Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów.

Posiadam w swojej besi kierownicę czteroramienną i chciałbym zamienić ją na multimedialną.

Prosiłbym o informacje jakie czary :) muszę wykonać i co muszę dokupić.

Będę wdzięczny za wszelkie info :modlitwa:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie to samo co w E39, poduszkę z przyciskami (raczej masz tam 2 nabojową ale możesz sprawdzić) i trzeba dołożyć 2 przewody od taśmy pod kierownicą, jeden do I-BUS a drugi do sterownika silnika.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Dzięki za info, poduszkę mam już upatrzoną. Jeszcze tylko nie wiem co z tymi dwoma kabelkami, jak byś się mógł coś szerzej to byłbym wdzięczny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poduszkę kup najlepiej z kabelkiem od multifunkcji który wpina się w taśmę airbag. Następnie do wtyczki taśmy od strony kolumny musisz dołożyć jeden kabelek IBUS (multifunkcji) możesz podpiąć nawet do radia, i drugi do sterownika silnika (tempomat).
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Poduszka założona.Kabelki były przy poduszce, wpiełem i sterowanie radyjkiem działa jak trzeba. Przy nowej była kostka od poduchy i druga od sterowania radia i tempomatu. W kierownicy wolne miejsce na tę kostkę i już. :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O popatrz to nawet instalacje miałeś przygotowaną fabrycznie, tempomat też działa?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sporo X5 ma rozszerzone wiązki, dokładasz rzeczy na zasadzie wpinania kostek wtedy
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
No i się pochwaliłem :duh: wszystko działało, ale przestało, najpierw padło oświetlenie przycisków więc odkręciłem poduchę i znalazłem luźny kabel przy kostce przycisków. I jak zaczełem wszystko poprawiać to chyba pomieszałem kabelkami i odwrotnie na kostce podłączyłem. Teraz jest już dobrze chyba, ale nic nie działa tylko klakson. Może ktoś mi podpowie co z tym fantem zrobić. :?:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cos jeszcze nie działa? Sprawdź bezpieczniki (F9 i F29 w schowku). Najlepiej wrzuć zdjęcie kostki gdzie namieszaleś i opisz co zrobiłeś.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Ten przewód od multifunkcji ma 4 kabelki i one się wypięły z kostki przy poduszce. Poprostu wpiełem je do kostki dobrze kolorami, tylko odwrotnie. Potem poszukałem na zdjęciach w internecie i podłączyłem chyba prawidłowo, tylko multifunkcja i tempomat już nie nie działa. Właśnie się zastanawiałem czy nie spaliłem jakieś bezpieczniki.

I nie zauważyłem żeby coś jeszcze nie działało.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź te bezpieczniki co podałem, bo wygląda że odwrotnie podłączyłeś plus i masę. Może masz farta :mad2:
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak bezpieczniki będą całe to albo taśma, można sprawdzić multimetrem, albo trzeba szukać nową multifunkcję.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Sorki że tak długo to trwało, ale wypadło mi parę spraw. Sprawdziłem bezpieczniki wszystkie prubówką i multimetrem i tylko 29 nie pokazuje napięcia, ale ciągłość na multimetrze ma. Jak będę miał czas to jeszcze sprawdzę ciągłość tych przewód od multifunkcji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale taśmę też sprawdziłeś?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Jeszcze jeden szczegół działa klakson. Chociaż jeden plus. :roll: Wymieniłem też multifunkcję tą gdzie jest zasilanie i przyciski od tempomatu. Niestety nic to nie zmienia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Który rok i miesiąc auta?

Wstępnie od taśmy pod poduszką do przycisków idą 4 żyły

Pin1 masa

Pin4 12v

Podłącz tam miernik pod oba i zobacz czy masz 12v

Jeśli nie zdejmij dolną osłonę kolumny kierowniczej i tam w taśmę jest wpięta wtyczka 10pin zielona. Zobacz czy na:

Pin7 brązowy przewód jest masa

Pin10 fioletowy z szarym paskiem 12v

Jeżeli tu jest to taśma do wymiany.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam serdecznie w nowym roku i najlepsze życzenia dla forumowiczów :D. W końcu znalazłem czas żeby sprawdzić zgodnie z radą kolegi Szumraka. Znalazłem na pinie 1 -, a na 3 napięcie, po przekręceniu kluczyka na 4 pinie.Więc wszystko gra. Okazało się że te cholerne kabelki ciągle się wysuwały z kostek. Więc wymieniłem je na dłuższe i trochę grubsze. Założyłem i znowu wszystko jest ok :D.

Pozdrawiam kolegę Szumraka i dziękuję za podpowiedzi :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to rewelacja, fajnie że udało się zrobić. :cool2:
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.