Skocz do zawartości

Bmw e60 n52b30 wibracje, trzęsie budą


Tomasz5234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam olbrzymi problem z wibracjami w samochodzie na którym poległ już nie jeden mechanik i nadal nie potrafię sobie z nim poradzić...

Drgania pojawiły się po wymianie zestawu sprzęgła z kołem dwumasowym firmy LUK. Wcześniej objawy nie występowały lub nie były tak widoczne, owszem silnik miał pewne rzeczy do zrobienia jak np. falujace obroty w czasie jazdy jak i na postoju ale w nieznacznym stopniu. Cały zestaw sprzęgła wymieniony został w październiku 2020 r. i tak temat ciągnie się dalej.

Wymieniane były kolejne części mogące mieć na to wpływ jak: Nowe poduszki skrzyni biegów (Lemforder), nowy tłumik drgań skrzyni (oryginalny), wymieniona podpora wału i przegub wału, wyważony wał, wymiana półosi tył (lewa i prawa strona- zamiennik), zrobiona geometria. i bezskutecznie. wymieniono kolejny raz zestaw sprzęgła z dwumasem na gwarancji ( roczny już był uszkodzony) i od tamtej pory autem nie jeżdżę, aby znów go nie uszkodzić. A wibrację jak były tak są dalej !


Drgania występują na różnych biegach przy różnych obrotach silnika np. na 2 biegu w okolicach 2 tys rpm , szczególnie przy mocniejszym dodaniu gazu ! Trzęsie całą budą jakby miała zaraz się rozpaść..


Przed wymianą podpory wału, przegubu wału wibracje na 2 biegu były w okolicach 2800 rpm. nie wiem sam co o tym myśleć.

Zaobserwowałem też, że w czasie jazdy jak jadę np. na 4 biegu przy przykładowo 2 tyś rpm. Czuję jak drga drążek, natomiast dodanie gazu nawet lekko powoduje, że wibracje drążka znacząco się wzmacniają. Najmniej czuć wibracje na biegu jałowym co nie zmienia faktu, że ich nie ma wcale. Tracę już siły do tego samochodu :evil:


Dodam jeszcze, że w silniku była robiona uszczelka pod głowicą, nowe uszczelniacze, nowe popychacze, nowe cewki, nowe świece, nowa odma, nowe poduszki silnika, nowe sondy Lambda, nowe elektrozawory vanos (zamienniki) , nowy rozrząd. To wszystko w przeciągu 4 lat. w silniku błędów jakichkolwiek brak ! bardzo rzadko po przejechaniu jakiś 500 km potrafi pojawić się błąd sond Lambda choć nie zawsze.


Czy ktoś może miał podobny problem już i potrafiły nakierować mnie na przyczynę ? Kolejny mechanik powiedział mi, że przyczyna wibracji leży w silniku...

Czy to może być tłumik drgań ? nie zaobserwowałem, aby miał bicie lub cokolwiek innego mającego wpływ na uszkodzenie go. Kończą mi się już pomysły..

Silnik n52b30 258 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Saico za zainteresowanie.

Mechanikiem nie jestem, ale objawy trzęsienia cała budą objawiają się tylko przy określonych obrotach i przy mocnym bucie /obciążeniu przy powolnym dodawaniu gazu nie są wyczuwalne zbytnio. Jak się człowiek skupi na nich to i przy lekkim dodawaniu gazu wyczuje to. Nie wiem jak auto na podnośniku się zachowa, ale z tego co wiem było już to sprawdzane, pytanie z jakim skutkiem xd Samochód woziłem do warsztatów które typowo zajmują się BMW i do mechanika który ma sprzęt typowo pod badanie wibracji przez sondy czy coś takiego. I on właśnie postawił na silnik. Zakładał nawet sztywne koło zamiast dwumasu i wibracje nadal wychodziły z silnika. Stąd moje pytanie co moze odpowiadać w silniku za wibracje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też było wymienione. Posiadam też instalacje LPG i na gazie tak samo wibruje. Także wtryski można wykluczyć na bank. Byly też podmieniane z innego bmw i objaw dalej taki sam.


