Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moze dla Was to normalne, ale mnie to strasznie zdziwilo.... Otoz dlaczego nie ma opcji, zeby "do kobiny" czyli na kierowce i pasazera dmuchalo cieple powietrze??

Ustawiasz pokretlo od temperatury dmuchawy na "czerwone", ale jak ustawisz nawiew "do kabiny" to i tak leci chlodne powietrze i nawet przy takim ustawieniu jest zaznaczone niebieskie pole czyli zimne powietrze....

Dlaczego tak jest?

Opublikowano
prawa fizyki to proste :) ciepłe powietrze zmierza z dołu do góry wiec logiczne jest ze jak chcesz aby było ciepło w srodku to dajesz nawiew na nogi a powietrze samo unosi sie do góry , czysta efektywność ogrzewania
http://img258.imageshack.us/img258/7452/bmw9aq.jpg
Opublikowano
prawa fizyki to proste :) ciepłe powietrze zmierza z dołu do góry wiec logiczne jest ze jak chcesz aby było ciepło w srodku to dajesz nawiew na nogi a powietrze samo unosi sie do góry , czysta efektywność ogrzewania

 

to dlaczego tylko w BMW tak jest? tzn ja w innym samochodzie sie z tym nie spotkalem

 

chodzi mi o to, ze nie ma w ogole takiej opcji, ze sam sobie ustawie cieply nawiew z przednich kratek...

Opublikowano
niestety ty nie masz takiej opcji a ja mam :lol:

mogę sobie regulować czy chcę aby z kratek leciało ciepłe lub zimne powietrze

 

od czego to zalezy?

Opublikowano
niestety ty nie masz takiej opcji a ja mam :lol:

mogę sobie regulować czy chcę aby z kratek leciało ciepłe lub zimne powietrze

 

od czego to zalezy?

 

od tego czy masz klimatyzacje czy nie:)

jak masz to masz dodatkowe pokretlo na srodkowej kratce ktorym regulujesz cieplo/zimno.

w wersjach bez klimy leci tylko zimne. jak dla mnie bomba pomysl. moje i tak tak mocno grzeje ze jak dam na nogi czy szyby zaraz mam cieplo a moze sobie ustawic tak ze na dole mam zimno a na wysokosci glowy dmucha cieple tak jak powinno byc w czasie komfortowej jazdy ;)

Tłumaczenia: niemiecki, hiszpański, włoski.

Pozdrawiam

Grzesiek

http://img53.imageshack.us/img53/3782/pict6529panoramaresize8pl.jpg

Opublikowano
Daj to pokrętło od regulacji(góra, dół,szyby) prawie pionowo w dół tak na około "godz.18:30"powinno polecieć ciepłe powietrze przez kratki.W moim przypadku wtedy leci na nogi i kratki(nie mam klimy).
Opublikowano
Daj to pokrętło od regulacji(góra, dół,szyby) prawie pionowo w dół tak na około "godz.18:30"powinno polecieć ciepłe powietrze przez kratki.W moim przypadku wtedy leci na nogi i kratki(nie mam klimy).

 

hehe masz racje :cool2: . sprawdzalem przed chwila u siebie i rzeczywiscie leci no moze nie tak cieple jak na szyby czy nogi ale leci cieple powietrze. da sie tak zrobic i w poloaczeniu z szybami i z nogami. dajesz na nogi lub szyby i odchylasz troche na kabine i lecie cieplo a nie zimno.

Tłumaczenia: niemiecki, hiszpański, włoski.

Pozdrawiam

Grzesiek

http://img53.imageshack.us/img53/3782/pict6529panoramaresize8pl.jpg

Opublikowano
Niemncy już tak mają:Gorące na nogi i szybę,chłodniejsze na głowę!Poprostu przy dłuższej jeździe człowiek czuje się bardziej komfortowo,nie męczy się tak. :cool2:
Opublikowano
Daj to pokrętło od regulacji(góra, dół,szyby) prawie pionowo w dół tak na około "godz.18:30"powinno polecieć ciepłe powietrze przez kratki.W moim przypadku wtedy leci na nogi i kratki(nie mam klimy).

