Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

o rany ;) to skoro jeździ się 120km/h to tak trochę potężny motor traci sens.. jeździsz na tor czy coś :) ? czy po prostu fajnie się i tak gazuje do tych 120km/h i za taką frajde warto płacić?

ja generalnie podróżuje te 145km/h i przy tej prędkości silniki benzynowe zaczynają sporo więcej palić. Teraz robie 20kkm rocznie, ale za rok to może być 30kkm.

dla mnie istotne są dwa parametry - spalanie w mieście na zimnym silniku i w trasie 140kmh. w obecnym aucie mam +1L/100km względem średniej. tak samo zakładam przy X3 - czyli 8,5-9 M40d 11-11,5 M40i, oczywiście bez zabawy. Takie tam jeżdzenie.

a dlaczego ten remote start tylko w domu? bo otwiera zamki i można odjechać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Jak masz dom to postojowe Ci nie potrzebne, bo masz remote start przez apke, nagrzeje sie zanim wsiadziesz.

w Polsce lub nawet w UE nie ma remote start, można otworzyć auto za pomocą aplikacji ale nie można uruchomić silnika dla aut benzynowych. Zostaje webasto lub elektryk.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak wyglądają laselight w x3 M40d LCI

W sumie - pomijając kształt soczewek - to bardzo podobnie wyglądają reflektory LED Matrix z opcją dodatkową "Reflektory M Shadowline"

Opublikowano
o rany ;) to skoro jeździ się 120km/h to tak trochę potężny motor traci sens.. jeździsz na tor czy coś :) ? czy po prostu fajnie się i tak gazuje do tych 120km/h i za taką frajde warto płacić?

ja generalnie podróżuje te 145km/h i przy tej prędkości silniki benzynowe zaczynają sporo więcej palić. Teraz robie 20kkm rocznie, ale za rok to może być 30kkm.

dla mnie istotne są dwa parametry - spalanie w mieście na zimnym silniku i w trasie 140kmh. w obecnym aucie mam +1L/100km względem średniej. tak samo zakładam przy X3 - czyli 8,5-9 M40d 11-11,5 M40i, oczywiście bez zabawy. Takie tam jeżdzenie.

a dlaczego ten remote start tylko w domu? bo otwiera zamki i można odjechać?

Ja wzialem glownie M40i dla lepszego wyposazenia(do innych wersji nie mozna domowic driving assistant pro, jest gorsze audio, adaptacyjnego m zawieszenia no i podobal mi sie wyglad ;) ) silnik tez przyjemniejszy, cichszy niz 4 cylindry, wcale duzo wiecej nie pali.


Remote start w domu bo na drodze publicznej nie mozesz miec wlaczonego silnika

 


Jak masz dom to postojowe Ci nie potrzebne, bo masz remote start przez apke, nagrzeje sie zanim wsiadziesz.

w Polsce lub nawet w UE nie ma remote start, można otworzyć auto za pomocą aplikacji ale nie można uruchomić silnika dla aut benzynowych. Zostaje webasto lub elektryk.

 

Mozna zakodowac - tylko jak pisalem, nie mozna tego uzywac na drodze publicznej bo mandacik ;)

Opublikowano
W salonie nie zakodują. Da sie zrobić to bez utraty gwarancji? Moje auto stoi na parkingu na drodze osiedlowej, ona chyba tez nie jest publiczna ;).
Opublikowano

szukająć w sieci znalazłem jeszcze takich kilka filmów:


tutaj X3 z silnikiem 2.0 benzyna:



tutaj X3 z wersji M



w pierwsyzm filmie X3 radzi sobie tak jak auto ze stałym napędem 4x4 powinno sobie radzić (łatwo porównać np. do Q5 z haldexem na tym samym filmie). W drugmi gość mocno narzeka i auto nie może podjechać pod małą górkę. Ciężko mi się go w ogóle ogląda, no ale próbuje podjać decyzję o zakupie tak, żeby spełniła moje oczekiwania. Zdolność do radzenia sobie w śniegu ma dla mnie znaczenie.


Czy sportowy dyferencjał w X3 może powodować tak znacząco gorsze własności jazdy poza utrwardzoną drogą czy ten gość z drugiego filmu przesadza? Ktoś się bawił X3 w wersji M w sniegu i w błocie, przy dojazdach do posesji gdzie nie ma odśnieżania/asfaltu?