Sama wibracja pojawia się tylko przy mocniejszyn dodaniu gazu, powolne dodawanie gazu = wibracje niewyczuwalne (co nie znaczy ze nie występują) najbardziej czuć to na drążku gdy nie dodaje gazu i np z 3 tys rpm puszczam gaz i auto schodzi powoli z obrotów (hamuje silnikiem) to wibracje znacząco spadają z drążka.. Tak samo na luzie czuję jak drążek drga naciskam Sprzęgło i wibracje znacznie maleją.


Co do samych wibracji objawem jest Trzęsienie całym autem. W zależności jak dodam gaz im mocniej tym bardziej trzęsie.


Najbardziej wibruje na 3 biegu w okolicach 2 tys rpm

I adekwatnie wibracja przechodzi na 2 bieg i 3 tys rpm i tak samo 1 bieg to okolice 5 tys rpm. Dając pedał w podłogę na 2 biegu do tych dajmy 2 tys rpm wibracji brak xdd gdy zbliższy sie do tych 3 nie da się ujechac. Można zglupieć już..


Dodam też, ze silnik ma problem z falującymi objawami, ale błędów brak i czuć, ze naprawdę ma siłę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Brak mi już pomysłów xd


Jedyne co przychodzi mi na myśl to jak jadąc na 1 biegu dodam lekko gaz około 1 tys rpm i puszcze to słuchać taki stuk metaliczny. Taki "puk" dosłownie na sekundę" Tak samo na 2 biegu delikatnie gaz przy 1 tys rpm i puszczenie to samo i to jest naprawdę słyszalne, nie trzeba się wsłuchiwać. Jakby gdzieś z okolic mostu. Na wyższych biegach nie dostrzegłem tego.


Szanowni koledzy czy most może wydawać takie dźwięki i objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Temat robi sie ciekawy coraz bardziej.

Przejechałem się dziś z kompem specjalnie, aby skupić się na tych drganiach/wibracjach/rezonansie zwał jak zwał,


Doszedłem do kilku wniosków.

1. Drgania na luzie:

a) Drążek drży, po dodaniu gazu w okolice 1 tys. rpm drążek dalej drży ale już troszkę mniej.

b) Po zejściu na wolne obroty wibracje się zwiększaja i słychać taki basowy dźwięk, który po chwili jakby zanika.

c) Po dodaniu gazu od okollic 2 tyś rpm. do 2,5 tyś rpm drga drążek dalej i dochodzi już drganie całym autem i to dosyć wyczuwalnie. Powyżej 2.5 rpm cisza z wibracjami.

d) Nie wiem czy to ma jakiekolwiek znacznie, ale po wbiciu każdego biegu, trzymaniu wciśniętego sprzęgła i dodaniu gazu do tych 2-2.5 tys rpm wibracje są nadal takie jak na luzie.

e) Jak dotykam silnika rozgrzanego już to wibracje są podobne takie jak na drążku na luzie.


2. Drgania w trakcie jazdy:

a) na 1 biegu nie dawałem tak w pedał, ponieważ warunki pogodowe na to zbytnio nie pozwalają, ale na 2 biegu wibracje zaczynają się dziać od 2.5 do 3 tyś rpm. przy mocniejszym dodaniu gazu. Te wibracje przypominają coś jakby taki basowy rezonans.

b) Identyczna sytuacja na 3 biegu tylko wibracje od 2 do 2.5 tyś rpm.

c) 4 bieg okolice 2 tyś rpm cichutko, drążek praktycznie nie gra, ogółem nie ma czego sie przyczepić, 5 bieg tak samo cisza.


Co zauważyłem wibracje jakby z każdym biegiem schodziły w niższe obroty.

Ściągana była skrzynia i auto odpalane praktycznie z samym silnikiem i wibracje nadal wystepowały w okolicach tyś 2-2,5 tys rpm. Czyli zacząłbym winy szukać w silniku

I teraz panowie pytanie moje. Czy ktoś jest w stanie nakierować mnie co może byc przyczyną wibracji w silniku n52 ?

