnik, który wysłał Ci Burza.


Sprawdź wiązkę silnika (wszystkie wtyczki, również tą w ECU) i jeśli masz we wtyczkach ropę oddaj ecu do czyszczenia i spróbuj jakoś wyczyścić wiązkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Tak, nowe są pozbawione wady. Nie mam numeru części, skasowałem maila którego pisałem z działem części BMW. Ja kupiłem w BMW Team Długołęka, u nich kupuję praktycznie wszystko do swojej f11. Pan Adam z działu części na prawdę zna się na robocie. Wytłumaczyłem mu tylko, że potrzebuję przewód doprowadzający paliwo wraz zczujnikiem, to w oryginale występuje jako jedna część. Nie pamietam ceny, ale drogie nie było.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ważna sprawa to sprawdzenie od razu stanu wtyczek, wiązek, zwłaszcza tej idącej do komputera. U mnie już były ślady paliwa, na szczęście wystarczyło konkretne wyczyszczenie, ale czasem bywa za późno. Winowajcą całej draki jest ten nieszczęsny czujnik na przewodzie. Zmieniaj jak najszybciej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ważna sprawa to sprawdzenie od razu stanu wtyczek, wiązek, zwłaszcza tej idącej do komputera. U mnie już były ślady paliwa, na szczęście wystarczyło konkretne wyczyszczenie, ale czasem bywa za późno. Winowajcą całej draki jest ten nieszczęsny czujnik na przewodzie. Zmieniaj jak najszybciej.

Wyciagales i odpinales kompa z tej puchy ? Czy tylko przetarcie wiazki z zewnatrz ?


Wczoraj właśnie sprawdzałem. Wiązka do kompa, przewódy lekko lśniące- slady ropy, czuć ze tlustawe W środku w tej plastikowej puszcze gdzie sieci komp na dnie puchy sucho. Powycieralem lekko ręcznikiem papierowym.


Odpiąłem tez dla sprawdzenia dwie wtyczki do czujnikow ( jedna z przodu silnika i druga z boku ) obie wtyczki suchutkie w środku ( brak śladów ropy)



b63a172974fa.jpg

4e8cd558add9.jpg



Wtyczka ta na pierwszym planie sucha

13c0c635cbec.jpg


Druga też sucho


d87bcd18138d.jpg


Auto stoi i czeka na czujnik. Mam nadzieję, że będzie ok.

Wyglada , że chyba w ostatniej chwili ( choć niewiem jak w kompie, ale kable tylko lekko lśniące dalej niepchnelo na wtyczki, które sprawdzałem więc jestem dobrej myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w gnieździe w ECU są ślady ropy to prawdopodobnie jest ona też w środku. ECU niestety nie jest hermetyczne. U mnie ropa wlała się właśnie przez gniazdo i było jej sporo. Ta plastikowa puszka o której piszesz była sucha. Tam nic się nie wlało.


Tak sobie chłopaki w BMW wymyślili, żeby gniazdo było na górze. Jakby ECU było zamontowane gniazdem w dół to nic by się tam nie mogło wlać i kto by wtedy zarabiał na nowych ECU…?


Na szczęście wyczyszczenie ECU z ropy nie jest jakoś strasznie drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tygodniu dam na wymianę czujinka to zapytam, może trzeba będzie sprawdzić to łącze ECU ( sam niechcialem tego rozpinać). Na wtyczce z zewnatrz niewidac nic za bardzo. Lekko tłuste kable miejscami, ciężko powiedzieć czy podlalo.

Komp gdzies czytałem ze jest klejony, myślisz że pasuje zaglądnac do środka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się na to zdecydowałem i jak zobaczyłem zdjęcia po rozklejeniu to wiedziałem już , że to była dobra decyzja. Z zewnątrz dramatu nie było. Po wypięciu wtyczek było widać, że w okolicach pinów jest delikatnie wilgotno od ropy. W środku był „basen”…


Sam też bałem się wypinać wtyczek. Robił to serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile przewodów idzie od tego czujnika do ECU ??

2, 3 ?

Może trzeba pomyśleć o jakimś "bajpasie" w stylu gniazdo , kawałek płytki , drugie gniazdo.

Ustawić wszystko w pionie tak żeby gniazdo od czujnika łączyło się z dołem płytki a ECU z górą... i voilà.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.