Skocz do zawartości

Regeneracja DPF


Detyll

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zwracam się z prośbą do bardziej do świadczonych użytkowników. Dzisiaj wziąłem od żony BMW żeby pojechać do pracy. Podłączyłem Bimmer Tool a tam pokazuje że poziom popiołu jest 55g. a sadzy 35 g. I zaplanowana jest regeneracja. Auto się nagrzało, DPF się wypalił. Poziom sadzy spadł coś poniżej 5g. I ku mojemu zdziwieniu po 15 km sadza znowu poszybowała na ponad 30 g. i znowu zaplanowana regeneracja. Wracając z pracy sytuacja się powtarza i sadza rośnie w oczach.

Błędów nie ma. Zrobiłem test ciśnienia i jest ok. Czy to może być że poziom popiołu już jest za duży? Może już pora aby wyprać go chemicznie. Dodam że pokazuje przebieg do wymiany DPFa -1 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam dokładnie taką samą sytuację. Filtr został wyprany, zarejestrowany nowy, wskazanie popiołu się wyzerowało, nowy czujnik oryginalny ciśnienia spalin i po wypalaniu na bimmer toolu zawartość sadzy wraca z 0g do 25g (41%) w ciągu 3-5 km. Potem przybywanie sadzy zwalnia do 45g i znowu zaczyna wypalać co jakieś może max 200km.

Wszystko sprawne w aucie, zero błędów, czujniki pokazują prawidłowe wartości itd nie wiem już co zrobić. Wg TIS filtr powinien wypalać się max raz na 1000km a dla krótkich tras 400-800km.

Może ktoś mial podobną sytuację ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie te prania dpf to o kant dupy potłuc, jedynie wymiana na używkę w dobrym stanie lub kupno nowego załatwia sprawe.


Po pierwszy w instrukcji TIS jest opisane jak powinno się czyścic DPF, a szczególnie jak to robią w DE, czyli wypalają go w piecu 12H a potem pod ciśnieniem powietrze przedmuchiwają, Żadnej wody czy innych chemii pod ciśnieniem jak to robią w PL...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wszystkich :)

mtechnic, ja walczę z taką sytuacją już kilka miesięcy :) Ogólnie z tego, co się dowiedziałem z różnych źródeł, to tak naprawdę są dwie możliwe sytuacje: 1:Coś powoduje, że filtr się szybciej zapycha i dlatego tak często go wypala, zwracam tutaj uwagę, aby kontrolować poziom oleju, bo może się podnosić przy częstym wypalaniu. 2: Filtr już skończył swoje życie i trzeba wymienić na nowy, podobno jak się długo jeździ na zapchanym dpf, to rdzeń w środku się topi i już z tym nic nie da rady zrobić, tylko wymiana na nowy. Też jeżdże na aplikacji bimmer tool i jedna uwaga, nie patrzcie na poziom sadzy ani popiołu, tylko na ciśnienie wsteczny przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach, po wypaleniu dpf ciśnienie powinno być ok. 6-10 hPa przy prawidłowym wypaleniu. Ale jaka wartość ciśnienia może być maksymalna, aby było jasne, że trzeba czyścić filtr, tego już nie wiem. Jeżeli chodzi o mój przypadek, to zacząłem w ogóle od wyczyszczenia dpf, bo podnosił mi się poziom oleju. Później okazało się, że na jednym wtrysku mam korekcję 2,5, regeneracja wtrysków, następnie okazało się, że we wtryskach są opiłki, podejrzenie, że pompa wysokiego ciśnienia może opiłkować, na szczęście pompa była w porządku tylko wymiana jakiś zaworków, no to jak nie pompa wysokiego ciśnienia, to pompka wstępna w baku została wymieniona na nową i wyczyszczony cały układ paliwowy wraz z bakiem. Wtryski są ważne, bo też mogą powodować szybsze zapychanie dpf'a, jeżeli "leje". Obecnie mam cały nowy układ paliwowy i dalej mam wypalanie co ok. 200 km. Teraz w ogóle wyskoczył mi błąd 43e2 - siłownik zaworu dławiącego i w ogóle wyłączyło mi się planowanie wypalania, także sam muszę je inicjować, żeby nie zapchać dpf'a. Nie ma się co chwalić, ile to wszystko kosztowało :) Obecnie sam szukam rozwiązania tej sytuacji, jeżeli będę wiedział więcej, na pewno się tym podzielę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wszystkich :)