Biorę pod uwagę: Tłumik drgań (nie jest tani :/ mam manuala i org 2 koła) Na dniach z powodu braku pomysłów będę usztywniał tłumik (brakuje mi obejmy na środku), i przychodzą mi na myśl disy ( falują obroty nieznacznie i nie zawsze, a wyciągałem dużą Disę i kwalifikuje sie do wymiany) Choć nie chce mi się wierzyć, aby disy takie jaja robiły.


Wiadomo nie chce wymieniać na darmo niepotrzebnych rzeczy stąd moja prosba do was. Obszukałem już wszystko na ten temat i praktycznie to co u innych było rozwiązaniem u mnie nie dalo efektu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czy jak silnik był odpalany bez skrzyni to czy z założonym sprzęgłem czy zdjętym? Jak rozumiem od sprzęgła się wszystko zaczęło.


Trudno mi sobie wyobrazić że coś w silniku może powodować takie drgania, na pewno nie Disy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe sprzęgło a konkretnie dwumas Luka było podobno nic nie warte. Został założony dwumas używany i jest lepiej.

Dodatkowo co mogę powiedzieć specjalnie, aby wykluczyć dwumas założone było sztywne koło od automata i wibracje również były w zakresie 2 tys rpm.


Dodam również, że wcześniejszy mechanik przy wymienianiu uszczelki pod głowica pomylił wtryski kolejnościami i auto wcześniej przy dodaniu gazu w podłogę z niższych obrotów dławiło się. Problem ten został już rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Tłumik drgań też nie wykazuje oznak zużycia (nie odkręcałem go) A bynajmniej nie dostrzegam tego, aby koło miało bicie, tak samo napinacz, jeżeli skacze to naprawdę niewiele. Co do tłumika drgań próbowałem nim ruszać i nie zaobserwowałem, aby coś miało luz tak samo jak silnik pracuje nie słychać aby pasek wydawał piski lub coś działo się z kołem.


Dziwna sprawa naprawdę. Mechanik który zajmował się tym autem wcześniej postawił na coś związanego z głowica. Przestawiony rozrząd? Nie wiem. A może Valvetronic powoduje takie akcje? Zaczynam tracic siły do tego samochodu i chyba oddam go do jakiegoś specjalisty co zajmuje się beemkami.


W rok 3 dwumas już. Dwa wcześniejsze Luka to był smietnik! Pierwsze się rozsypało od wibracji a drugie na gwarancji nowe od razu wymiany bo efekt był ten sam. 3 używane innej już firmy nie pamiętam jakiej, dało znacząca poprawę ale nie rozwiązało problemu.


Dodam, ze korekcję na cylindrach nie przekraczają - 0.9 jak i + 0.9 i błędów jakichkolwiek brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również były wymieniane około 2 lata temu a przez ten czas może z 20 tys km zrobiłem.


Zaczynam przypuszczać, ze po drodze jakiś mechanik coś skopał i przez to człowiek może zglupiec już bo nie wie co jeszcze może być przyczyną.


Wibracje w trakcie jazdy zaczęły się od wymiany dwumasu. Wcześniej drążek drgał, ale nie było wibracji w trakcie jazdy. Teraz jest jedno i drugie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wibracji i drążka to chce podkreślić, że objawy nie występują ciągle. Wibracje w zależności jak mocno dodam gazu (im mocniej tym bardziej, delikatne dodanie gazu= prawie brak wibracji/rezonansu) Natomiast drążek w zależności od obrotów silnika, najgorzej na luzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam małe doświadczenie z BMW ale duże z autami.

Jeżeli wyeliminowałeś wał, sprawdź jeszcze raz poduszki silnika.

Stuknięcie, oraz to że drgania prawie znikają podczas przyspiesznia to objaw 100% poduszek.

Podczas przyspieszania - silnik delikatnie się podnosi i stale opiera o łapę, dlatego drgania są mniej odczuwalne - ale na pewno są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.