Opublikowano
szukająć w sieci znalazłem jeszcze takich kilka filmów:


tutaj X3 z silnikiem 2.0 benzyna:



tutaj X3 z wersji M



w pierwsyzm filmie X3 radzi sobie tak jak auto ze stałym napędem 4x4 powinno sobie radzić (łatwo porównać np. do Q5 z haldexem na tym samym filmie). W drugmi gość mocno narzeka i auto nie może podjechać pod małą górkę. Ciężko mi się go w ogóle ogląda, no ale próbuje podjać decyzję o zakupie tak, żeby spełniła moje oczekiwania. Zdolność do radzenia sobie w śniegu ma dla mnie znaczenie.


Czy sportowy dyferencjał w X3 może powodować tak znacząco gorsze własności jazdy poza utrwardzoną drogą czy ten gość z drugiego filmu przesadza? Ktoś się bawił X3 w wersji M w sniegu i w błocie, przy dojazdach do posesji gdzie nie ma odśnieżania/asfaltu?

 

Przecież obydwa filmy to 2 litrowe zwykłe wersje?


Sportowy dyferencjał ma dopiero M x40 i lub d.


To co pokazałeś to dwa identyczne napędy.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
W takim razie zmylił mnie znaczek na kierownicy i przedliftowe (fajne) zegary . Chyba chłop z drugiego filmu za stromy miał ten próg, na który chciał podjechać. innej opcji nie widzę, bo testy robione przez tych ludzi z pierwszego filmu potwierdziłem sobie tiguanem (jak Q5) i Q7 (stały torsen) i uważam, że są miarodajne dla tego jak SUV radzi sobie na gorszej drodze/błocie/sniegu
Opublikowano
W takim razie zmylił mnie znaczek na kierownicy i przedliftowe (fajne) zegary . Chyba chłop z drugiego filmu za stromy miał ten próg, na który chciał podjechać. innej opcji nie widzę, bo testy robione przez tych ludzi z pierwszego filmu potwierdziłem sobie tiguanem (jak Q5) i Q7 (stały torsen) i uważam, że są miarodajne dla tego jak SUV radzi sobie na gorszej drodze/błocie/sniegu

 

Wg mnie zmiennych może być bardzo dużo i wg mnie bardzo agresywnie chciał podjechać co skutkowało ślizganiem.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Powiem Ci też, że w X5 G05 silnik M50d to też ten sam silnik, tylko że tam ma 4 turbinki, a silnik jest mocno chwalony, niestety już wypadł z produkcji.


Co do dalszych różnic M40d vs 30d to

- w 30d musisz dopłacić 7 tys do felg 20", w M40d już masz je w standardzie

- w M40d Pakiet Business dopłata 4700 zł, a w 30d dopłacasz 9100 zł

- w M40d masz już deskę pokrytą skórą eko Sensatec, a 30d musisz za nią dopłacić 3000 zł

- w M40d masz sportowe hamulce, a w 30d musisz za nie dopłacić 3200 zł ( moim zdaniem obowiązkowa opcja, bo standardowe hamulce działają słabo)

- w M40d masz sportowy dyferencjał M, w 30d nawet go nie możesz dokupić

- w M40d masz zawieszenie adaptacyjne M, które robi dobrą robotę ( mam takie), w 30d masz adaptacyjne EDC, które działa słabo - nie czułem różnicy między trybami

- w M40d możesz dokupić Systemy asystujące Pro, w 30d tylko zwykły asystent kierowcy - wersji Pro nie widzę - pewnie przez restrykcje :roll:

- w M40d masz w standardzie adaptacyjne ledy i asystenta świateł drogowych, za które w 30d musisz dopłacić 4600 zł + asystent świateł drogowych 900 zł

- w M40d światła laserowe dopłata 4600 zł, a w 30d dopłata 9100 zł

- w M40d aktywna wentylacja foteli przednich 3900 zł, w 30d chcą za to 9500 zł

tych różnic jest jeszcze więcej na korzyść M40d, ale już dalej nie chce mi się porównywać w konfiguratorze :mrgreen:


Jednym słowem warto brać M40d :norty:

 

zaktualizowali cennik, był błąd - lasery w M40 teraz są już za 7700 :) bo faktycznie za 4500 to było mega dobrze. Za adaptacyjne M trzeba dopłacić, ale jak i tak akurat wole sportowe.