mtechnic, ja walczę z taką sytuacją już kilka miesięcy :) Ogólnie z tego, co się dowiedziałem z różnych źródeł, to tak naprawdę są dwie możliwe sytuacje: 1:Coś powoduje, że filtr się szybciej zapycha i dlatego tak często go wypala, zwracam tutaj uwagę, aby kontrolować poziom oleju, bo może się podnosić przy częstym wypalaniu. 2: Filtr już skończył swoje życie i trzeba wymienić na nowy, podobno jak się długo jeździ na zapchanym dpf, to rdzeń w środku się topi i już z tym nic nie da rady zrobić, tylko wymiana na nowy. Też jeżdże na aplikacji bimmer tool i jedna uwaga, nie patrzcie na poziom sadzy ani popiołu, tylko na ciśnienie wsteczny przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach, po wypaleniu dpf ciśnienie powinno być ok. 6-10 hPa przy prawidłowym wypaleniu. Ale jaka wartość ciśnienia może być maksymalna, aby było jasne, że trzeba czyścić filtr, tego już nie wiem. Jeżeli chodzi o mój przypadek, to zacząłem w ogóle od wyczyszczenia dpf, bo podnosił mi się poziom oleju. Później okazało się, że na jednym wtrysku mam korekcję 2,5, regeneracja wtrysków, następnie okazało się, że we wtryskach są opiłki, podejrzenie, że pompa wysokiego ciśnienia może opiłkować, na szczęście pompa była w porządku tylko wymiana jakiś zaworków, no to jak nie pompa wysokiego ciśnienia, to pompka wstępna w baku została wymieniona na nową i wyczyszczony cały układ paliwowy wraz z bakiem. Wtryski są ważne, bo też mogą powodować szybsze zapychanie dpf'a, jeżeli "leje". Obecnie mam cały nowy układ paliwowy i dalej mam wypalanie co ok. 200 km. Teraz w ogóle wyskoczył mi błąd 43e2 - siłownik zaworu dławiącego i w ogóle wyłączyło mi się planowanie wypalania, także sam muszę je inicjować, żeby nie zapchać dpf'a. Nie ma się co chwalić, ile to wszystko kosztowało :) Obecnie sam szukam rozwiązania tej sytuacji, jeżeli będę wiedział więcej, na pewno się tym podzielę :)

 

Dzięki za odpowiedź. Ja chyba za dużo się tym przejmuje. DPF prany był 2 razy - ciśnienie na wolnych na zimnym mam 5-7mili barów a gorącym ok 10-12 - pozostałe ciśnienia też w normach. Błędów brak jakichkolwiek. Korekcje wtrysków max 0,2 wiec też lux. EGR ustawiony standardowo na zero. Poziom oleju się nie podnosi ale filtr wypala mi się jeżdżąc w cyklu mocno mieszanym w stronę miasta co ok 200-250km. Ciśnienia nie przekraczają norm - na postoju na max obrotach w teście wychodzi ok 70 mbar a max to 200mbar. Ale na pełnym ogniu w czasie jazdy widzę że 200mbar sie pokaże. Spec twierdzi że już dpf może mieć strukturę lekko uszkodzoną i nic nie poradzimy. Wydech z tyłu czysty. Na zawartość sadzy w botool i tak nie ma co patrzeć bo to bzdury pokazuje na podstawie czujnika ciśnienia który mam defacto nowy oryginalny, podobnie jak, odmę, filtry itd.. Ista chyba nawet nie jara się tą sadza tylko ciśnienia to główna rzecz która podlega kontroli..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wszystkich :)