 

hehe masz racje :cool2: . sprawdzalem przed chwila u siebie i rzeczywiscie leci no moze nie tak cieple jak na szyby czy nogi ale leci cieple powietrze. da sie tak zrobic i w poloaczeniu z szybami i z nogami. dajesz na nogi lub szyby i odchylasz troche na kabine i lecie cieplo a nie zimno.

U mnie też własnie w tej pozycji działa.

 

W praktyce jednak najczęściej mam nastawione na nogi, bo cieplo i tak idzie do góry, a ja osobiscie lubie mieć ciepło w nóżki ;)

Opublikowano

a u mnie leci ciepłe jak coś klapnie w nawiewie

muszę powoli kręcić potencjometrem od ciepło/zimno i jak usłyszę jakieś trzaśniecie to zaczyna lecieć ciepło

 

czasami po trzaśnięciu dmuchnie przez sekunde ciepłym i znowu leci zimno

wydaje mi się jakby było tam cos luźnejo , jakaś kalpka albo cos .... tylko nie wiem gdzie się może znajdować, po wyciągnięciu radia i środkowej kratki od nadmuchu nic nie widać, pewnie jest to gdzieś głębiej :(

 

wkurza mnie jeszcze taka sprawa :

przy nastwionej temp 22 C po nagrzaniu silnika cos mi rytmicznie co jakąś sekundę stuka , wydaje się jak by to było gdzieś za licznikami i dziwne jest to że jak stoje w korku i trzymam wciśnięty hamulec czuć te pukanie na pedale

po przekręceniu potencjometrów na 18C albo na maxa na 26C pukanie ustaje

występuje tylko gdzieś w zakresie od 21 -23 C

 

macie pomysł co to może być , nie chce siępodjąć rozbierania całego kokpitu :(

 

pozdrawiam :arrow: [/img]

Opublikowano
Ja klimy u siebie nie mam ale wydaje mi się,że to twoje stukanie to może być na elektrozaworach.Ustaw temp. taką żeby wystąpiły te stuknięcia i sprawdź na elektrozaworach może to właśnie tam stuka?W BMW E 36 318i elektrozawory są na belce grodziowej od strony silnika(poniżej serwa),jak polecisz po wężach to je znajdziesz(wyglądają jak silniczki).Zapal autko ustaw temperaturkę(odpowiednią do funkcji stukania :twisted2: )i popsłuchaj czy to one,ewentualnie przyłóż ręke do nich(będziesz czuł),jeśli to nie one to musisz poprosić o pomoc kogoś co już się z tym spotkał.
Opublikowano
Ja klimy u siebie nie mam ale wydaje mi się,że to twoje stukanie to może być na elektrozaworach.Ustaw temp. taką żeby wystąpiły te stuknięcia i sprawdź na elektrozaworach może to właśnie tam stuka?W BMW E 36 318i elektrozawory są na belce grodziowej od strony silnika(poniżej serwa),jak polecisz po wężach to je znajdziesz(wyglądają jak silniczki).Zapal autko ustaw temperaturkę(odpowiednią do funkcji stukania :twisted2: )i popsłuchaj czy to one,ewentualnie przyłóż ręke do nich(będziesz czuł),jeśli to nie one to musisz poprosić o pomoc kogoś co już się z tym spotkał.

 

cześć

chyba trafiłeś z tymi elektrozaworami :) po otwarciu maski właśnie stamtąd dobiegały stuknięcia , nie mogłem sprawdzić tego namacalnie bo były gorące , ale dochodziły do nich kabelki i jak potrzymałem za kostke od nich to było czuc nawet delikatne jakby kopnięcia pokrywające się ze stukiem

 

czemu tak te elektrozawory stukają ??? jak to naprawić ???

 

dzięki z góry za pomoć i pozdrawiam

Opublikowano
Poszukaj przez "wyszukiwarkę",kiedyś chyba był poruszany problem z tymi elektrozaworami.Ja u siebie je tylko przepłukałem i wyczyściłem styki elektryczne(bo zdawało mi się,że się nie otwierają do końca).Płukałem je w nafcie,a potem wodą.Styki wyczyściłem papierkiem ściernym i posmarowałem wazeliną techniczną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.