Skocz do zawartości

nawiew "do kabiny"


tomecki

Rekomendowane odpowiedzi

Moze dla Was to normalne, ale mnie to strasznie zdziwilo.... Otoz dlaczego nie ma opcji, zeby "do kobiny" czyli na kierowce i pasazera dmuchalo cieple powietrze??

Ustawiasz pokretlo od temperatury dmuchawy na "czerwone", ale jak ustawisz nawiew "do kabiny" to i tak leci chlodne powietrze i nawet przy takim ustawieniu jest zaznaczone niebieskie pole czyli zimne powietrze....

Dlaczego tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawa fizyki to proste :) ciepłe powietrze zmierza z dołu do góry wiec logiczne jest ze jak chcesz aby było ciepło w srodku to dajesz nawiew na nogi a powietrze samo unosi sie do góry , czysta efektywność ogrzewania
http://img258.imageshack.us/img258/7452/bmw9aq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawa fizyki to proste :) ciepłe powietrze zmierza z dołu do góry wiec logiczne jest ze jak chcesz aby było ciepło w srodku to dajesz nawiew na nogi a powietrze samo unosi sie do góry , czysta efektywność ogrzewania

 

to dlaczego tylko w BMW tak jest? tzn ja w innym samochodzie sie z tym nie spotkalem

 

chodzi mi o to, ze nie ma w ogole takiej opcji, ze sam sobie ustawie cieply nawiew z przednich kratek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ty nie masz takiej opcji a ja mam :lol:

mogę sobie regulować czy chcę aby z kratek leciało ciepłe lub zimne powietrze

 

od czego to zalezy?

 

od tego czy masz klimatyzacje czy nie:)

jak masz to masz dodatkowe pokretlo na srodkowej kratce ktorym regulujesz cieplo/zimno.

w wersjach bez klimy leci tylko zimne. jak dla mnie bomba pomysl. moje i tak tak mocno grzeje ze jak dam na nogi czy szyby zaraz mam cieplo a moze sobie ustawic tak ze na dole mam zimno a na wysokosci glowy dmucha cieple tak jak powinno byc w czasie komfortowej jazdy ;)

Tłumaczenia: niemiecki, hiszpański, włoski.

Pozdrawiam

Grzesiek

http://img53.imageshack.us/img53/3782/pict6529panoramaresize8pl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj to pokrętło od regulacji(góra, dół,szyby) prawie pionowo w dół tak na około "godz.18:30"powinno polecieć ciepłe powietrze przez kratki.W moim przypadku wtedy leci na nogi i kratki(nie mam klimy).

 

hehe masz racje :cool2: . sprawdzalem przed chwila u siebie i rzeczywiscie leci no moze nie tak cieple jak na szyby czy nogi ale leci cieple powietrze. da sie tak zrobic i w poloaczeniu z szybami i z nogami. dajesz na nogi lub szyby i odchylasz troche na kabine i lecie cieplo a nie zimno.

Tłumaczenia: niemiecki, hiszpański, włoski.

Pozdrawiam

Grzesiek

http://img53.imageshack.us/img53/3782/pict6529panoramaresize8pl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj to pokrętło od regulacji(góra, dół,szyby) prawie pionowo w dół tak na około "godz.18:30"powinno polecieć ciepłe powietrze przez kratki.W moim przypadku wtedy leci na nogi i kratki(nie mam klimy).

 

hehe masz racje :cool2: . sprawdzalem przed chwila u siebie i rzeczywiscie leci no moze nie tak cieple jak na szyby czy nogi ale leci cieple powietrze. da sie tak zrobic i w poloaczeniu z szybami i z nogami. dajesz na nogi lub szyby i odchylasz troche na kabine i lecie cieplo a nie zimno.

U mnie też własnie w tej pozycji działa.

 

W praktyce jednak najczęściej mam nastawione na nogi, bo cieplo i tak idzie do góry, a ja osobiscie lubie mieć ciepło w nóżki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie leci ciepłe jak coś klapnie w nawiewie

muszę powoli kręcić potencjometrem od ciepło/zimno i jak usłyszę jakieś trzaśniecie to zaczyna lecieć ciepło

 

czasami po trzaśnięciu dmuchnie przez sekunde ciepłym i znowu leci zimno

wydaje mi się jakby było tam cos luźnejo , jakaś kalpka albo cos .... tylko nie wiem gdzie się może znajdować, po wyciągnięciu radia i środkowej kratki od nadmuchu nic nie widać, pewnie jest to gdzieś głębiej :(

 

wkurza mnie jeszcze taka sprawa :

przy nastwionej temp 22 C po nagrzaniu silnika cos mi rytmicznie co jakąś sekundę stuka , wydaje się jak by to było gdzieś za licznikami i dziwne jest to że jak stoje w korku i trzymam wciśnięty hamulec czuć te pukanie na pedale

po przekręceniu potencjometrów na 18C albo na maxa na 26C pukanie ustaje

występuje tylko gdzieś w zakresie od 21 -23 C

 

macie pomysł co to może być , nie chce siępodjąć rozbierania całego kokpitu :(

 

pozdrawiam :arrow: [/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja klimy u siebie nie mam ale wydaje mi się,że to twoje stukanie to może być na elektrozaworach.Ustaw temp. taką żeby wystąpiły te stuknięcia i sprawdź na elektrozaworach może to właśnie tam stuka?W BMW E 36 318i elektrozawory są na belce grodziowej od strony silnika(poniżej serwa),jak polecisz po wężach to je znajdziesz(wyglądają jak silniczki).Zapal autko ustaw temperaturkę(odpowiednią do funkcji stukania :twisted2: )i popsłuchaj czy to one,ewentualnie przyłóż ręke do nich(będziesz czuł),jeśli to nie one to musisz poprosić o pomoc kogoś co już się z tym spotkał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja klimy u siebie nie mam ale wydaje mi się,że to twoje stukanie to może być na elektrozaworach.Ustaw temp. taką żeby wystąpiły te stuknięcia i sprawdź na elektrozaworach może to właśnie tam stuka?W BMW E 36 318i elektrozawory są na belce grodziowej od strony silnika(poniżej serwa),jak polecisz po wężach to je znajdziesz(wyglądają jak silniczki).Zapal autko ustaw temperaturkę(odpowiednią do funkcji stukania :twisted2: )i popsłuchaj czy to one,ewentualnie przyłóż ręke do nich(będziesz czuł),jeśli to nie one to musisz poprosić o pomoc kogoś co już się z tym spotkał.

 

cześć

chyba trafiłeś z tymi elektrozaworami :) po otwarciu maski właśnie stamtąd dobiegały stuknięcia , nie mogłem sprawdzić tego namacalnie bo były gorące , ale dochodziły do nich kabelki i jak potrzymałem za kostke od nich to było czuc nawet delikatne jakby kopnięcia pokrywające się ze stukiem

 

czemu tak te elektrozawory stukają ??? jak to naprawić ???

 

dzięki z góry za pomoć i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj przez "wyszukiwarkę",kiedyś chyba był poruszany problem z tymi elektrozaworami.Ja u siebie je tylko przepłukałem i wyczyściłem styki elektryczne(bo zdawało mi się,że się nie otwierają do końca).Płukałem je w nafcie,a potem wodą.Styki wyczyściłem papierkiem ściernym i posmarowałem wazeliną techniczną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.