mtechnic, ja walczę z taką sytuacją już kilka miesięcy :) Ogólnie z tego, co się dowiedziałem z różnych źródeł, to tak naprawdę są dwie możliwe sytuacje: 1:Coś powoduje, że filtr się szybciej zapycha i dlatego tak często go wypala, zwracam tutaj uwagę, aby kontrolować poziom oleju, bo może się podnosić przy częstym wypalaniu. 2: Filtr już skończył swoje życie i trzeba wymienić na nowy, podobno jak się długo jeździ na zapchanym dpf, to rdzeń w środku się topi i już z tym nic nie da rady zrobić, tylko wymiana na nowy. Też jeżdże na aplikacji bimmer tool i jedna uwaga, nie patrzcie na poziom sadzy ani popiołu, tylko na ciśnienie wsteczny przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach, po wypaleniu dpf ciśnienie powinno być ok. 6-10 hPa przy prawidłowym wypaleniu. Ale jaka wartość ciśnienia może być maksymalna, aby było jasne, że trzeba czyścić filtr, tego już nie wiem. Jeżeli chodzi o mój przypadek, to zacząłem w ogóle od wyczyszczenia dpf, bo podnosił mi się poziom oleju. Później okazało się, że na jednym wtrysku mam korekcję 2,5, regeneracja wtrysków, następnie okazało się, że we wtryskach są opiłki, podejrzenie, że pompa wysokiego ciśnienia może opiłkować, na szczęście pompa była w porządku tylko wymiana jakiś zaworków, no to jak nie pompa wysokiego ciśnienia, to pompka wstępna w baku została wymieniona na nową i wyczyszczony cały układ paliwowy wraz z bakiem. Wtryski są ważne, bo też mogą powodować szybsze zapychanie dpf'a, jeżeli "leje". Obecnie mam cały nowy układ paliwowy i dalej mam wypalanie co ok. 200 km. Teraz w ogóle wyskoczył mi błąd 43e2 - siłownik zaworu dławiącego i w ogóle wyłączyło mi się planowanie wypalania, także sam muszę je inicjować, żeby nie zapchać dpf'a. Nie ma się co chwalić, ile to wszystko kosztowało :) Obecnie sam szukam rozwiązania tej sytuacji, jeżeli będę wiedział więcej, na pewno się tym podzielę :)

 

Dzięki za odpowiedź. Ja chyba za dużo się tym przejmuje. DPF prany był 2 razy - ciśnienie na wolnych na zimnym mam 5-7mili barów a gorącym ok 10-12 - pozostałe ciśnienia też w normach. Błędów brak jakichkolwiek. Korekcje wtrysków max 0,2 wiec też lux. EGR ustawiony standardowo na zero. Poziom oleju się nie podnosi ale filtr wypala mi się jeżdżąc w cyklu mocno mieszanym w stronę miasta co ok 200-250km. Ciśnienia nie przekraczają norm - na postoju na max obrotach w teście wychodzi ok 70 mbar a max to 200mbar. Ale na pełnym ogniu w czasie jazdy widzę że 200mbar sie pokaże. Spec twierdzi że już dpf może mieć strukturę lekko uszkodzoną i nic nie poradzimy. Wydech z tyłu czysty. Na zawartość sadzy w botool i tak nie ma co patrzeć bo to bzdury pokazuje na podstawie czujnika ciśnienia który mam defacto nowy oryginalny, podobnie jak, odmę, filtry itd.. Ista chyba nawet nie jara się tą sadza tylko ciśnienia to główna rzecz która podlega kontroli..

 

Witam, widzę chyba, że dłuższą drogę przebyłeś ode mnie. U mnie właśnie wydech okopcony jest. Co jeszcze radziłbyś sprawdzić i jak podejść do sprawy kompleksowo, żeby wiedzieć, że już więcej nie da się zrobić, jeżeli chodzi o dpf i pozostaje tylko tak jeździć i kontrolować go :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wszystkich :)