Opublikowano
miałem okazję jechać ostanio w salonie X3 z asystentami pro, tymi lepszymi. Czy ktoś może jeździł X3 z tymi podstawowymi? Co z istotnych rzeczy, oprocz tempomatu adaptacyjnego i jazdy w korku, tracę? Generalnie wzięcie tej opcji to jest +14500 do ceny samochodu (bo musi byc też większy ekran i w pełni cyfrowe zegary).
Opublikowano
Asystentów pro nie mam, ale mam zwykłe asystenty kierowcy. Mam cyfrowe zegary i większy ekran. Oprócz tego co napisałeś to nie mam utrzymywanie w pasie ruchu, tylko ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa. W pro chyba to jest - mi się zdaje, ale nie mam pewności. :mrgreen: Ja lubię sam prowadzić auto, a nie być prowadzonym. :norty:

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano

no ja też i dlatego mam konfigurację bez PRO. Masz tempomat zwykly czy aktywny? Jeśli masz zwykły, to jak jedziesz na tempomacie i ktoś Ci zajedzie drogę, auto samo zahamuje? czy to tylko jak masz aktywny?

update: dobra, źle przeczytałem - masz zwykły :) to hamuje awaryjnie samo w sensie zmniejsza prędkość czy nie?

widze, że masz 40D :) jakie spalanie średnie ?

Opublikowano

Tempomat zwykły z funkcją hamowania awaryjnego, a nie wyhamowywania. :wink:

Spalanie na codzień średnio 8,5l/100km, ale od nowego taryfikatora schodzę poniżej 8l :lol:

Jak chcesz więcej info o spalaniu to mój raport masz na Autocentrum. :P

Ten silnik potrafi mało spalić, ale też szaleństwa nie są okupione wysokim spalaniem. :wink:

Pozdrawiam

KrzychoM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Opcja „Regulator prędkości z funkcją hamowania” (czyli tempomat „zwykły” a nie adaptacyjny) nie ma nic wspólnego z hamowaniem awaryjnym. Owa „funkcja hamowania” to nic innego jak utrzymywanie prędkości „od góry” (czyli ustawiamy 120km/h, jedziemy z górki a auto nie rozpędza się tylko utrzymuje zadaną prędkość).


Natomiast hamowanie awaryjne w aucie wyposażonym w „Systemy asystujące kierowcy” (czyli „standardowe”) owszem jest (ale nie jest związane z tempomatem) i działa w oparciu jedynie o kamerę KAFAS (czyli tą pod lusterkiem). Jak nietrudno się domyślić nie jest tak skuteczne jak w systemie opartym dodatkowo na radarze w zderzaku, zwłaszcza w sytuacji gorszych warunków (mgła, deszcz, noc), kiedy to kamera ma ograniczoną skuteczność.

Radar natomiast pojawia się w zderzaku gdy auto ma opcję „Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go” (czyli tempomat adaptacyjny) lub opcję „Systemy asystujące kierowcy Professional” (które to w sobie zawierają m.in. wspomniany tempomat adaptacyjny)

Edytowane przez Pe.te
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W systemach w w wersji Professional dochodzi sporo dodatkowych modułów (przykładowo nie 1 a aż 5 radarów).

Ciut więcej napisałem w dziale iX3


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=235&t=389913&p=2820437&hilit=#p2820437


Generalnie ja również lubię mieć kontrolę nad autem, natomiast uważam że tempomat adaptacyjny plus system utrzymywania pasa - to rewelka na autostradzie (byle nie na zatłoczonej jak np. Wwa-Stryków). Można się naprawdę zrelaksować nawet na długich trasach.

Opublikowano
W systemach w w wersji Professional dochodzi sporo dodatkowych modułów (przykładowo nie 1 a aż 5 radarów).

Ciut więcej napisałem w dziale iX3


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=235&t=389913&p=2820437&hilit=#p2820437


Generalnie ja również lubię mieć kontrolę nad autem, natomiast uważam że tempomat adaptacyjny plus system utrzymywania pasa - to rewelka na autostradzie (byle nie na zatłoczonej jak np. Wwa-Stryków). Można się naprawdę zrelaksować nawet na długich trasach.

 

Teraz wiem co mam w swoich beemkach.

Gratuluję wiedzy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.