Skocz do zawartości

f01/f02 750i pre lci retrofit na 8hp z lci


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś robił lub ma jakieś informacje o wsadzeniu skrzyni 8hp70 lub 8hp90 do przedliftowego f01/f02 750i zamiast 6hp ? Mowa o tylnonapędówej wersji auta.


Generalnie skrzynia jako dzwon i konwerter podejdzie p&p do auta i bloku silnika, pozostaje kwestia podmiany dyfra bo sa inne przełożenia i w zależności jaka wersja to ewentualnie wał napędowy.

Również wiem, że jest inna wtyczka ale kable te same i należy przeszczepić wtyczkę i ją przedłuzyć pod 8hp ale to też nie jest jakiś problem.


Pozostaje zagwozdka co i gdzie konkretnie zakodować aby auto nie sypało błędami napędu.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Odkopie stary temat. Na dniach będe miał poskładane takie auto w tym setupie. Przy serwisie silnika następuje zmiana skrzyni na właśnie 8HP70. Generalnie sporo jest plug in. Dam znać jak będzie poskładane i uruchomione.
Opublikowano
A więc co do 8HP w przedliftowej F01 w tym konkretnie omawianym tutaj przypadku w 730d. Na początku dobieramy skrzynie pod kątem dzwona w zależności jaki mamy silnik. W CAS trzeba zmienić jeden parametr zwiazany z ilością biegów w skrzyni, bo inaczej skrzynia się nie dopisze do auta. Po zmianie parametru czyścimy stary ISN w skrzyni i usypiamy auto (15-20 minut). Po ponownym włączeniu skrzynia dopisze sobie ISN i umieści go w sterowniku silnika (przy 6HP ISN jest w CAS a w sterowniku silnika brak ISN-u skrzyni, przy 8HP jest w sterowniku silnika). Następnym etapem jest zaprogramowanie skrzyni softem odpowiadającym poliftowemu odpowiednikowi auta i zakodowanie jej FA oryginalnym z auta. Po tym zabiegu czyścimy adaptacje CAN skrzyni i snowu usypiamy auto. Po włączeniu zapłonu kasujemy błędy (czasem dwukrotnie) i tworzymy nowe SVT w ZGW z nową skrzynią w sieci i gotowe. Skrzynia bangla. Elektrycznie trzeba jedynie przepinować wiązkę 6HP na wtyczkę 8HP (kupiłem z uciętym kawałkiem). Mocowanie 6HP do auta pasuje idealnie do 8HP. Flansza i łącznik są takie same. Długość wału różnica 1mm więc żadna i pasuje. Przełożenie dyfra jest takie samo w obu wersjach. Trzeba wymienić rurki od chłodnicy oleju skrzyni (zakupujesz od F10 przed liftem z 8HP z roku 2010). Pasują plug IN. Konwerter pasuje mocowaniem do flanszy koła zamachowego. Skręcasz wszystko i witamy 8HP na pokładzie. Teraz samochód jeździ jak powinien. Na zdjęcia nie było czasu. Operacja jest prosta i przyjemna. W przypadku zmiany samej skrzyni bez serwisu silnika czas wykonania retrofitu we dwie osoby to około 5 godzin.
  • 7 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie a jak rozwiązaliście sprawę przewodów olejowych ? 8hp ma szersze wejście a przewody z 6hp są węższe. JEst jakiś adapter do tego ?

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 10.09.2023 o 22:40, SkeYT napisał(a):

Mogę zrobić zdalnie. Byle byś miał kabel ENET i TeamViewer.

Witam wysłałem wiadomość do pana w sprawie kodowania 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.