mtechnic, ja walczę z taką sytuacją już kilka miesięcy :) Ogólnie z tego, co się dowiedziałem z różnych źródeł, to tak naprawdę są dwie możliwe sytuacje: 1:Coś powoduje, że filtr się szybciej zapycha i dlatego tak często go wypala, zwracam tutaj uwagę, aby kontrolować poziom oleju, bo może się podnosić przy częstym wypalaniu. 2: Filtr już skończył swoje życie i trzeba wymienić na nowy, podobno jak się długo jeździ na zapchanym dpf, to rdzeń w środku się topi i już z tym nic nie da rady zrobić, tylko wymiana na nowy. Też jeżdże na aplikacji bimmer tool i jedna uwaga, nie patrzcie na poziom sadzy ani popiołu, tylko na ciśnienie wsteczny przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach, po wypaleniu dpf ciśnienie powinno być ok. 6-10 hPa przy prawidłowym wypaleniu. Ale jaka wartość ciśnienia może być maksymalna, aby było jasne, że trzeba czyścić filtr, tego już nie wiem. Jeżeli chodzi o mój przypadek, to zacząłem w ogóle od wyczyszczenia dpf, bo podnosił mi się poziom oleju. Później okazało się, że na jednym wtrysku mam korekcję 2,5, regeneracja wtrysków, następnie okazało się, że we wtryskach są opiłki, podejrzenie, że pompa wysokiego ciśnienia może opiłkować, na szczęście pompa była w porządku tylko wymiana jakiś zaworków, no to jak nie pompa wysokiego ciśnienia, to pompka wstępna w baku została wymieniona na nową i wyczyszczony cały układ paliwowy wraz z bakiem. Wtryski są ważne, bo też mogą powodować szybsze zapychanie dpf'a, jeżeli "leje". Obecnie mam cały nowy układ paliwowy i dalej mam wypalanie co ok. 200 km. Teraz w ogóle wyskoczył mi błąd 43e2 - siłownik zaworu dławiącego i w ogóle wyłączyło mi się planowanie wypalania, także sam muszę je inicjować, żeby nie zapchać dpf'a. Nie ma się co chwalić, ile to wszystko kosztowało :) Obecnie sam szukam rozwiązania tej sytuacji, jeżeli będę wiedział więcej, na pewno się tym podzielę :)

 

Dzięki za odpowiedź. Ja chyba za dużo się tym przejmuje. DPF prany był 2 razy - ciśnienie na wolnych na zimnym mam 5-7mili barów a gorącym ok 10-12 - pozostałe ciśnienia też w normach. Błędów brak jakichkolwiek. Korekcje wtrysków max 0,2 wiec też lux. EGR ustawiony standardowo na zero. Poziom oleju się nie podnosi ale filtr wypala mi się jeżdżąc w cyklu mocno mieszanym w stronę miasta co ok 200-250km. Ciśnienia nie przekraczają norm - na postoju na max obrotach w teście wychodzi ok 70 mbar a max to 200mbar. Ale na pełnym ogniu w czasie jazdy widzę że 200mbar sie pokaże. Spec twierdzi że już dpf może mieć strukturę lekko uszkodzoną i nic nie poradzimy. Wydech z tyłu czysty. Na zawartość sadzy w botool i tak nie ma co patrzeć bo to bzdury pokazuje na podstawie czujnika ciśnienia który mam defacto nowy oryginalny, podobnie jak, odmę, filtry itd.. Ista chyba nawet nie jara się tą sadza tylko ciśnienia to główna rzecz która podlega kontroli..

 

Witam, widzę chyba, że dłuższą drogę przebyłeś ode mnie. U mnie właśnie wydech okopcony jest. Co jeszcze radziłbyś sprawdzić i jak podejść do sprawy kompleksowo, żeby wiedzieć, że już więcej nie da się zrobić, jeżeli chodzi o dpf i pozostaje tylko tak jeździć i kontrolować go :)

 



Zacznij od diagnostyki ISTĄ wyeliminuj wszystkie możliwe błędy, świece żarowe, sterownik, klapa gasząca. Jeżeli wszystko będzie ok to wymień odmę, zalej odpowiedni olej low saps lub mid saps do dpf, klapki wirowe wywaliłem ale założyłem kolektor ze wzmocnionymi klapami od PT Pro, czujnik splin powinien być nowy oem, wężyk tego czujnika szczelny i nie skruszały. To co pisze to są podstawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie mam żadnych błędów, zwalczę tą klapę dymiącą i będzie ok. Leje do siebie olej shell ultra helix C3. Tez wywalilem klapy wirowe. I jak jest różnica na tym kolektorze zregenerowanym ? Z tego, co wiem, to klapy wirowe nie mają wpływu na częstość wypalania dpf. Zamierzasz cos jeszcze działać w kierunku częstego wypalania ? Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 5 tygodni później...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.